Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske tusseladdmenn

NYTT TEMA
Fjotte
FjotteInnlegg: 447
22.11.12 19:55

Jeg er en herlig singel mann som har observert mine samboende/gifte brødre. På kjøpesenter,på bussen,på flyplassen osv. Det virker liksom som de automatisk følger etter kvinnen og hennes ordre. Mannen er ikke lenger en mann tenker jeg.

FanteGuri
FanteGuriInnlegg: 10564
22.11.12 19:56

Vil du at en kjekk mann skal kommandere deg?

Fjotte
22.11.12 20:00

Vil at en mann skal kommandere deg FanteGuri . Tror det er bra for deg.

FanteGuri
FanteGuriInnlegg: 10564
22.11.12 20:00

Er du mann nok for meg?

Fjotte
22.11.12 20:03

Kanskje ikke jeg. Men mannen din håper jeg mann nok for deg. Det er mitt poeng

joplina
joplinaInnlegg: 61093
22.11.12 23:25
Fjotte: Det virker liksom som de automatisk følger etter kvinnen og hennes ordre. Mannen er ikke lenger en mann tenker jeg.

Er jo en tråd med overskriften "Kvinner har kavere IQ" på forumet her. Den er rødglødende i aktivitet i forhold til andre tema .

Det du bringer på bane kan jo være et tegn på at menn har lavere IQ enn kvinner.

Jeg tenker da på symptomene om å tilsynelatende ikke kunne tenke selv, ta egne avgjørelser, automatisk underordne seg osv osv

2Gee
2GeeInnlegg: 814
23.11.12 22:39
Fjotte: Jeg er en herlig singel mann

Kanskje ikke uten grunn?

joplina
24.11.12 03:46

Merkelig at ingen har lyst å snakke om menns lave IQ, når det tydligvis er kjempepopulært å snakke om kvinners lave IQ...

- Hva kan det skyldes tro?

EnMann
EnMannInnlegg: 11730
24.11.12 09:06
joplina: Merkelig at ingen har lyst å snakke om menns lave IQ, når det tydligvis er kjempepopulært å snakke om kvinners lave IQ...

det er vel joplina

ikke akkurat kvinners IQ som holder den tråden du er sår på varm...

...ingen grunn til motild arrige kvinne...  :):)

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
24.11.12 10:13
joplina: Merkelig at ingen har lyst å snakke om menns lave IQ, når det tydligvis er kjempepopulært å snakke om kvinners lave IQ... - Hva kan det skyldes tro?

Tråden handler jo minimalt om kvinners lave IQ. Kvinner har irriterende sjeldent lav IQ, i motsetning til menn.

Det er bare åpningsinnlegget som kom med en slik påstand - for å vise hvor tøff han var som "turte" å begi seg ut mot damene?

Resten av tråden er jo bare venners og uvenners uhøytidelige og ustrukturerte prat om kjønnsroller.

Sanyasi
24.11.12 10:22
Fjotte: Jeg er en herlig singel mann som har observert mine samboende/gifte brødre. På kjøpesenter,på bussen,på flyplassen osv. Det virker liksom som de automatisk følger etter kvinnen og hennes ordre. Mannen er ikke lenger en mann tenker jeg.

Det er et tegn på intelligens å være medgjørlig. Er man ikke medgjørlig, kan man fort befinne seg i en tilværelse som singel.

Det kan også være et tegn på emosjonell intelligens at man viser at den andre personen er viktig for en.

Er man ikke medgjørlig betyr det at man ikke har skjønt at det er en livskunst å bøye seg, så man slipper å knekke når man utsettes for litt press.

Ettersom kvinnner flest i fruktbar alder går på en eller annen form for hormonmanipulerende medikamenter, er de ikke lenger like interessert i maskuline menn. Man må følge tiden også;)

(Innlegget ble redigert 24.11.12 10:28)

Thyra
ThyraInnlegg: 43155
24.11.12 13:20
Sanyasi: Ettersom kvinnner flest i fruktbar alder går på en eller annen form for hormonmanipulerende medikamenter, er de ikke lenger like interessert i maskuline menn. Man må følge tiden også;)

Det ene trenger vel ikke å utelukke det andre, det er vel mulig å være både medgjørlig og maskulin?

Sanyasi
24.11.12 13:27
Thyra: Det ene trenger vel ikke å utelukke det andre, det er vel mulig å være både medgjørlig og maskulin?

Jo, men det er neppe tilstrekkelig.

Kvinner som går på P-piller og tilsvarende søker etter menn som er like dem selv. Kvinner som ikke går på slikt, finner maskuline menn attraktive.

Selvsagt kan man være maskulin og medgjørlig.

baldviking
baldvikingInnlegg: 22318
24.11.12 14:08

Norske menn var tradisjonelt ute på arbeid hele dagen, borte på fiske i mange uker, på tømmerhogst i Sverige, på anlegg, ute som sjømenn i år av gangen eller - om vi går langt nok tilbake - rodde til England for å herje og plyndre. Familien var kvinnens ansvar. I den grad dette fortsatt henger igjen, som i at kvinnen tar ledelsen når familien er ute på shopping,  er det ikke noe som har kommet de siste tiårene men en arv fra langt tilbake og som antagelig vil forsvinne i takt med at de yngre mennene snart er like engasjert i hjem, familie og barn som kvinnene.

(Innlegget ble redigert 24.11.12 14:10)

Fjotte
24.11.12 16:10

Jeg tenker vel at norske menn er utsatt for et sterkt psykisk press fra sine overengasjerte hustruer som hele tiden skal finne på nye nytt.

Maewe
MaeweInnlegg: 214
24.11.12 17:13
Fjotte: Jeg er en herlig singel mann som har observert mine samboende/gifte brødre. På kjøpesenter,på bussen,på flyplassen osv. Det virker liksom som de automatisk følger etter kvinnen og hennes ordre. Mannen er ikke lenger en mann tenker jeg.

Hva vil du de skal gjøre da? Gå på kjøpesenteret alene? La kjerringa foreta all julehandel?

Syns sistnevnte alternativ høres mer tusseladd ut, spør du meg. Ekte mannfolk i dag tar valg og beslutninger rundt hus og hjem i samråd med kona.

Den ultimate tusseladd: Han som lar kjerringa kjøpe klær til han, fordi han ikke vil kjøpe selv. Jeezus.

Maewe
24.11.12 17:15
Sanyasi: Jo, men det er neppe tilstrekkelig. Kvinner som går på P-piller og tilsvarende søker etter menn som er like dem selv. Kvinner som ikke går på slikt, finner maskuline menn attraktive. Selvsagt kan man være maskulin og medgjørlig.

Hahahahaha!

Høres ut som konspiratorisk tull. 

Visste du at p-piller gir mange kvinner depresjoner? Man skulle tro det gjorde dem mer "medgjørlige".

Sanyasi
24.11.12 17:25
Maewe: Hahahahaha! Høres ut som konspiratorisk tull.  Visste du at p-piller gir mange kvinner depresjoner? Man skulle tro det gjorde dem mer "medgjørlige".
EnMann
24.11.12 17:27
Maewe: Ekte mannfolk i dag tar valg og beslutninger rundt hus og hjem i samråd med kona.

humhum Maewe

men bare til de kastes ut av Familien selvsagt - av mor klar for NesteMann...

...og av KvinneStaten...  :)

(Innlegget ble redigert 24.11.12 17:35)

joplina
24.11.12 17:47
EnMann: men bare til de kastes ut av Familien selvsagt - av mor klar for NesteMann... ...og av KvinneStaten.

Ahhh....åhhhh..ohhhh...hum-li-dum

....skjer det ikke at menn kaster ut kvinner og barn og  noen ggr bare kvinnen...fordi mannen er klar for NesteKvinne....

...i den norske stat....?

Hvis slikt ikke skjer i tillegg til symptomene om å tilsynelatende ikke kunne tenke selv, ta egne avgjørelser og automatisk underordne seg...så tror jeg virkelig at tiden er overmoden for forskning på menn og IQ

Thyra
ThyraInnlegg: 43155
24.11.12 18:02
Sanyasi: Kvinner som går på P-piller og tilsvarende søker etter menn som er like dem selv. Kvinner som ikke går på slikt, finner maskuline menn attraktive.

Min smak har vært den samme hele tiden, enten jeg har gått på p-piller eller ikke. Jeg har alltid funnet menn med maskulint utseende attraktive.

EnMann
24.11.12 18:14
joplina: ....skjer det ikke at menn kaster ut kvinner og barn og noen ggr bare kvinnen...fordi mannen er klar for NesteKvinne....

nei, nei joplina

han blir som regel hentet ut - av neste kvinne - Menn driver ikke konstant...

...og evaluerer partneren sin...  :)

EnMann
24.11.12 18:15
joplina: Ahhh....åhhhh..ohhhh...hum-li-dum

såda, såda joppie - lørdags aften eller ikke...  :):)

Sanyasi
24.11.12 18:42
Thyra: Min smak har vært den samme hele tiden, enten jeg har gått på p-piller eller ikke. Jeg har alltid funnet menn med maskulint utseende attraktive.

Man forsker ikke på et medikaments virkning ved å bare se på ett menneske.

Maewe
24.11.12 18:42
Sanyasi: Dette er noe alle vet. Bare idioter ler av alt som ikke passer inn i den lille karrikaturen av verden som er inni hodet deres. http://www.reuters.com/article/2009/10/08/us-pill-idUSTRE5973OT20091008 http://www.scribd.com/doc/20815568/Birth-Control-Pills-Make-Feminine-Men-More-Attractive http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780123750006002275 http://www.dailymail.co.uk/health/article-1218808/Contraceptive-pill-women-attracted-masculine-men--interested-boyish-looks.html

Øh javel. Stiller meg fortsatt litt tvilende til dette.

Som Thyra sier. Bortsett fra at jeg alltid har vært tiltrukket av menn med en "boyish charm". Tror de fleste kvinner kan komme med samme utsagn. 

Sanyasi
24.11.12 18:43
Maewe: Øh javel. Stiller meg fortsatt litt tvilende til dette.

Selvsagt. Når det ikke passer inn i karrikaturen, må det bare forkastes.

Maewe
24.11.12 18:45
EnMann: humhum Maewe men bare til de kastes ut av Familien selvsagt - av mor klar for NesteMann... ...og av KvinneStaten...  :)

Hæ?

Du vet, det finnes menn som foretar samlivsbrudd også? Å hinte til det motsatte, gjør menn til nettopp tusseladder..:P

Sanyasi
24.11.12 18:45
Maewe: Hæ? Du vet, det finnes menn som foretar samlivsbrudd også? Å hinte til det motsatte, gjør menn til nettopp tusseladder..:P

Når menn bryter opp, er det som regel en grunn til det ;)

EnMann
24.11.12 18:47
Maewe: Å hinte til det motsatte, gjør menn til nettopp tusseladder..:P

eller familiekjære Maewe - som noen av oss liker å kalle dem... :)

Maewe
24.11.12 18:48
Sanyasi: Selvsagt. Når det ikke passer inn i karrikaturen, må det bare forkastes.

Karikaturen?

Jeg snakker om hvordan jeg og andre kvinner ser på menn, ut i fra den erfaringen du har.

Men om vi skal ta den hormonelle retningen..visste du at menn med lite testosteron blir mer monogame og foretar langt mindre utroskap enn menn med høy testosteron?

Kanskje vi skulle satt i gang p-piller for menn...?>:D

Klikk for å gå tilbake til toppen