Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oppsummering

NYTT TEMA
Kroppsbygd
KroppsbygdInnlegg: 1529
02.02.13 08:12

Ja, da har vel dette forumet eksistert i godt over et tiår. 

Vil ta en liten gjennomgang hva vi som strides har blitt enige om etter all kjeklingen.

- Vi bor på planeten jorda.

- Vi er mennesker.

- Det synes å eksistere to kjønn.

...

Har vi egentlig kommet lenger?

Til tross for litt (dårlig) humor i starten av innlegget, så er det vel ikke så mye mer utvikling å spore. 

Men poenget med tråden er å utfordre hver enkelt deltaker med å si noe om hva dette forumet (og livet forøvrig) har endret av oersonlige holdninger til sitt eget og det motsatte kjønn. Hvilken utvikling har foregått?

For min del har jeg vel gått fra å være en liten testosteronklump som så på jenter som "bytte" til å være vant med å ha intellektuelle og meningsfulle forhold med dem, så det er vel fremgang. Når det gjelder mitt mannebilde har jeg blitt mer sikker på at min retning er veien å gå: omfavne det som testosteronet skapte, med alle mine feil og mangler, om så det innebærer en solid fis til damens mishagsytring eller litt lett erting av de søte feminine reaksjoner på små ting som kravler og kryper.

Flere som tør å komme med noen innrømmelser/innsikter?

alva1
alva1Innlegg: 13726
02.02.13 13:50
Kroppsbygd: Vil ta en liten gjennomgang hva vi som strides har blitt enige om etter all kjeklingen.
- Vi bor på planeten jorda.
- Vi er mennesker.
- Det synes å eksistere to kjønn.

He he he Ja, det er vel noe av det eneste man har blitt enig om her. :)

Jeg har vel lært meg mye mer om feminisme/antifeminisme, barnefordeling, noen nye begrep som noen her har laget som feks kjønnsrettet u-hjelp osv osv.

Noe av dette har jeg forandret min mening på siden jeg har måtte lese forskning om ulike tema, mens jeg fortsatt har de samme meningene som jeg alltid har hatt. Har tilegnet meg en del kunnskap underveis her og er det noe jeg virkelig har forandret min mening om, så er det barnefordelingssaker. Det må jeg si.

Vil også si at jeg har forandret mitt mening på det at kvinner syter mer enn menn. Det har man jo hørt om. Suttrete damer. Jeg har iallefall lært at menn suttrer i like stor grad. :p

Flott innlegg foresten :)

(Innlegget ble redigert 02.02.13 13:50)

Eagle50
Eagle50Innlegg: 549
03.02.13 04:56
alva1: Jeg har iallefall lært at menn suttrer i like stor grad. :p

Nå er det vel strengt tatt bakgrunnen for sutringen (begynner å bli et noe forslitt begrep her) som er relevant å snakke om. 

Det er forskjell på å reagere på klar urettferdighet og det å klage over alt mulig.

Kvinner har vel i alle tider sytt og klagd nærmest for å vinne sympati og det har eskallert med feminismen. Noe barnaktig over det, syns jeg. 

(Innlegget ble redigert 03.02.13 04:59)

Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
03.02.13 17:20

Jeg har kanskje til en viss grad endret mening om utbredelsen av feminismen/feminister.

Fremdeles tror/vet jeg at det i stor grad er med radikalfeminisme som med venstreradikalisme. Radikalfeminisme/venstreradikalisme dyrkes i særlig stor grad i akademia. Dermed får den ikke bare en uforholdsmessig stor plass innen samfunnsforskning etc., men også etter hvert i politikk, media, utdanning, enkelte kunstmiljøer etc.

Likevel klarer jeg dessverre ikke å slå meg til ro med at dette er hele historien. Den har nok en viss apell hos kvinner generelt. Ellers ville den nok ikke fått såpass mye plass i valgkamper etc. Her er det riktig nok store forskjeller innad blant kvinner, avhengig av faktorer som bosted, klassetilhørighet, utdanningsnivå etc.

Ellers er det skremmene å se hvordan ekstremfeminismen svært ofte er normen fremfor unntaket. Det virker å være en slags enighet om at f.eks. Kvinnegruppa Ottar og en del svenske feministiske miljøer er ekstreme. Likevel samarbeider disse utmerket med såkalte "moderate" feminister innen f.eks. nevnte områder som akademia, media og politikk. Like barn leker best er det noe som heter.

Namo666
Namo666Innlegg: 845
03.02.13 18:21

Jeg er blitt mer klar over vinklingen i media når det kommer til likestillingssaker. Og er i stor grad enig i at vinklingen som blir gjort kan være ødeleggende for likestillingen på samme måte som kjønns-kvotering

alva1
03.02.13 19:39

"Eagle50: Det er forskjell på å reagere på klar urettferdighet og det å klage over alt mulig."

Hehe ja, når menn her på forumet feks etterlyser det gode gamle husmoridealet der kona varter mannen opp, står ansvarlig for husarbeidet og lager mat til han samtidig som hun skal være tilgjengelig seksuelt til en vær tid så er dette sutring i mine øyne. Det er menn som ikke henger med i tiden og klager sin nød over en svunnen tid. At du ser på det som et reelt problem og en urettferdighet overfor menn er jo din sak. Det betyr ikke at det er det.  Det kommer altså ann på om DU ser på det som et problem eller ikke. 

Du svarte foresten ikke på TS spørsmål, men du har kanskje ikke lært noe du da? Ikke annet enn å si at når kvinner klager så er det sutring og at når menn gjør det er det å klage og at de er berettiget til det. 

Det i seg selv er sutrete. 

Dmmannversjon2
03.02.13 21:03
alva1: Hehe ja, når menn her på forumet feks etterlyser det gode gamle husmoridealet der kona varter mannen opp, står ansvarlig for husarbeidet og lager mat til han samtidig som hun skal være tilgjengelig seksuelt til en vær tid så er dette sutring i mine øyne.

Skjer dette egentlig her i særlig grad, eller har du bare slått på din feministiske autopilot?

(Innlegget ble redigert 03.02.13 21:04)

jotul
jotulInnlegg: 8423
03.02.13 21:24
alva1: barnefordeling

Du har rett her. Det har gått mye i barnefordeling i de siste ti årene.

Men det er også en meget viktig sak, som engasjerer utrolig mye.

alva1
03.02.13 21:38

Dmman: Ja, det skjer og det var uansett bare et eksempel. :)

Når vi nå har denne diskusjonen vil jeg tilføye at jeg også har lært at nærmest alt en skriver skal diskuteres. Ja, som dette. Til og med i en positiv tråd som dette er.

At du og Eagle følte dere fornærmet i den grad dere føler dere må motsi eller argumentere over det jeg skrev er jo litt morsomt. Det er jo det JEG har lært. At du har lært noe annet vil jeg faktisk ikke diskutere da det er din lærdom og din sak. :)

(Innlegget ble redigert 03.02.13 21:40)

alva1
03.02.13 21:40

Ja, det er det, Jotul. :)

Dmmannversjon2
03.02.13 22:25
alva1: Dmman: Ja, det skjer og det var uansett bare et eksempel. :) Når vi nå har denne diskusjonen vil jeg tilføye at jeg også har lært at nærmest alt en skriver skal diskuteres. Ja, som dette. Til og med i en positiv tråd som dette er. At du og Eagle følte dere fornærmet i den grad dere føler dere må motsi eller argumentere over det jeg skrev er jo litt morsomt. Det er jo det JEG har lært. At du har lært noe annet vil jeg faktisk ikke diskutere da det er din lærdom og din sak. :)

Noe av greia med et debattforum er vel nettopp å svare på påstander man er uenig i.

Om du syns dette er morsomt, så er du i alle fall lett å underholde om ikke annet.

phrielas
phrielasInnlegg: 564
03.02.13 22:26
alva1: Vil også si at jeg har forandret mitt mening på det at kvinner syter mer enn menn. Det har man jo hørt om. Suttrete damer. Jeg har iallefall lært at menn suttrer i like stor grad. :p

Vi lærer av hverandre.. :P

Dmmannversjon2
03.02.13 22:30

Ang. dette med autopilot, så er det nesten av og til som at jeg mistenker feministene for å benytte seg av denne type teknologi:

http://www.subservientchicken.com/pre_bk_skinned.swf

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
03.02.13 22:51
Dmmannversjon2: Ang. dette med autopilot, så er det nesten av og til som at jeg mistenker feministene for å benytte seg av denne type teknologi:
http://www.subservientchicken.com/pre_bk_skinned.swf

"teknologien" du viser i linken forteller mer om den som lyer enn den som ber....  ;-)

(Innlegget ble redigert 03.02.13 22:52)

phrielas
phrielasInnlegg: 564
03.02.13 23:00

Jeg for min del har ikke vært på dette stedet særlig lenge, men jeg kan si at jeg har fått et positivt inntrykk av noen av de som forsvarer feminismens sak. 

Når det gjelder mine synspunker er det ikke mye som er forandret, men jeg vil heller ikke beskrive meg som den radikale antifeministen. Jeg er en som ønsker å se at også kvinner skal respektere mannens meninger i dag og, uten å falle for fristelsen av å sette han i dårlig lys. Slik at også de sosiale normene i større grad  respekterer ytringsfriheten til mannen i denne saken, for en vil jo ikke inspirere til mer drama i media.

Det er ikke akkurat en hemmelighet at normene i dag sier at mannen skal behandle kvinnen pent. Vi mennesker har tendenser i å ta for gitt og når den rikdommen blir stor kan vi omsider bli ganske så hensynløse.  Dette gjelder kvinner og, men hvordan skal en få sagt det til dem. Det er spørsmålet... 

Håpet mitt for fremtiden er ærlighet og harmonisering av samfunnets borgere. At en tar ansvar for seg selv og sine handlinger, så minst mulig blir ledet til fall. ;)

alva1
03.02.13 23:18

"Dmmann: Noe av greia med et debattforum er vel nettopp å svare på påstander man er uenig i."

Selvfølgelig er det det, men å være uenig i saker jeg mener å ha lært blir jo bare dumt. Når noe blir for dumt blir det nien ganger morsomt. At jeg mener menn og kvinner er like sutrete er vel ikke engang noe å diskutere her. Det er jo ikke engang tema i tråden. 

(Innlegget ble redigert 03.02.13 23:22)

LetThereBeLight
LetThereBeLightInnlegg: 33
04.02.13 11:38

Dette forumet har fortalt oss hva vi Menn alltid har visst:

kvinner hater Menn fordi vi gjennom TITUSENVIS av år har demonstrert og bevist Menns TOTALE dominans, mens alt kvinner har gjort er prøve å sabotere for vår UTILNÆRMELIGE og GUDDOMMELIGE IQ. 

kvinners frihet er Menns undertrykkelse. Hater du ikke kvinner så hater du Menn.

alva1
04.02.13 12:17

Her skal hver og en si hva DE har lært. Litt dumt å ta seg til talsmann over alle menn, men du må vel bare få fortsette å gjøre det. :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg