Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinner i overgangsalder blir til demoner

NYTT TEMA
ben_nevis
ben_nevisInnlegg: 57991
26.11.12 20:42

Hvorfor er det slik at kvinner som når overgangsalder forvandles til demoner der deres eneste ønske er å tråkke på menn? Særlig den de lever med skal tråkkes og spyttes på enten verbalt,men sikkert også fysisk i mange sammenhenger.

Er alle kvinner slik eller kun de uten selvinnsikt? 

Har forøvrig inntrykk av at bortfall av selvinnsikt også er en konsekvens av overgangsalderen.

(Innlegget ble redigert 26.11.12 20:43)

alva1
alva1Innlegg: 13726
26.11.12 20:44

Neida. De blir bare mer lik menn når de ikke har like mye østrogen som før! Der har du svaret! 

ben_nevis
26.11.12 20:48
alva1: Neida. De blir bare mer lik menn når de ikke har like mye østrogen som før! Der har du svaret!

Hehe,huff! Den var vanskelig å svelge. :)

Men nei,det er nok ikke slik når det gjelder humørsvingninger.......

alva1
26.11.12 21:28

Hehe men Humørsvingningene går over etter menopausen har rast ifra seg og da begynner de å få skjegg og hårvekst og blir litt mere maskuline :))

Dette er kanskje noe å foretrekke? :p

(Innlegget ble redigert 26.11.12 21:31)

phrielas
phrielasInnlegg: 564
26.11.12 21:32
alva1: Hehe men Humørsvingningene går over etter menopausen har rast ifra seg og da begynner de å få skjegg og blir litt mere maskuline. :p
ben_nevis
26.11.12 21:37
alva1: Dette er kanskje noe å foretrekke? :p

Nei......det går jo fra vondt til verre......

Jaja,godt det finnes unge og friske kvinner ellers i samfunnet :D

(Innlegget ble redigert 26.11.12 21:44)

alva1
27.11.12 12:30

Hahaha Phrielas :) Du er fortsatt flink til å forklare dine refleksjoner i bilder. Meget bra! :)) 

(Innlegget ble redigert 27.11.12 12:32)

ben_nevis
27.11.12 15:31
alva1: Hehe men Humørsvingningene går over etter menopausen har rast ifra seg

Det jeg har oppdaget er at det ikke dreier seg om humørsvingninger,men derimot stabilt dårlig humør........ Får håpe det går rasende fort over :)

phrielas
27.11.12 16:48
alva1: Hahaha Phrielas :) Du er fortsatt flink til å forklare dine refleksjoner i bilder. Meget bra! :))

Det videoklippet sier noe. En vil liksom ikke spøke med kvinner i fra nord. For det tøffe miljøet der ser ut til å ha gitt dem noen mannelige karaktertrekk der de selv har lært seg å banke i brystet. 

Eller kanskje det er snakk om egenskaper som enda ikke har forsvunnet fra huleboernes tid. Egenskaper som ikke har blitt selektert bort.. 

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22105
27.11.12 16:52
alva1: Neida. De blir bare mer lik menn når de ikke har like mye østrogen som før! Der har du svaret!

Klimakteriet med opphør av menstruasjon er dessuten nødvendig, fordi kroppen nå begynner å samle opp blod til åreknutene.

perchri
perchriInnlegg: 9421
27.11.12 23:54
alva1: Hehe men Humørsvingningene går over etter menopausen har rast ifra seg og da begynner de å få skjegg og hårvekst og blir litt mere maskuline :))

..og så begynner de å blande seg inn i politikken.......

Kroppsbygd
KroppsbygdInnlegg: 1529
28.11.12 09:10

Dette er faktisk korrekt, biologisk sett.

Men jeg regner ved det var et debattretorisk grep, alva. Uansett, rett skal være rett. :)

Angående trådens tema så er ikke det mitt generelle inntrykk, altså at kvinner i overgangsalder er mannehatere. Nå er jeg veldig mild i min omgangsform med kvinner, så det kan hende at jeg fremstår som hyggelig og dermed aldri ser deres mørkere side - men jeg er generell motstander av generalisering (og den setningen er litt ironisk om dere leser to ganger, hehe).

Hopsidaisy
HopsidaisyInnlegg: 2147
29.11.12 14:09
Kroppsbygd: Angående trådens tema så er ikke det mitt generelle inntrykk, altså at kvinner i overgangsalder er mannehatere. Nå er jeg veldig mild i min omgangsform med kvinner, så det kan hende at jeg fremstår som hyggelig og dermed aldri ser deres mørkere side - men jeg er generell motstander av generalisering (og den setningen er litt ironisk om dere leser to ganger, hehe).

Det jeg kan si om humørsvingninger har ingenting med mannehat å gjøre, men derimot at mannen oppfører seg så ekstremt irreiterende og latterlig dumme ting han gjør i tillegg til å liste seg unna og altså forventer at jeg liksom skal bære over med det når man er sliten... ja dette er jo til å bli gæærn av ha ha ha:D

Goblin_9
29.11.12 14:18
Hopsidaisy: Det jeg kan si om humørsvingninger har ingenting med mannehat å gjøre, men derimot at mannen oppfører seg så ekstremt irreiterende og latterlig dumme ting han gjør

Der må jeg få bemerke at vi menn også har en slags overgangsalder. Den begynner gjerne ved ca førti. Man begynner da å bli tynn i håret, følelsen av å ha alle slags muligheter til å oppfylle drømmen om å bli F1-kjører eller elitesoldat begynner å fordampe, man ser seg gjerne over skulderen og observerer at man strengt tatt ikke har satt særlig spor etter seg i det hele tatt.

Dette kompenserer vi menn med å gjøre besynderlige ting.
Vi kjøper sykkelbukser og trenigsracer og blir en lett komisk forbannelse langs E6, eller kjøper rød sportsbil og begynner desperadodating for å få tak på en blond elskerinne.

Hopsidaisy
HopsidaisyInnlegg: 2147
29.11.12 14:29
Goblin_9: Dette kompenserer vi menn med å gjøre besynderlige ting. Vi kjøper sykkelbukser og trenigsracer og blir en lett komisk forbannelse langs E6, eller kjøper rød sportsbil og begynner desperadodating for å få tak på en blond elskerinne.

Ha ha joda har merket det med diverse innkjøp ja - ... men dette med dating av nye blonde elskerinner er selvsagt bare å glemme!

Goblin_9
29.11.12 18:10
Hopsidaisy: Ha ha joda har merket det med diverse innkjøp ja - ... men dette med dating av nye blonde elskerinner er selvsagt bare å glemme!

Jeg var skilt allerede da symptomene inntraff. Fem meter Citroen ble byttet ut med fire meter rødt spetakkel og lettlivede damebekjentskaper av varierende farge. 

Kjæresten gjennom mer enn åtte år nå mener det finnes en annen forklaring på at det nettopp er ankommet noe lavt, rødt og strømlinjet på gårdsplassen igjen - selv om jeg egentlig kjører traust og traurig Merc. Hun antar nemlig at jeg nærmer meg den tiden da man går i barndommen, og at jeg nå er kommet omtrent ned til  18-årsalderen.

Hyrro
HyrroInnlegg: 20338
30.11.12 00:21
ben_nevis: Det jeg har oppdaget er at det ikke dreier seg om humørsvingninger,men derimot stabilt dårlig humør........ Får håpe det går rasende fort over :)

Er det din kvinne "Ja -bevegelsen" du snakker om?

(Unskyld - kunne ikke dy meg)

Hyrro
HyrroInnlegg: 20338
30.11.12 00:26
ben_nevis: Hvorfor er det slik at kvinner som når overgangsalder forvandles til demoner der deres eneste ønske er å tråkke på menn? Særlig den de lever med skal tråkkes og spyttes på enten verbalt,men sikkert også fysisk i mange sammenhenger.

Min mann traff meg etter - og har holdt ut i snart 17 år.

Men så har jeg heller ikke tatt en eneste tablett, hverken østrogen eller noe annet.

tikk
tikkInnlegg: 26778
01.12.12 11:15
ben_nevis: Hvorfor er det slik at kvinner som når overgangsalder forvandles til demoner der deres eneste ønske er å tråkke på menn? Særlig den de lever med skal tråkkes og spyttes på enten verbalt,men sikkert også fysisk i mange sammenhenger.
Har forøvrig inntrykk av at bortfall av selvinnsikt også er en konsekvens av overgangsalderen.

En ting er hvordan de opptrer hjemme. Det farlige er når de sitter i maktposisjoner og som saksbehandlere i f. eks. NAV.

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
01.12.12 11:36

Jeg har stort sett vært direkte, høflig og redelig i dialog med andre hele livet, så jeg  gleeeeder meg til jeg "går ut på dato" og kan bruke det som unnskyldning... 

Da skal jeg ta igjen ALT!

Så forbered dere på ufattelig mange personangrep, skittslenging, skarp tunge og særdeles ufin debattskikk  ;-)

(Innlegget ble redigert 01.12.12 11:37)

phrielas
01.12.12 12:45
Smaukjærring: Så forbered dere på ufattelig mange personangrep, skittslenging, skarp tunge og særdeles ufin debattskikk  ;-)

Ja.. tragisk som det er så lever vi i et samfunn hvor stort sett individets karakter betyr noe. 

ben_nevis
01.12.12 19:13
Hyrro: Min mann traff meg etter - og har holdt ut i snart 17 år.
Men så har jeg heller ikke tatt en eneste tablett, hverken østrogen eller noe annet.

ja nettopp 17 år.......men jeg traff hun FØR :/

ben_nevis
01.12.12 19:14
Hyrro: Er det din kvinne "Ja -bevegelsen" du snakker om?
(Unskyld - kunne ikke dy meg)

Senfredags-tøys er selvsagt ok :)

Sanyasi
SanyasiInnlegg: 14232
02.12.12 02:04

Vår kvinnelighet og mannlighet avgjøres allerede under fosterlivet, der mengden testosteron former vår hjerne i den ene eller andre retningen.

Hjernen er fremdeles kvinnelig selv om man har mindre østrogen og progesteron. Men humøret kan selvfølgelig påvirkes, i tillegg til en rekke fysiske ting.

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
02.12.12 12:15
Sanyasi: Vår kvinnelighet og mannlighet avgjøres allerede under fosterlivet, der mengden testosteron former vår hjerne i den ene eller andre retningen.
Hjernen er fremdeles kvinnelig selv om man har mindre østrogen og progesteron. Men humøret kan selvfølgelig påvirkes, i tillegg til en rekke fysiske ting.

Menn endrer seg også når de kommer opp i årene...
Fasinerende hvordan østrogen kan påvirke - på den ene eller andre måten. Det samme med testosteron   :)

2TallY
2TallYInnlegg: 5704
02.12.12 15:39
Hopsidaisy: Det jeg kan si om humørsvingninger har ingenting med mannehat å gjøre, men derimot at mannen oppfører seg så ekstremt irreiterende og latterlig dumme ting han gjør i tillegg til å liste seg unna og altså forventer at jeg liksom skal bære over med det når man er sliten... ja dette er jo til å bli gæærn av ha ha ha:D

Vi er da hormonelle av natur, med tanke på psm i mer og mindre grad. Vi lever stort sett med menn, og da er det de som er gjenstand for ellers oppbygd irritasjon. Klart de ser på dette, enkle som de er, som et umulig prosjekt å forstå, og alt etter modenhet, vil de gjøre sine forsøk. 

Intimitet kontra isolasjon, kort sagt evnen til å til å gi og motta kjærlighet, eller sagt på en annen måte,: å smelte sin identitet sammen med en annens uten å miste seg selv, er i menns tilfelle, det siste, det å miste seg selv, sjølve hovedfaktoren bak de heller spake forsøkene på å forstå, og bare være der for oss, alt man krever. Å tåle noe som helst, basert på å forstå bakgrunnene, overlates til alt for kjapt til offerrollen, og ønske om noe annet, den STOORE kjærligheten. 

Stakkars mennene vet du;-)

(Innlegget ble redigert 02.12.12 15:40)

ben_nevis
04.12.12 00:26
2TallY: Vi er da hormonelle av natur, med tanke på psm i mer og mindre grad. Vi lever stort sett med menn, og da er det de som er gjenstand for ellers oppbygd irritasjon. Klart de ser på dette, enkle som de er, som et umulig prosjekt å forstå, og alt etter modenhet, vil de gjøre sine forsøk.

Ja selvsagt. Men poenget er hvordan man griper det an. Innser man det eller lar man "frustrasjonen" slå ut på en annen?

ben_nevis
04.12.12 00:28
2TallY: Stakkars mennene vet du;-)

Ja det er faktisk synd på oss når enkelte kvinner velger å bruke oss til huggestabbe i stedet for å innrømme at man har et hormon-problem!

perchri
perchriInnlegg: 9421
26.12.12 00:38

...de bare blitt modne for å gå over til politikken........

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg