Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen mener at også jenter må......

NYTT TEMA
poeten2
poeten2Innlegg: 6301
10.12.12 21:50

Ta sitt ansvar, selv om de er 17 og "overgriperen" er 20 år eldre....

http://artofliving.side2blogg.no/?p=940

Arweno
ArwenoInnlegg: 12854
11.12.12 02:00
poeten2: Ta sitt ansvar, selv om de er 17 og "overgriperen" er 20 år eldre....

Selvfølgelig er en jente på 17 år, i stand til å kunne ta sitt ansvar på dette området. Vi skal ikke skylde på menn i alle sakene, men jenter som er så dumme at de ikke greier å si nei til menn med posisjoner og makt...de bør ikke legge skylda på menn, men komme seg tilbake i rugekassa en stund til. Som syttenåring er det lov å forvente at de selv har noe å tenke med.

Eagle50
Eagle50Innlegg: 549
11.12.12 08:36

Det er jo dette noen av oss i årevis har prøvd å si, men er blitt møtt av meningsmotstandere fra skyttergrava hele tiden.

Flott blogg (riktignok skumlest) - kanskje vil det ha større virkning når en kvinne sier det?

MaximusX
MaximusXInnlegg: 3783
11.12.12 09:18
poeten2: Ta sitt ansvar, selv om de er 17 og "overgriperen" er 20 år eldre....

Intelligent, nyansert og velskrevet blogg av Trude Helén Hole. Hun setter skapet der det hører hjemme. 

Det vi opplever nå i kjølvannet av Ingebrigtsensaken, er at vi skrur oss enda en omdreining i retning av amerikanske tilstander i definisjonen av overgrep og seksuell trakassering. Og dit er det vel ingen normale kvinner og menn i Norge som egentlig ønsker seg.

Og som Hole implisitt tar opp - det får være måte på å fordumme kvinnen til et umelende og viljeløst kveg uten ansvar for egne handlinger selv om hun er ung.

(Innlegget ble redigert 11.12.12 09:19)

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
11.12.12 16:21

En del interessante betraktninger her:

http://www.minervanett.no/tilsynet-for-hoy-moral/

Fra kommentarfeltet:

Hvis en 17 år gammel jente faller under kategorien "barn", betyr jo dette at vi lar barn stemme ved politiske valg i Norge (du kan stemme det året du fyller 18). Er det ikke galskap å la barn ha innflytelse i styre og stell i et land? Implisitt bestemmer jo da barn over næringslivet, prioriteringer i helsevesenet som handler om liv og død, osv.

17-åringer er også over den seksuelle lavalder. Bør vi la barn ha sex sammen?

17-åringer kan også øvelseskjøre det året de fyller 18. Bør et ansvarlig samfunn la barn føre kjøretøy på flere tonn i høye hastigheter, kun ledsaget av en voksen person i passasjersetet, som egentlig ikke kan gripe inn?

HerrGrønnNatt
HerrGrønnNattInnlegg: 1803
16.12.12 22:03
MaximusX: Det vi opplever nå i kjølvannet av Ingebrigtsensaken, er at vi skrur oss enda en omdreining i retning av amerikanske tilstander i definisjonen av overgrep og seksuell trakassering. Og dit er det vel ingen normale kvinner og menn i Norge som egentlig ønsker seg.

De er i så fall ingen god utvikling. Kjenner den amerikanske kulturen godt og den er pubertal. Det eneste landet, rent mediemessig, som er værre er England. (Kan hende fordi vi stakk av med alle de pene damene deres for 1000 år siden og at de siden ble totalt fordervet)

Norge har en del venstreorienterte syn jeg er motstander av. Men Norge har også pga av samme politiske rot, en del sunne synspunkter.

Kvinner kan f.eks tenke selv. De er individer som må ta ansvar og ikke klesmodeller.

Dette er generellt. Jeg tar ikke stiling til denne saken. Jeg har ikke fulgt med nok.

I USA og England holder det at noen roper BH eller Stayups, så snur fokusen fra Midtøsten/Afrika/Latin-Amerika umiddelbart til damenes undertøyskuff. 

Det er rart. Skulle jeg ha valgt en annen vei i livet, ville jeg prøvd å ta en doktorgrad på dette emnet.

Hvorfor er amerikanere og engelskmenn pubertale hele livet?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg