Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinner er ikke morsomme!

NYTT TEMA
Kid_10
Kid_10Innlegg: 2514
18.01.13 22:32

Kom over en youtube-film med avdøde forfatter Christopher Hitchens. Mange kjenner han sikkert for helt andre ting en temaet jeg nå tar opp.

Hitch sier at kvinner ikke behøver å være morsomme i den grad menn behøver det, noe jeg må si meg ganske enig med. Han sier: "that for most men, if they cant make a woman laugh they are out of the evolutionary contest, they are never gonna get laid.." Mens kvinner ikke trenger denne egenskapen da menn allerede finner deg attraktiv.

for meg virker hvert fall dette ganske "spot on" fra Hitchens.

Dette er helt klart en generalisering så ikke ta helt av.. PÅ mangel av bedre beskrivelser kan jeg si at det er en tendes vi ser hos kvinner i motsetning til menn.

Hva synes dere? Enig/uenig?

(Innlegget ble redigert 18.01.13 22:38)

Thyra
ThyraInnlegg: 43154
19.01.13 10:18
Kid_10: Hitch sier at kvinner ikke behøver å være morsomme i den grad menn behøver det, noe jeg må si meg ganske enig med. Han sier: "that for most men, if they cant make a woman laugh they are out of the evolutionary contest, they are never gonna get laid.."

Jeg har da støtt på mange menn uten humor som har klart å få barn, ihvertfall...

Ellers så kan det muligens være noe i det du sier, det er langt flere morsomme mannlige enn kvinnelige komikere ihverfall. Men når det gjelder folk jeg kjenner, tror jeg ikke det er noe særlig forskjell. Kvinner generelt har like mye, og like god "hverdagshumor" som menn.

Kid_10
Kid_10Innlegg: 2514
19.01.13 11:27
Thyra: Jeg har da støtt på mange menn uten humor som har klart å få barn, ihvertfall...
Ellers så kan det muligens være noe i det du sier, det er langt flere morsomme mannlige enn kvinnelige komikere ihverfall. Men når det gjelder folk jeg kjenner, tror jeg ikke det er noe særlig forskjell. Kvinner generelt har like mye, og like god "hverdagshumor" som menn.

Det tror jeg på, selv om det heller ikke er poenget. Det er jo individuelt.

Men glem komikere for en stund, jeg synes det absolutt ligger noe i at evolusjonen har gitt dette standpunktet for menn. Å bryte ned "skjoldet" til en jente f.eks, hva bruker man? Humor. Dette er ikke en nødvendighet for kvinnen. Mulig fordi mannen er mer domminerende(generelt) og alltid har vært den som har ledet an mellom de to kjønn. Han er i større grad den som må sjarmere kvinnen, mannen liker kvinnen allerede.

TheBracket
TheBracketInnlegg: 39938
22.01.13 09:43
Thyra: Kvinner generelt har like mye, og like god "hverdagshumor" som menn.

Nei. Enkelt og greit.

TheBracket
22.01.13 09:44
Kid_10: Men glem komikere for en stund, jeg synes det absolutt ligger noe i at evolusjonen har gitt dette standpunktet for menn. Å bryte ned "skjoldet" til en jente f.eks, hva bruker man? Humor. Dette er ikke en nødvendighet for kvinnen. Mulig fordi mannen er mer domminerende(generelt) og alltid har vært den som har ledet an mellom de to kjønn. Han er i større grad den som må sjarmere kvinnen, mannen liker kvinnen allerede.

Spot on. Dog selvinnlysende.

joplina
joplinaInnlegg: 63491
22.01.13 09:53

Vi kvinner har sannerlig blitt servert mengder med dårlig fylle-og-penishumor fra menn som ønsker å "bryte isen".

Den formen for humor er aldri noen innertier. Så hvis menn er best på humor, så innehar de også rekorden på dårlig humor.

Veniceer
VeniceerInnlegg: 1249
22.01.13 09:55

Jeg ler stort sett "av" menn!

TheBracket
22.01.13 10:02
joplina: Vi kvinner har sannerlig blitt servert mengder med dårlig fylle-og-penishumor fra menn som ønsker å "bryte isen". Den formen for humor er aldri noen innertier. Så hvis menn er best på humor, så innehar de også rekorden på dårlig humor.

At menn jevnt over er morsommere enn kvinner betyr ikke at alle menn er morsomme.

Epicurus
EpicurusInnlegg: 1368
22.01.13 10:16
Kid_10: Hva synes dere? Enig/uenig

Det er sikkert sant at kvinner jevnt over ikke trenger å være morsomme, men personlig unngår jeg kvinner som ikke er morsomme og der smilet ikke sitter løst. Jeg har bedre ting å gjøre på i livet enn å kjede meg i samtaler.

(Innlegget ble redigert 22.01.13 10:16)

kytec
kytecInnlegg: 42591
22.01.13 10:22
Kid_10: Mens kvinner ikke trenger denne egenskapen da menn allerede finner deg attraktiv.

Så støgge damer må være morsomme da, for å motvirke støgghetsfaktoren og få seg litt?

htoGV
htoGVInnlegg: 6490
22.01.13 10:26
Kid_10: that for most men, if they cant make a woman laugh they are out of the evolutionary contest, they are never gonna get laid..

Den påstanden er vel litt feilaktig. Tøser og sluts finnes det overalt, så det skal ikke være noe problem.

Det skrevet, så er jeg enig i at menn bør ha god humor for å holde på en kvinne.

htoGV
22.01.13 10:26
kytec: Så støgge damer må være morsomme da, for å motvirke støgghetsfaktoren og få seg litt?

Nah, de stygge tas av vår sides stygge, eventuelt desperate.

htoGV
22.01.13 10:27
Kid_10: Å bryte ned "skjoldet" til en jente

Gitt at jenta har et skjold, da ;-)

Veniceer
22.01.13 10:33
TheBracket: At menn jevnt over er morsommere enn kvinner betyr ikke at alle menn er morsomme.

Veldig sjeldent at en Mann er "morsom". Om man da ikke tar med klovnen i gjengen, han som ikke får seg dame uansett, og kan alle vitsene som finnes på rams, men de er for det meste ufrivillig festlig, ikke alltid.. Så har du de gutta som er litt alfa, ler av seg selv, med glimt i øyet, selvironiske, men på et måtelig nivå. 

Men ingen av dem er standup-materiale. klovnen kanskje ufrivillig sådan, men ikke hysterisk morsom, da skal så mye passe inn.

Sjarm, glimt i øyet bør komme med (ja det teller, for det er endel av deg) et brukbart appellerende utseende.

Har du det på plass, vil man bli glad for å være i situasjon med denne personen og stemningen løses opp med at man ler sammen. Trenger ikke være store vittigheten som setter ting i gang, bare det er gjort med glimt i øyet.

Så det er sjarmen det går på. Så det jeg har sett av menn, er at vi lar dere sjekke oss. vi som gir blikkene, og dere tror dere er på banen helt på egenhånd. Klart vi ler litt av dette også, der dere forsøker så hardt:)

Men er det en kar jeg vil ha,og må kjempe med andre jenter, er humor et must. Fin måte å komme nær han på. 

men det er lenge siden jeg brydde meg om menn, kanskje ting har forandret seg. Lite trulig.

svankmajor
svankmajorInnlegg: 1828
22.01.13 10:36

Delvis, hvis man snakker om humor som et seksuelt ornament. Humor som kurtiseringsmiddel. Dette er tanker som stammer fra evolusjonær psykologi, et ganske nytt men likevel spennende felt. 

Personlig tror jeg ikke det er hele saken bare. Humor har overlevelsesfunksjoner også, og kvinner som sitter på syklubber og slikt  ler og tøyser svært mye. Humor har nok flere funksjoner. 

Veniceer
22.01.13 10:44
kytec: Så støgge damer må være morsomme da, for å motvirke støgghetsfaktoren og få seg litt?

Alle kompanserer vel etter mulighetene de har på sjekkemarkedet, kytek? 

Ser feite og det man kan oppfatte som lite attraktivt i bladene av jenter på byen, som har det haremet av gutter etter seg hele kvelden. De bruker det de kan, av sjarm, humor og sexappeal.

Nerdete gutter blafrer stort sett med lommeboka. htoGV den 25 hver måned, da han får trygda si;) Men dette er bare mine betraktninger, ingen mal:)

(Innlegget ble redigert 22.01.13 10:50)

Kittyhufsa
KittyhufsaInnlegg: 331
22.01.13 10:50
Thyra: Kvinner generelt har like mye, og like god "hverdagshumor" som menn.

Det er jeg helt enig i. Hvis dere ikke synes at kvinner er like morsomme som menn, så har dere møtt feil kvinner! I min omgangskrets er det minst like mange morsomme kvinner som menn. Garantert:)

troblix
troblixInnlegg: 2507
22.01.13 11:17

Møter  kvinner i det daglege som kan vere både morosame og treffande i sine kommentarar. I yrkesroller som komikarar kan det vere at enkelte ikkje får det like godt til som mannlege i same bransjen.

Men kanskje finst det ikkje noko dummare enn menn som slær om seg  med vågale vitser om sex og damer. Ein kjenning kom frå ei repetisjonsøving i forsvaret for ei tid sidan og snakka om det lave  nivået på den slags humor på brakka. -Det var berre flaut, sa han. Trur nok at kvinner held høgare nivå i den slags situasjonskomikk, kanskje litt meir varierte temaer.

Hårdott
HårdottInnlegg: 1654
22.01.13 11:39

Er enig, er jente selv og et år hadde jeg bare guttevenner, var slitsomt å vende tilbake til jenter etterpå da de bare ikke hadde den samme humoren. Var jeg som hadde overtatt guttehumor og fikk dem til å le.
Og jeg synes ikke guttehumor er penishumor, guttehumor er kjappe replikker med pokerfjes.

Jenter klarer ikke si morsomme ting uten å le seg ihjel av det selv.
Det er forskjellen.
Gutter kan si ting uten å le, da blir det morsommere.

Jente som skal si noe morsomt: "....hihihihihihihihihihihi åh hva var det jeg skulle si hihihi"

Hårdott
HårdottInnlegg: 1654
22.01.13 11:41
Kid_10: "that for most men, if they cant make a woman laugh they are out of the evolutionary contest, they are never gonna get laid.."

Vel, ja, men det er jo ikke pga humoren i seg selv. Det er pga at de viser at de har så mye kontroll over den sosiale situasjonen at de ser hvilke ting som kan være lurt og morsomt å si.
Altså at de ikke er sosiale retards.

Tordenskjold3
Tordenskjold3Innlegg: 16002
22.01.13 11:46

Menn synes menn er morsomme
Menn synes ikke kvinner er morsomme
Kvinner synes menn er morsomme
Kvinner synes kvinner er morsomme.

Generaliserer selvsagt, men det er sånn jeg mener det er. Det blir feil å si at kvinner ikke er morsomme, men menn tar ikke humoren til kvinner.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12407
22.01.13 11:52
Kid_10: Hitch sier at kvinner ikke behøver å være morsomme i den grad menn behøver det, noe jeg må si meg ganske enig med.

Du skal ikke tro alt du hører og ser på youtube;)

joplina
joplinaInnlegg: 63491
22.01.13 12:04
troblix: Men kanskje finst det ikkje noko dummare enn menn som slær om seg med vågale vitser om sex og damer. Ein kjenning kom frå ei repetisjonsøving i forsvaret for ei tid sidan og snakka om det lave nivået på den slags humor på brakka. -Det var berre flaut, sa han. Trur nok at kvinner held høgare nivå i den slags situasjonskomikk, kanskje litt meir varierte temaer.

Helt enig...og hvis nå menn generlt sett  har bedre humor enn kvinner, så innehar de også rekorden på den mest elendige  humoren....fylle-penis-fitte-vitser er bare en høydare for særs umodne menn.

Stoner
StonerInnlegg: 12803
22.01.13 12:40

Kvinnelige humorister er noe av det tristeste som finnes. Kvinner har antageligvis ikke den samme evnen til å observere humor i hverdagssituasjoner, og svært få har evnen til å vitse på bekostning av seg selv. Når de samles vitses det stort sett om den feite rompa til en felles venninne.

TouchForFree
TouchForFreeInnlegg: 23374
22.01.13 13:06
kytec: Så støgge damer må være morsomme da, for å motvirke støgghetsfaktoren og få seg litt?

Nei, doesnt matter, had sex.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
22.01.13 14:31

Det stemmer nok, men ikke si det til kvinner. De tar som alle vet det aller meste meget personlig. 

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6414
22.01.13 14:45

Tiss-promp-bæsj-pikk-fitte-humor er det absolutt morsomste som finnes, men det er aldri slik man bruker overfor damene, desverre (med mindre det sies på en subtil/implisitt måte). Synes damer kunne ledd litt mer av dette. Det er jo utrolig morsomt. Går aldri lei.

VG-Mett
VG-MettInnlegg: 45613
22.01.13 15:32
Thyra: det er langt flere morsomme mannlige enn kvinnelige komikere ihverfall.

Det er mulig at det er flere mannlige komikere, men en kvinne som skifter dekk på bilen er vanskelig å overgå.

Kittyhufsa
KittyhufsaInnlegg: 331
22.01.13 15:32
Tordenskjold3: Det blir feil å si at kvinner ikke er morsomme, men menn tar ikke humoren til kvinner.

Tror du har et poeng der:)

phrielas
phrielasInnlegg: 564
22.01.13 15:56
Tordenskjold3: Generaliserer selvsagt, men det er sånn jeg mener det er. Det blir feil å si at kvinner ikke er morsomme, men menn tar ikke humoren til kvinner.

Denne linken viser en del meninger når det gjelder stand-up komikere. Måtte helt ned til 29ende plass for å så finne Ellen Degeneres som da var den første kvinnen jeg så. 

Selv synes jeg kvinner kan være nokså morsomme de og, selv om de ikke alltid vet at de morer meg. ;)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg