Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forsøk på speiling, ble bare platt....

NYTT TEMA
poeten2
poeten2Innlegg: 6302
10.02.13 14:52

http://www.dagbladet.no/2013/02/08/kultur/debatt/kronikk/netthets/satire/25658114/

Og denne damen kalle seg komiker? I denne kronikken blir hun bare platt, dum og tåpelig.......

Første feilen hun gjør er å fremstille netthets som noe som kun rammer kvinner. Det er feil. Også når det gjelder beskrivelse av utseende på debattanten. 

Neste feilen er at hun forsøker å få menn generelt til å se hvor idiotiske slike utsagn er. Men det er ikke alle kvinner som opplever dette. Det er noen få. På lik linje med at det er noen få menn som opplever slik netthets. For å klarlegge min holdning, én slik ytring er én ytring for mye! 

Det tredje punktet jeg mener hun dummer seg ut på, er å tro at menn flest støtter slike utsagn. Vi blir like indignerte som kvinner. Både over hetsen som rammer kvinner og menn, og at mennesker synker så dypt at de skriver slikt svada.

Beklager kjære "komiker". Dette ble bare dumt, platt og usaklig......

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
10.02.13 16:02
poeten2: http://www.dagbladet.no/2013/02/08/kultur/debatt/kronikk/netthets/satire/25658114/
Og denne damen kalle seg komiker? I denne kronikken blir hun bare platt, dum og tåpelig.......
Første feilen hun gjør er å fremstille netthets som noe som kun rammer kvinner. Det er feil. Også når det gjelder beskrivelse av utseende på debattanten.
Neste feilen er at hun forsøker å få menn generelt til å se hvor idiotiske slike utsagn er. Men det er ikke alle kvinner som opplever dette. Det er noen få. På lik linje med at det er noen få menn som opplever slik netthets. For å klarlegge min holdning, én slik ytring er én ytring for mye!
Det tredje punktet jeg mener hun dummer seg ut på, er å tro at menn flest støtter slike utsagn. Vi blir like indignerte som kvinner. Både over hetsen som rammer kvinner og menn, og at mennesker synker så dypt at de skriver slikt svada.
Beklager kjære "komiker". Dette ble bare dumt, platt og usaklig......

Helt enig med deg i at hun virker platt, dum og tåpelig!

Men resten av innlegget ditt forstår jeg ikke helt... Hva i det hun skrev gjør at du oppfatter det slik? For eksempel dette med at menn støtter slike utsagn?

Det kan jeg ikke se.

Ellers ønsker jeg deg en fin fastelavensdag :)

poeten2
poeten2Innlegg: 6302
10.02.13 16:57
Smaukjærring: Men resten av innlegget ditt forstår jeg ikke helt... Hva i det hun skrev gjør at du oppfatter det slik? For eksempel dette med at menn støtter slike utsagn? Det kan jeg ikke se.

Først av alt Smaukjærringa, gratulerer med morsdagen :)

Så til tema;  du har rett i at det ikke står at menn flest støtter slike utsagn. Dette er min tolkning, der jeg tillegger henne en mening som begrunnelse for å skrive denne kronikken.
Og jeg tror hun gjør det fordi hun vil "vekke" oss menn.

Når det er sagt, jeg ser jeg ikke bort i fra at jeg tar feil :)

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
10.02.13 17:01
poeten2: Først av alt Smaukjærringa, gratulerer med morsdagen :)
Så til tema; du har rett i at det ikke står at menn flest støtter slike utsagn. Dette er min tolkning, der jeg tillegger henne en mening som begrunnelse for å skrive denne kronikken.
Og jeg tror hun gjør det fordi hun vil "vekke" oss menn.
Når det er sagt, jeg ser jeg ikke bort i fra at jeg tar feil :)

Takk takk :-)

Nei, ikke vet jeg hvem som har rett, men kunne ikke med beste evne finne det du la i det, og derfor min kommentar.
Pytt - ikke viktig om jeg har rett eller ikke. Det var et stykke skrevet med lite finesse. Det er vi i alle fall enige om :)

joplina
joplinaInnlegg: 63480
10.02.13 18:24
poeten2: Neste feilen er at hun forsøker å få menn generelt til å se hvor idiotiske slike utsagn er. Men det er ikke alle kvinner som opplever dette. Det er noen få. På lik linje med at det er noen få menn som opplever slik netthets
Dmmannversjon2
Dmmannversjon2Innlegg: 8326
10.02.13 19:03
poeten2: http://www.dagbladet.no/2013/02/08/kultur/debatt/kronikk/netthets/satire/25658114/ Og denne damen kalle seg komiker? I denne kronikken blir hun bare platt, dum og tåpelig....... Første feilen hun gjør er å fremstille netthets som noe som kun rammer kvinner. Det er feil. Også når det gjelder beskrivelse av utseende på debattanten. Neste feilen er at hun forsøker å få menn generelt til å se hvor idiotiske slike utsagn er. Men det er ikke alle kvinner som opplever dette. Det er noen få. På lik linje med at det er noen få menn som opplever slik netthets. For å klarlegge min holdning, én slik ytring er én ytring for mye! Det tredje punktet jeg mener hun dummer seg ut på, er å tro at menn flest støtter slike utsagn. Vi blir like indignerte som kvinner. Både over hetsen som rammer kvinner og menn, og at mennesker synker så dypt at de skriver slikt svada. Beklager kjære "komiker". Dette ble bare dumt, platt og usaklig......

Hun har vel lært av Berit Ås at hersketeknikker er noe som kun går den ene veien.

Det som ligner mistenkelig på lignende hersketeknikker motsatt vei, er å "ta til motmæle" skal vite.

Dvele
DveleInnlegg: 2404
10.02.13 19:24
joplina: Jeg er glad jeg ikke er kvinne Når er "litt" nok? Slik hetses norske kvinner på nettet Svenske kvinner opplever nett-hat   Intervjuer med 9 svenske forfattere, bloggere, samfunnsdebattanter og journalister om netthatet de har møtt

Ja, Dagbladet hadde FIRE saker på en gang om dette temaet. 

Kan du huske en eneste tilfelle hvor det er menn som diskrimineres, hvor det er viet like mye oppmerksomhet?

Ikke det nei.

For barnefordeling, umotivert vold mot menn, verneplikt, mannlige prostituerte, massedrap på menn, menn som skoletapere, menn som diskrimineres i rettsvesenet osv. osn. det kan jo ikke måle seg med at også kvinner hetses på nettet.

joplina
10.02.13 20:01
Dvele: Kan du huske en eneste tilfelle hvor det er menn som diskrimineres, hvor det er viet like mye oppmerksomhet? Ikke det nei. For barnefordeling, umotivert vold mot menn, verneplikt, mannlige prostituerte, massedrap på menn, menn som skoletapere, menn som diskrimineres i rettsvesenet osv. osn. det kan jo ikke måle seg med at også kvinner hetses på nettet.

Hvis du husker/kjenner til så mange tilfeller av regulær seksuell hets, kjønnet sjikane og drapstrusler av kjente menn, samfunnsdebattanter, mannlige forfattere og mannlige bloggere - så oppfordrer jeg deg på det sterkeste å linke til et eneste tilfelle

Dvele
10.02.13 21:21

Hvis vet om en eneste norsk kvinne som har opplevet så mye offentlig rævkjør som Carl I Hagen, så må du bare tipse meg.

Uansett, svaret ditt forandrer ikke det faktum at kvinnen i Norge har hele media med seg, hver gang journalistene har funnet eller konstruert noe som kan virke støte eller diskriminerende på henne.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 47564
10.02.13 21:38
Dvele: Hvis vet om en eneste norsk kvinne som har opplevet så mye offentlig rævkjør som Carl I Hagen, så må du bare tipse meg.

Tvilsomt - pleier han å bli truet med voldtekt osv, hver gang han snakker offentlig?
Les en av linkene joplina la ut - feks: Jeg er glad jeg ikke er kvinne.

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22105
10.02.13 21:59
joplina: Når er "litt" nok?
Slik hetses norske kvinner på nettet
Svenske kvinner opplever nett-hat

Skal vi ta et veddemål om hvor mange som IKKE akter å åpne disse ( og de to andre) linkene i innlegget?
For tenk om de fikk et glimt av en annen virkelighet enn den de har diktet opp på gutterommet........

joplina
10.02.13 23:30
Dvele: Hvis vet om en eneste norsk kvinne som har opplevet så mye offentlig rævkjør som Carl I Hagen, så må du bare tipse meg.

Da syns jeg du skal linke til seksuellt, kjønnet hets av Carl I. Hagen og drapstrusler og voldtektstrusler  rettet mot Carl I. Hagen fra kvinner som ytrer seg på nettet - for stort  personligere kan det NEMLIG ikke bli enn når noen henvender seg direkte og beskriver hva de skal bruke noens kjønn til før de gjør seg ferdige med dem!

joplina
10.02.13 23:31
Goblin_9: Skal vi ta et veddemål om hvor mange som IKKE akter å åpne disse ( og de to andre) linkene i innlegget?
For tenk om de fikk et glimt av en annen virkelighet enn den de har diktet opp på gutterommet........

De åpner dem ikke...selvfølgelig gjør de ikke det. Deres fiksjon ville jo pulveriseres

Dmmannversjon2
11.02.13 01:45
joplina: stort personligere kan det NEMLIG ikke bli enn når noen henvender seg direkte og beskriver hva de skal bruke noens kjønn til før de gjør seg ferdige med dem!

Tja, det var en kar som bare så vidt klarte å forsvare seg fra å bli drept for noen dager siden, men han driter de politisk korrekte totalt i.

joplina
11.02.13 09:23
Dmmannversjon2: Tja, det var en kar som bare så vidt klarte å forsvare seg fra å bli drept for noen dager siden

..Ble han nesten drept av kjønnet,seksualisert netthets og voldtekt- og drapstrusler på nett...?

Dmmannversjon2
11.02.13 15:06
joplina: ..Ble han nesten drept av kjønnet,seksualisert netthets og voldtekt- og drapstrusler på nett...?

Nei, og da er det selvsagt helt akseptabelt. Man må jo akseptere at folk "tar til motmæle"!

(Innlegget ble redigert 11.02.13 15:07)

joplina
11.02.13 15:26
Dmmannversjon2: Nei, og da er det selvsagt helt akseptabelt. Man må jo akseptere at folk "tar til motmæle"!

Nå snur du ALT på hodet SOM VANLIG.

Kronikken i trådstart kom istand som følge av fokus på  omfattende og grov netthets av kvinner. Av kvinnelige samfunnsdebattanter, kvinnelige journalister, kvinnelige politikere, kvinnelige forfattere osv.

Denne kjønnede, seksualiserte og truende netthetsen (også draps-og voldtektstrusler) har ingenting med kritikk eller "å ta til motmæle" å gjøre. Det har heller ingenting å gjøre med å gjøre narr av noens meninger eller å bevisst så tvil om noens meninger.

Det er en kjønnet og seksualisert og truende form for hets som menn ikke rammes av - men som er forbeholdt kvinner.

Carl I. Hagen intet unntak....han har heller aldri  blitt kjønnede voldteksttrusler til del - for å si det slik!

Du vet det - trådstarter vet det og alle andre vet det også.

- Hva er da vitsen med å gå inn for å late som dere ikke vet det..og at dette ikke er noe verre enn den kritikk som rammer menn som mener noe ?

Saken er at alle som stikker hodet frem og ener noe, står laglig til for hugg. Menn og kvinner (politikere og forfattere,journalister , kjendiser og samfunnssynsere) blir kritikk til del, blir gjort narr av, blir tatt til motmæle mot - MEN bare kvinnene blandt disse møtes også med obskøne, perverse kjønnsbeskrivelser og trusler om voldtekt og drap pga sine meninger!

Dvele
11.02.13 15:53
Goblin_9: Skal vi ta et veddemål om hvor mange som IKKE akter å åpne disse ( og de to andre) linkene i innlegget?

Tja, du får holde meg langt unna veddemålet ditt, for jeg har lest det meste om denne saken før Joplina linket til noe som helst.

Regner med at virkeligheten fortoner seg anderledes for en mann som befinner seg på gutterommet, enn for deg, som åpenbart har rotet deg inn på jenterommet til søstra di.

Dvele
11.02.13 16:01
joplina: MEN bare kvinnene blandt disse møtes også med obskøne, perverse kjønnsbeskrivelser og trusler om voldtekt og drap pga sine meninger!

Bare tull!

Hvordan tror du homofile menn og innvandrer gutter møtes i nettdebatter eller på andre arenaer som befinner seg utenfor offentlig sensur. Eller høyreekstreme i møtet med Blitzere.

Tror du ikke de mange ganger har blitt truet med å få stikket diverse gjenstander opp der hvor sola aldri skinner? Og det er vel i grunnen esensen av seksuelle overgrep er det ikke?

Dessuten får vel menn ganske ofte drapstrussler slengt i trynet når de ytrer seg på nettet eller i den samme offentligheten som kvinner. Og skal man ta voldtektstruslene til de få treskallene som kommer med disse på alvor, så bør man vel ta drapstruslene på alvor også.. Eller, nei, voldtekt er jo beskrevet som nestendrap, så da går de nok under samme kategori.

Hovedforskjellen er som sagt at når noe rammer kvinner i større eller mindre grad, da settes mediemaskineriet inn for fullt. Når menn rammes, nevnes det knapt med et ord. Og dette er et faktum som de fleste som bekjenner seg til feminismen her inne, glatt hopper bukk over.

Dvele
11.02.13 16:02
joplina: De åpner dem ikke...selvfølgelig gjør de ikke det. Deres fiksjon ville jo pulveriseres

Dette vet du absolutt ingen ting om. Så slutt å uttale deg om hva andre gjør og ikke gjør.

Dvele
11.02.13 16:03
joplina: De åpner dem ikke...selvfølgelig gjør de ikke det. Deres fiksjon ville jo pulveriseres

Eneste fiksjonen som finnes her inne, skapes oppe i hodet til feministene som hevder at kvinner ikke har en stemme i offentligheten, eller at kvinnen i norge i dag er den som diskrimineres. Se liste i innlegget tidligere i tråden.

Dvele
11.02.13 16:05
HYYYL: Tvilsomt - pleier han å bli truet med voldtekt osv, hver gang han snakker offentlig?
Les en av linkene joplina la ut - feks: Jeg er glad jeg ikke er kvinne.

Akkurat nå tror jeg ikke han får så mye oppmerksomhet.

Men jeg kan ikke komme på en eneste kvinnelig politiker som har måttet tåle halvparten av hva han har måttet gjøre opp gjennom årene.

Så får vi jo heller diskutere da, hva som er mest alvorlig av å bli drapstruet eller truet med å bli voldtatt.

Har allerede lest linken, og lot meg ikke imponere.

Dvele
11.02.13 16:07
Dvele: Ja, Dagbladet hadde FIRE saker på en gang om dette temaet.  Kan du huske en eneste tilfelle hvor det er menn som diskrimineres, hvor det er viet like mye oppmerksomhet? Ikke det nei. For barnefordeling, umotivert vold mot menn, verneplikt, mannlige prostituerte, massedrap på menn, menn som skoletapere, menn som diskrimineres i rettsvesenet osv. osn. det kan jo ikke måle seg med at også kvinner hetses på nettet.

Ingen konkrete kommentarer til påstandene ovenfor?

joplina
11.02.13 16:29
Dvele: Hvordan tror du homofile menn og innvandrer gutter møtes i nettdebatter eller på andre arenaer som befinner seg utenfor offentlig sensur. Eller høyreekstreme i møtet med Blitzere.

På samme måte som lesbiske kvinner og innvandrerjenter møtes i nettdebatter antagelig.

Og høyreekstreme i møte med blitzere...spaaaaar deg da mann!

Det er ikke snakk om spesielle grupper i dette tilfelle (noe som beviser at du ikke har fulgt med i forrige ukes fokus på netthets mot kvinner) - det er snakk om alle mulige sorters kvinner som mener noe. Kvinnelige samfunnsdebattanter, kvinnelige journalister, forfattere, kjendiser og kvinnelige politikere.

alva1
alva1Innlegg: 13726
11.02.13 16:33

Jada. Det er så synd i deg Dvele og andre menn i Norge. Dere er fulstendig rettsløse. Menn er de som diskrimineres og da skal vi ikke snakke om at jenter som ytrer sine meninger blir truet med voldtekt, en god omgang kuk og pisset på etter at de feks ytrer sine meninger på feks skolesider. Slike kommentarer må vel småjenter finne seg i fra voksne mannfolk.

Som om ikke de er redde nok for å bli voldtatt på vei hjem en mørk kveld, så skal de trues på livet slik at de ties ihjel. De skal også sammenlignes med homofile og andre som også hetses som vi ikke snakker så mye om.

Det skal gjøres slik at det blir mer ballansert. HYSJ!! Nå skal vi ikke snakke mer om dette og gi det mer fokus, for menn har det så fælt i Norge og diskrimineres på det groveste konstant i dagliglivet pga sitt kjønn. De har det så fælt at vi rett og slett ikke skal ta slike tullete debatter som kan kvele ytringsfriheten. 

Nå var ikke dette bare på trykk i VG og Dagbladet, men i Aftenposten også. Der har en kvinne mottatt trusler som feks: Jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negre med Aids. Jeg vet hvor du bor, jeg skal ta deg i kveld.

Aftenposten er også kuppet av feminismen som alle andre medier. Rop ut, rop ut i alle tråder der en antyder at kvinner diskrimineres, så har menn det værre. Værre land å bo i for en mann skal man lete lenge etter. 

(Innlegget ble redigert 11.02.13 16:34)

Goblin_9
Goblin_9Innlegg: 22105
11.02.13 17:14
alva1: Slike kommentarer må vel småjenter finne seg i fra voksne mannfolk.

Slikt kommer ikke fra virkelige, voksne mannfolk. Det kommer fra "menn" som aldri er kommet forbi det anale stadiet.

Dvele
alva1: Jada. Det er så synd i deg Dvele og andre menn i Norge. Dere er fulstendig rettsløse. Menn er de som diskrimineres og da skal vi ikke snakke om at jenter som ytrer sine meninger blir truet med voldtekt, en god omgang kuk og pisset på etter at de feks ytrer sine meninger på feks skolesider. Slike kommentarer må vel småjenter finne seg i fra voksne mannfolk. Som om ikke de er redde nok for å bli voldtatt på vei hjem en mørk kveld, så skal de trues på livet slik at de ties ihjel. De skal også sammenlignes med homofile og andre som også hetses som vi ikke snakker så mye om. Det skal gjøres slik at det blir mer ballansert. HYSJ!! Nå skal vi ikke snakke mer om dette og gi det mer fokus, for menn har det så fælt i Norge og diskrimineres på det groveste konstant i dagliglivet pga sitt kjønn. De har det så fælt at vi rett og slett ikke skal ta slike tullete debatter som kan kvele ytringsfriheten.  Nå var ikke dette bare på trykk i VG og Dagbladet, men i Aftenposten også. Der har en kvinne mottatt trusler som feks: Jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negre med Aids. Jeg vet hvor du bor, jeg skal ta deg i kveld. Aftenposten er også kuppet av feminismen som alle andre medier. Rop ut, rop ut i alle tråder der en antyder at kvinner diskrimineres, så har menn det værre. Værre land å bo i for en mann skal man lete lenge etter.

Du får bare plappre i vei så mye du vil.

Det er ikke menn og menns problemer som får spaletmeter på spaltemeter hver uke i norsk presse, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Og skulle du være i tvil, finnes det akkurat like mange gæærne kvinnfolk som det finnes gæærne mannfolk. De ytrer seg om mulig på litt forskjellig måte.

Tror du virkelig damen som ble utsatt for sjikanen du sikter til - den om at han ønsket at hun skulle bli voldtatt av en gjeng negre, tror du det kommer til å skje? Eller er dette bare piss skrevet av en patetisk dust som egentlig bare bør ignoreres?

Dvele
Goblin_9: Slikt kommer ikke fra virkelige, voksne mannfolk. Det kommer fra "menn" som aldri er kommet forbi det anale stadiet.

Helt enig!

Dvele
11.02.13 17:28
joplina: På samme måte som lesbiske kvinner og innvandrerjenter møtes i nettdebatter antagelig. Og høyreekstreme i møte med blitzere...spaaaaar deg da mann! Det er ikke snakk om spesielle grupper i dette tilfelle (noe som beviser at du ikke har fulgt med i forrige ukes fokus på netthets mot kvinner) - det er snakk om alle mulige sorters kvinner som mener noe. Kvinnelige samfunnsdebattanter, kvinnelige journalister, forfattere, kjendiser og kvinnelige politikere.

Men glem nå ikke at det er kvinner vi snakker om her. I går snakket vi om kvinner, i dag snakker vi om kvinner og i morgen kommer vi også til å snakke om kvinner og deres problemer.

Norske kvinner er jo i følge avisene så til de grader diskriminert her i landet, at det meste annet settes fullstendig i skyggen.

Alle slags kvinner sier du? Skal vi se.. Kvinnelige journalister ja. Du merer vel ikke alle de feministiske journalistene vel, de som til stadighet plassere sine meningsmotstanderne i lite lukerative båser, og bruker alle mulige hersketeknikker mot de de er uenige med. De som setter dagsorden og knebler anderledes tenkende? Eller er det samfunnsdebattantene med akkurat den samme agendaen og de samme metodene du sikter til?

Hvis du i det hele tatt sikter til gjengen av feminister innenfor fagfeltene du ramser opp ovenfor, benytter svært mange av de metoder mot sine mannlige motdebbatanter, som ikke ville bli godtatt om de hadde kommet fra motsatt hold. Det sørger et samlet norskt pressekorps for.

Nei, jeg skal ikke spaaaare deg for noe som helst kvinne! Nå er jo snart alle som våger å utfordre det politisk korrekte, enten rasister, kvinnehatere, psykopater eller miljøsvin.

Du kan trygt gå inn i mailboksen til svært mange av de som deltar i den typen debatter og finne ukvemsord og drapstrussler.

Dvele
11.02.13 17:29
alva1: Aftenposten er også kuppet av feminismen som alle andre medier. Rop ut, rop ut i alle tråder der en antyder at kvinner diskrimineres, så har menn det værre. Værre land å bo i for en mann skal man lete lenge etter.

Det finnes jo ikke noen aviser å rope ut at menn diskrimineres i feks. rettsstaten Norge. For avisene er fullt opp av den norske kvinnes forferdelige hverdag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg