Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brukte prostitusjon som en vei ut av depresjon

NYTT TEMA
Dvele
DveleInnlegg: 2404
21.12.12 18:20

Ja, så sier hun selv.

Favor-Hamilton sier at hun begynte som prostituert fordi det virket som et «spennende» avbrekk fra sitt ellers normale liv. Hun driver et vellykket eiendomsmekler-firma med ektemannen Mark (44). Hun har i flere år holdt foredrag og reklamert for flere firmaer

Les mer her:

http://www.dagbladet.no/2012/12/21/sport/friidrett/loping/suzy_favor_hamilton/24931270/

Er hun et offer, og i så fall for hva eller hvem?

eltorg
eltorgInnlegg: 27959
21.12.12 18:23
Dvele: Er hun et offer, og i så fall for hva eller hvem?

Hun sier jo selv at hun ikke er et offer og det får vi tro på, mener jeg.

MaximusX
MaximusXInnlegg: 3783
21.12.12 19:05

Hun er et offer for sine egne tilbøyeligheter....:-)

joplina
joplinaInnlegg: 63481
21.12.12 20:54

Fra linken :

"- Jeg tar fullt ansvar for mine feil. Jeg er ikke et offer, og jeg kommer ikke til å spille et heller. Alle gjør feil, og jeg gjorde en stor en. En stor en, sier hun.

Favor-Hamilton sier at hun begynte som prostituert fordi det virket som et «spennende» avbrekk fra sitt ellers normale liv. Hun driver et vellykket eiendomsmekler-firma med ektemannen Mark (44). Hun har i flere år holdt foredrag og reklamert for flere firmaer, blant annet Disneys løpeserie.

Ektemannen hennes, Mark (44), skal ha visst om jobben hun hadde ved siden av.

- Han prøvde å stoppe meg. Han støttet det ikke i det hele tatt, sier Favor-Hamilton.

Etter at nyheten spredde seg over verden har Favor-Hamilton lagt ut flere meldinger på Twitter der hun prøver å forklare hvorfor hun gjorde som hun gjorde. Hun sier at hun har slitt med depresjoner, og at å jobbe som eskortepike hjalp henne å takle depresjonen.

- Det ga meg en utvei fra livet, som var vanskelig i den perioden. Det var et dobbeltliv. Jeg forventer ikke at folk skal forstå, men grunnen til å gjøre det ga mening på den tiden og hadde sammenheng med depresjon, skriver hun."

- Hun kan fremstå som et offer for den depresjonen hun slet med. Hun omtaler sin tid som prostituert som en stor feil - at hun gjorde en stor feil. Men at valget hun tok som deprimert  ga mening da , men  tydligvis ikke nå -  når hun ikke lengre er prostituert eller deprimert.

Hun beskriver det som en virkelighetsflukt  på følgende måte : Det ga meg en utvei fra livet, som var vanskelig i den perioden. Det var et dobbeltliv.

Ingen velger å slite med depresjon eller å bli deprimert , det er noe som man kan være så uheldig å  drabbes av.

alva1
alva1Innlegg: 13726
21.12.12 21:27

Offer.... Hva fikk deg, Dvele til å stille dette spørsmålet?

HYYYL
HYYYLInnlegg: 47571
21.12.12 23:33
alva1: Offer.... Hva fikk deg, Dvele til å stille dette spørsmålet?

Det vanlige.

Et forsøk på å bagatellisere skadevirkningene og årsakene til prostitusjon.

Dvele
21.12.12 23:45
alva1: Offer.... Hva fikk deg, Dvele til å stille dette spørsmålet?

Tja, hva skal jeg si..

Jeg hadde drukket alkohol. Jeg synes noen av de andre trådene var kjedelige. Jeg hadde ikke noe annet å bidra med. Ordet prostitusjon selger..

Nei, jeg vet ikke ikke jeg. Mangel på noe bedre å ta seg til skulle jeg tro.

Dvele
21.12.12 23:46
HYYYL: Det vanlige. Et forsøk på å bagatellisere skadevirkningene og årsakene til prostitusjon.

Det er feil. Og det jo jeg som har startet tråden (og du ser jo på hvilke premiser ovenfor). Sorry.

Dvele
21.12.12 23:49
joplina: - Hun kan fremstå som et offer for den depresjonen hun slet med. Hun omtaler sin tid som prostituert som en stor feil - at hun gjorde en stor feil. Men at valget hun tok som deprimert  ga mening da , men  tydligvis ikke nå -  når hun ikke lengre er prostituert eller deprimert. Hun beskriver det som en virkelighetsflukt  på følgende måte : Det ga meg en utvei fra livet, som var vanskelig i den perioden. Det var et dobbeltliv. Ingen velger å slite med depresjon eller å bli deprimert , det er noe som man kan være så uheldig å  drabbes av.

Joda, alt det er jo klart. Jeg var, tror jeg, ute etter hvilke ryggmargsreflekser som ville åpenbare seg i kjølevannet av spørsmålet. Men jeg må si dere klarer dere bra så langt jenter;-)

alva1
22.12.12 01:10

Dvele. Nå har det seg slik at jeg mener det å selge sin kropp (uansett om det gjelder menn eller kvinner) kan få fatale følger for et individ. Dette vet jo de aller fleste. Mennesker gjør dette fordi de trenger penger, de vet kanskje ikke hvilke ettervirkninger dette har mentalt pga umodenhet, psykiske lidelser, rusmisbruk osv, osv.. Noen mener de rett og slett ikke tar skade av det i det hele tatt. 

Mange tvinges inn i bransjen og noen gjør det frivillig. Frivillig... Når det kommer til frivillig så er dette relativt. Noe som for meg som har det langt bedre enn mange andre her i verden økonomisk sett, er prostitusjon ikke en gang et alternativ. For andre er det ikke det. Frivillig liksom..

For unge mennesker er det kanskje spennende og noe en lett kan tjene raske penger på. 

Ikke bagatelliser prostitusjon som hvilket som helst yrke ! (Mange gjør det) Med mindre du ville ønske dattera, sønnen, mannen eller kona di lykke til i bransjen og god vakt.. :) 

Du sier at du er ute etter å sjekke ryggmargsrefkeksen på oss her ved å stille dette spørsmålet... Jeg må si det er total mangel på "reflekser" fra menn som gjevnlig frekventerer på dette forumet med tanke på de trådene her. Ikke en eneste en av dere som vanligvis skriver her reagerer det spor på grovt kvinnehat! Ikke en eneste en av dere. 

De som kommenterer i de trådene er menn som ellers ytrer seg på andre fora. Det sier så mye synes jeg...

(Innlegget ble redigert 22.12.12 01:21)

Dvele
22.12.12 09:29
alva1: Du sier at du er ute etter å sjekke ryggmargsrefkeksen på oss her ved å stille dette spørsmålet... Jeg må si det er total mangel på "reflekser" fra menn som gjevnlig frekventerer på dette forumet med tanke på de trådene her. Ikke en eneste en av dere som vanligvis skriver her reagerer det spor på grovt kvinnehat! Ikke en eneste en av dere.

For min egen del er det så enkelt at jeg rett og slett ikke gidder å delta i enkelte diskusjoner. Dessuten mener jeg det er forskjell på det du kaller kvinnehat, og det at noen skriver tråder kun for å provosere.

Når det er sagt, synes jeg det er rart, at når det dukker opp tråder som har et godt utgangspunkt, og der argumentasjonen er backet opp av forskning, da deltar ikke dere som tidligere har ytret dere veldig sterkt mot nettopp det som bringes til torgs. Jeg tenker da spesielt på tråden som Poeten2 la ut for en liten stund siden (Oi, snur ikke dette opp ned på..).

Gjennom flere tidligere diskusjoner har noen av dere diskutert ganske heftig i mot det som forskerne i den tråden sier. Men når mine og andres synspunkter her inne støttes av det disse forskerne sier, da velger dere å ikke gå inn i diskusjonen, eller komme med noen som helst form for innrømmelser. Det synes jeg er litt synd. Særlig med tanke på at ord som nettopp kvinnehat ol. til tider sitter ganske løst her inne.

joplina
22.12.12 10:14
Dvele: Særlig med tanke på at ord som nettopp kvinnehat ol. til tider sitter ganske løst her inne.

Her er et knippe overskrifter på forsiden av Likestillingsforumet, og så kan du jo spørre deg selv om hvordan det nå var med disse løse påstandene :

·       *  Brukte prostitusjon som vei ut av…..

·         *Menn har bedre hud enn kvinner

·         *Menn er bedre enn kvinner

·         *Noen mener at også jenter må ta sitt ansvar

·         *Har likestilling gjort norske kvinner…

·         *Profeministiske papegøyer

·        *  Kvinner i overgangsalderen blir til…

·         *Kvinner = brød

·         *Kvinners lave IQ

·         * This is…Ottar Oslo – IQens høyborg                                           

-

HåkonÅrstad
HåkonÅrstadInnlegg: 1172
22.12.12 10:22
joplina: Her er et knippe overskrifter på forsiden av Likestillingsforumet, og så kan du jo spørre deg selv om hvordan det nå var med disse løse påstandene :

Som Dvele skriver så er det forskjell mellom reelt kvinnehat og troll. Her finnes nok begge deler.

Men jeg har tidligere reagert på det samme av det jeg har sett her på likestillingsforumet. Det er lange krangletråder i useriøse tråder med kvinnehatere/troll. Men i de aller fleste tilfeller hvor det er lagt arbeid i tråden ved å vise til seriøs forskning eller skulle ta opp et interessant tema, så visner trådene på rot.

Den mannlige delen er i stor grad useriøse, mens den kvinnelige delen klager over at den mannlige delen er useriøse, selv om de selv kun bidrar til krangling og sjeldent når det legges opp til seriøs diskusjon.

joplina
22.12.12 11:08
HåkonÅrstad: Men i de aller fleste tilfeller hvor det er lagt arbeid i tråden ved å vise til seriøs forskning eller skulle ta opp et interessant tema, så visner trådene på rot. Den mannlige delen er i stor grad useriøse, mens den kvinnelige delen klager over at den mannlige delen er useriøse, selv om de selv kun bidrar til krangling og sjeldent når det legges opp til seriøs diskusjon.

Enkel psykologi som ligger bak.

Når useriøsiteten jevnlig når stadig nye høyder og kvinnelige debattanter tar til motmæle - eller kun bidrar til krangling som du skriver , så merker de seg følgende :

De menn som i det minste stort sett eller tidvis er seriøse glimter fullstendig med sitt fravær. De tar ikke til motmæle eller setter noen på plass - de avviser ikke trollene, men ligger bare å duver i bakgrunn. Du vil kanskje si at de er vettuge og bidrar ikke til krangling....

- Og så starter de en tråd eller flere, med noe ufordelaktig om kvinner eller i kvinners disfavør med diverse linker eller egne tolkninger der de ønsker "en seriøs debatt"

...og blir ignorerte

Ikke kunne de si fra når trollene spydde ut kvinnehat og nedsettende bemerkninger om kvinner generelt - men de ønsker å debattere  ufordelaktige ting/sider ved  kvinner  eller feministstaten på et seriøst nivå med de kvinnelige debattantene.

- Og så skjønner de ikke hvorfor ingen blir med på det. De har jo brukt lang tid på å forme sine argumenter og sine innlegg.

Den enkle psykologien er som følger : klør du min rygg så klør jeg din rygg. Klør du ikke min rygg så er du naiv hvis du innbilder deg at jeg vil klø din rygg.

- Og nei, ikke noen vits i å prøve å vinkle det dithen at kanskje disse stort sett  og tidvis seriøse mannlige debattantene ikke har merket seg stor-troll eller særs kvinnefientlige innlegg.  For det har de. Men de føler ikke at det er deres problem eller deres sak, så de bryr seg ikke.

Vel...ikke er det kvinnelige debattanters problem eller sak  hvor lang tid mannlige debattanter legger i sine innlegg heller, eller hvor seriøse de ønsker å være akkurat i dag...eller i morgen eller neste dag.

- Enn annen sak er jo hvorvidt man finner tema interessant i det hele tatt. At noen legger tid i et innlegg er ikke ensbetydende med at det engasjerer til debatt.

For hvis tema er interessant nok, så glemmer alle parter den kløingen......

HåkonÅrstad
22.12.12 12:21
joplina: De menn som i det minste stort sett eller tidvis er seriøse glimter fullstendig med sitt fravær. De tar ikke til motmæle eller setter noen på plass - de avviser ikke trollene, men ligger bare å duver i bakgrunn. Du vil kanskje si at de er vettuge og bidrar ikke til krangling....

Og her legger du jo selv et merkelig premiss. At enhver mann skal ha et større ansvar over hva alle menn skriver. Hvor kommer dette premisset fra? Bør ikke enhver mann ha ansvar for seg selv og kun seg selv? Er ikke hele problemet i debatten her denne polariseringen mellom menn og kvinner?

Og igjen så synes jeg du avslører noe interessant her. Du avslører nemlig at målet for kvinnelige debatter på likestilling ikke er seriøs debatt, men heller en tjeneste som er mulig å gi til seriøse debattanter. Det gir heller ingen mening.

Som sagt, så gir mine observasjoner meg at ingen av sidene i det store og det hele egentlig er interesserte i seriøs debatt. Mennene troller/hater kvinner, kvinnene klager over hvor håpløse mennene er. Tiltross for dette så bidrar kvinnene i liten grad til seriøs debatt og forer heller trollene. Det er hyklerisk.

MaximusX
22.12.12 12:31
HåkonÅrstad: Som sagt, så gir mine observasjoner meg at ingen av sidene i det store og det hele egentlig er interesserte i seriøs debatt. Mennene troller/hater kvinner, kvinnene klager over hvor håpløse mennene er. Tiltross for dette så bidrar kvinnene i liten grad til seriøs debatt og forer heller trollene. Det er hyklerisk.

Interessant observasjon, HåkonÅrstad.

For oss som har vært med lenge, har dette blitt et helt uinteressant forum for saklig meningsutveksling. Et ormebol for troll, dumme menn og troll til kjærringer.

joplina
22.12.12 12:43
HåkonÅrstad: Og her legger du jo selv et merkelig premiss. At enhver mann skal ha et større ansvar over hva alle menn skriver. Hvor kommer dette premisset fra? Bør ikke enhver mann ha ansvar for seg selv og kun seg selv? Er ikke hele problemet i debatten her denne polariseringen mellom menn og kvinner?

Og enhver kvinne har kun ansvar for seg selv og hva hun selv skriver - og alt støtende som andre måtte servere er det over hode ingen grunn for dem å ta avstand fra. Ikke sant...? :)

Og etterskuddsvis kan de etterlyse manglende engasjement fra mannlige debattanter som ikke gidder å bry seg med deres seriøse tråder som de har gjort seg sånn flid med.

Kvinner kan aldri forlange/forvente eller etterspørre mannlige debattanters holdninger til hva noen annen skriver - og mannlige debattanter kan selvsagt ikke forlange/forvente eller etterspørre hva kvinnelige debattanter mener om hva andre kvinner eller feminister eller kvinnelige politikere fremmer og mener...for alle har kun seg selv som de trenger å forholde seg til :)

Yes'da...sånn funker det jo :)

HåkonÅrstad
22.12.12 12:48
joplina: Yes'da...sånn funker det jo :)

Problemet er at hele delforumet lever under forutsetningen om at det er en kamp mellom menn og kvinner. Kvinner er også med å støtte oppunder denne ideen. Det er en tanke som er fremmed for meg og mange andre, og man kan sikkert skylde på miljøskade for at det har blitt sånn, men med det utgangspunktet vil det heller aldri bli seriøs debatt.

Måten du argumenterer på tilsier at kvinner ikke trenger å sørge for seriløs debatt fordi mennene ikke gjør det. Men da forutsetter du også at menn og kvinner har samme utgangspunkt for debatten her. Og det er nettopp hva jeg prøver å si. Vi vet alle at brukere som KåreKnekt etc bare er troll med en eneste intensjon, men hvis du bruker han som argument for at dere ikke vil debattere seriøst, så er det vanskelig å komme med en annen konklusjon enn at seriøs debatt ikke er ønskelig.

MaximusX
22.12.12 13:07
HåkonÅrstad: Problemet er at hele delforumet lever under forutsetningen om at det er en kamp mellom menn og kvinner.

Det har vært utallige og engasjerte metadiskusjoner her inne. Selv disse har for lengst dødd ut.

Det må nok en helt ny generasjon med debattanter inn på banen - og vekk med de gamle forutinntatte og båstenkende surpompene før likestillingsforumet kan få en ny vår.

Premissen som nesten alltid ligger til grunn for trådene om at det meste er en kjønnskamp mellom kvinner og menn - ødelegger mange diskusjoner som kunne ha blitt gode.  

Det blir alt for mange konstruerte problemstillinger - gjerne med utgangspunkt i enkelteksempler - som forsøker å underbygge generelle kjønnsforskjeller. Der det i realiteten er snakk om forskjellige personlighetstrekk, adferdsmønstre og egenskaper som gjennfinnes både hos kvinner og menn.

(Innlegget ble redigert 22.12.12 13:09)

joplina
22.12.12 14:23
HåkonÅrstad: Måten du argumenterer på tilsier at kvinner ikke trenger å sørge for seriløs debatt fordi mennene ikke gjør det. Men da forutsetter du også at menn og kvinner har samme utgangspunkt for debatten her.

Har vi ikke det da?

Samme forutsetning og utgangspunkt for debatt her inne alltså...?

Og hvis menn ikke trenger å sørge for seriøs debatt, så kan jeg ikke se at kvinnene skulle trenge å gjøre det heller.

Hvis det er for mye forlangt at seriøst debattaerende menn skal kunne ta avstand fra kvinnefientlig drittprat, ta avtstand fra urtypisk båssetting av kvinnelige debattanter som f.eks feminister og gygre hvis de på noen måte ikke er enig i det som presenteres -  eller ta avstand fra ren,skjær trolling - hvordan er det da mulig å skulle forlange  at kvinnelige debattanter skal forholde seg seriøse og saklige og imøtekommende til enhver tid i tillegg til å stå til svars for hva feminister i media mener eller kvinnelige politikere mener eller hvordan den morpresumsjonen som er fjernet fra lovverket allikevel alltid går i kvinners favør....?

Jeg ser med interesse frem til dine argumenter hvis de tilsier at én ting gjelder for debattaerende menn og noe helt annet gjelder for debatterende kvinner.

Forumet har råtnet på rot.

Dvele
22.12.12 15:00
joplina: Her er et knippe overskrifter på forsiden av Likestillingsforumet, og så kan du jo spørre deg selv om hvordan det nå var med disse løse påstandene :   ·       *  Brukte prostitusjon som vei ut av….. ·         *Menn har bedre hud enn kvinner ·         *Menn er bedre enn kvinner ·         *Noen mener at også jenter må ta sitt ansvar ·         *Har likestilling gjort norske kvinner… ·         *Profeministiske papegøyer ·        *  Kvinner i overgangsalderen blir til… ·         *Kvinner = brød ·         *Kvinners lave IQ ·         * This is…Ottar Oslo – IQens høyborg

Mener du seriøst at denne tråden du nå sitter og skriver i, er et utslag av kvinnehat?

Du etterlyser saklige tråder, og når det dukker opp en (Poeten2) så vil du ikke være med på å diskutere i den.

Jeg har ingen som helst moral forpliktelse til å skrive i poster som hverken provoserer eller engasjerer meg. Hvis noen menn har behov for å hevde at menn som kjønn er overlegen kvinner, får det være deres sak. At du og andre gidder å bruke tiden deres til å svare i slike tråder, er vel grunnen til at de fortsetter å dukke opp. Ikke at jeg ignorere dem. 

Dvele
22.12.12 15:04
joplina: Jeg ser med interesse frem til dine argumenter hvis de tilsier at én ting gjelder for debattaerende menn og noe helt annet gjelder for debatterende kvinner.

Når du selv ikke ønsker å delta i de seriøse trådene som faktisk dukker opp innimellom, men heller velger å svare på tulletråder, får du ta din del av ansvaret for at forumet råtner på rot som du skriver.

Jeg finner det bare så merkelig at flere av dere kvinner som skriver her inne, plutselig ikke svarer på tråder når dere får den faktaen dere hele tiden etterlyser servert på et sølvfat.

Dvele
22.12.12 15:07
MaximusX: Premissen som nesten alltid ligger til grunn for trådene om at det meste er en kjønnskamp mellom kvinner og menn - ødelegger mange diskusjoner som kunne ha blitt gode.

Min oppfattelse av hvorfor det er slik, er at mange av trådene her inne startes på bakgrunn av det som skrives og omtales i media. Og der er gjerne det meste kjønnsvinklet og taler stort sett til kvinnens fordel.

MaximusX
22.12.12 15:37
Dvele: Jeg finner det bare så merkelig at flere av dere kvinner som skriver her inne, plutselig ikke svarer på tråder når dere får den faktaen dere hele tiden etterlyser servert på et sølvfat.

Blink!

Her serverer du en lissepasning til en kvinnegeneraliserende vits, Dvele.

Min siden det stunder mot jul og kvinnene med humoristisk sans er opptatt med å bake pepperkaker og pynte tre  - og det ikke passer seg å falle i den graven man graver for andre - lar jeg historien om å si en ting og gjøre noe annet ligge...:-)

joplina
22.12.12 15:55
Dvele: Du etterlyser saklige tråder, og når det dukker opp en (Poeten2) så vil du ikke være med på å diskutere i den. Jeg har ingen som helst moral forpliktelse til å skrive i poster som hverken provoserer eller engasjerer meg

Skal vi se...

Den ene gangen jeg faktisk har skrevet at jeg ikke giddet delta, var vel i "Den eneste tråden forumet trenger" - men meg vitterlig var det DMM som startet den.

Mulig den var "saklig" - men den var i sin helhet "gammelt nytt" fra debattanten ,som så ble samlet i en ny tråd og presentert som det eneste vi trengte å debattere her inne. Og å debattere ørti av hans gamle saker samlet i enda en tråd, syntes alltså ikke jeg var noe engasjerende i det hele tatt.

Kan ikke erindre at jeg har skrevet noe slikt i noen annen tråd...så hva du mener med at jeg ikke gidder å delta i Poeten2's tråd skjønner jeg ikke helt.

For som du  selv skriver : "Jeg har ingen som helst moral forpliktelse til å skrive i poster som hverken provoserer eller engasjerer meg"

- Skulle da JEG ha det?

Dvele
22.12.12 16:53

Du skrev følgende i Poeten2s tråd: "Oi, snur ikke dette opp ned på..." 

"Nei..dette tema skal jeg forlate. Jeg kjenner at jeg ikke har det minste lyst å debattere det. Jeg er ikke i humør til ubegrenset velvillighet etter år med bagatellisering og hån mot den vold som kvinner utsettes for."

Og dette er jo en tråd som omhandler det jeg om mange andre her inne har blitt møtt med rimelig mange og sterke motargumenter.

Men du skrev i hvertfall noe der, den skal du ha;-)

Dvele
22.12.12 16:59
joplina: - Skulle da JEG ha det?

Nei, men det har jeg da heller aldri forlangt heller det.

Det var du som etterlyste engasjement fra flere av de mannlige debbattdeltakerne her inne, i tråder som omtaler kvinner negativt ol.

Jeg kan ikke gjøre annet enn å gjenta meg - jeg gidder ikke delta i slike debatter. Jeg har tidligere sagt at jeg har stor respekt for mange av de kvinnene jeg har møtt opp gjennom livet. Og at jeg i mange tilfeller ikke når dem til anklene hva kunnskap og ferdigheter angår.

At noen ser ut til å mene at kvinner ikke lengre er attraktive det øyeblikket de passerer 25 år, får være deres problem. For meg er det langt borti natta og så trangsynt, at jeg ikke synes det fortjener min tid.

Klarere enn dette tror jeg ikke jeg klarer å si det.

joplina
22.12.12 17:41
Dvele: Du skrev følgende i Poeten2s tråd: "Oi, snur ikke dette opp ned på..." "Nei..dette tema skal jeg forlate. Jeg kjenner at jeg ikke har det minste lyst å debattere det. Jeg er ikke i humør til ubegrenset velvillighet etter år med bagatellisering og hån mot den vold som kvinner utsettes for."

Aha...da var det der jeg skrev det. Jeg var sikker på at det var i DMM's tråd.  Uansett så vet jeg med meg selv at det er den ene gangen jeg har skrevet det.

Og hva dreide saken seg om?

- Jo, den dreide seg om menn i krigssoner. Sierra Leone nermere bestemt:

Blir kastrert, voldtatt og lemlestet

Langt flere menn enn tidligere antatt blir utsatt for seksuell vold i krigssoner, viser ny rapport. En rekke av overgriperne er kvinner.

- En debattant mente at det eneste som kunne skape en holdningsendring var å sette mere fokus på det.

Og jeg svarte vedkommede følgende :

"Og når skal bremsa settes på..?

Spiller jo ingen rolle hva en kvinne eller flere kvinner og jentes har blitt utsatt for - for her inne linkes det til alle som gir det fokus ; for deretter å bagatelliseres eller smusskastes som "offergjøring" og "offerdyrkelse".

Nei..dette tema skal jeg forlate. Jeg kjenner at jeg ikke har det minste lyst å debattere det. Jeg er ikke i humør til ubegrenset velvillighet etter år med bagatellisering og hån mot den vold som kvinner utsettes for.

Men jeg regner med at de bolde debattarende menn er seg sitt ansvar bevisste og setter fokus og gjør en forskjell for sine medbrødre i inn-og utland!"

- Jeg gikk inn å sjekket tråden etter din påminnelse. De bolde debatterende menn fant visst ikke tema særlig interessant de heller. Den tråden tok ikke akkurat av.

alva1
23.12.12 19:36

"Dvele: Jeg finner det bare så merkelig at flere av dere kvinner som skriver her inne, plutselig ikke svarer på tråder når dere får den faktaen dere hele tiden etterlyser servert på et sølvfat."

Ja hva skal jeg si om dette da? Jo.. Her lagde jeg en tråd om vold mot menn og her fikk dere sannelig sett en feminist rette fokus mot akkurat et tema som du hevder kvinnelige debattanter her inne unngår å snakke om i tråder... Av og til lurer jeg på om enkelte av dere er helt med her.. 

Selv i tråden om movember og mannedagen var det slett interesse fra menn her inne vedrørende hva en kunne bidra med for å støtte menn. I denne tråden var det noen kvinner som støttet menn og fortalte hva de ville gjøre på denne dagen. Ikke en eneste mann bortsett fra han som laget tråden. 

Fokuset fra flere menn ble totalt snudd på hodet mot kvinner og fokuset feks brystkreft får og det ene med det andre når det gjelder kvinner. Sånt blir det kamp av og det er slett ikke rart at menn ikke får det til... 

Tråden jeg startet var ikke interessant nok og døde raskt ut og ble avrundet med DMM' s teori som selvsagt, uansett går i kvinners favør. Tenke seg det. Det var mye mer interessant å diskutere falske anmeldelser fra kvinner enn det jeg stilte spørsmål rundt. Her blir fokuset snudd helt på hodet som jeg sa tidligere, fordi det er så mye mer interessant å diskutere de der kvinnene og feministene som ødelegger for menn.

Det er jo ganske komisk igrunn... Hahahaha :D

(Innlegget ble redigert 23.12.12 19:42)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 58944
24.12.12 01:58
HåkonÅrstad: Som sagt, så gir mine observasjoner meg at ingen av sidene i det store og det hele egentlig er interesserte i seriøs debatt. Mennene troller/hater kvinner, kvinnene klager over hvor håpløse mennene er. Tiltross for dette så bidrar kvinnene i liten grad til seriøs debatt og forer heller trollene. Det er hyklerisk.

Noe som førte til at jeg forlot forumet i januar 2010. Vi er mange som ikke vil skrive her.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg