Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Unge norske menn

NYTT TEMA
tenkdegom
tenkdegomInnlegg: 65
17.02.13 22:19

Jeg har gått lenge rundt med tanker om dette med norske menn og hvilken rolle de skal spille i det norske samfunnet. Samtidig forsøker jeg å se objektivt på det, til tross for at jeg har bias ved å faktisk være mann selv. Alikevel vil jeg gjerne ha tilbakemelding på følgende utsagn. (Er du uenig eller enig i disse.)

1. Norske kvinner har medfølelse og sympati for snille og følsomme menn, men verken respekterer eller ønsker disse som partnere.

2. Vakre mannskropper er nesten aldri avbildet i sammenheng med artikler om sex og samliv i media.

3. Det eksempelsvis greit å skrive "Damene skal rydde opp etter mannfolka" i en avisaoverskrift, men det motsatte er tabu.

4. Det er greit at kvinner skal kunne inseminere seg selv med statsstøtte, men surrogatimødre for menn er galt og forkastelig.

5. Ensomme menn som skaffer seg kone i Thailand er forkastelige.

6. Det er viktigere å fokusere på homofiles rett til et godt liv og en fri seksualitet enn de titusentals ensomme heteroseksuelle.

7. Det er rettferdig at fedre får rollen som "annenhver-helg onkel" og at eks-samboerens partner(e) spiller en større rolle enn faren i barnets oppvekst ved brudd.

8. Det er rettferdig at kvinner skal kunne anmelde en voldtekt til tross for at det ikke finnes noen bevis på at det har skjedd.

9. Innvandring har ingen negative effekter for norske kvinner.

Det kan være noen av disse later til å være ledende, eller inneholde en tilsynelatende bismak av egen "bitterhet", men jeg lover at dette ikke er grunnen til at jeg skriver dette innlegget. :)

Smaukjærring
SmaukjærringInnlegg: 15490
18.02.13 07:01
tenkdegom: Jeg har gått lenge rundt med tanker om dette med norske menn og hvilken rolle de skal spille i det norske samfunnet. Samtidig forsøker jeg å se objektivt på det, til tross for at jeg har bias ved å faktisk være mann selv. Alikevel vil jeg gjerne ha tilbakemelding på følgende utsagn. (Er du uenig eller enig i disse.)
1. Norske kvinner har medfølelse og sympati for snille og følsomme menn, men verken respekterer eller ønsker disse som partnere.
2. Vakre mannskropper er nesten aldri avbildet i sammenheng med artikler om sex og samliv i media.
3. Det eksempelsvis greit å skrive "Damene skal rydde opp etter mannfolka" i en avisaoverskrift, men det motsatte er tabu.
4. Det er greit at kvinner skal kunne inseminere seg selv med statsstøtte, men surrogatimødre for menn er galt og forkastelig.
6. Det er viktigere å fokusere på homofiles rett til et godt liv og en fri seksualitet enn de titusentals ensomme heteroseksuelle.
7. Det er rettferdig at fedre får rollen som "annenhver-helg onkel" og at eks-samboerens partner(e) spiller en større rolle enn faren i barnets oppvekst ved brudd.
8. Det er rettferdig at kvinner skal kunne anmelde en voldtekt til tross for at det ikke finnes noen bevis på at det har skjedd.

Dette er individuelt og medfører derfor ikke riktighet.

Menn blir mer visuelt tiltrukket enn kvinner sies det. Derfor denne skjevheten.

Har ikke sett dette, og finner det urimelig at det blir skrevet uavhengig av kjønn. Alle kan rydde opp etter seg selv.

Ingen single får dette dekket, etter hva jeg har forstått.

Kjærlighet kjenner ingen landegrenser, men dersom utnytting av annet menneske er det forkastelig uavhengig av kjønn.

Hvorfor sammenligne homofile med ensomme hetroseksuelle? Hvilke fokus på rettigheter for ensomme hetroseksuelle savner du?

Her må foreldrenes vilje og engasjement telle.
Dette uavhengig av kjønn.

Alle som opplever å bli voldtatt skal ha mulighet til å anmelde. Dette uavhengig av kjønn. Det er heller ikke rimelig at kun voldtekter med vitne skal kunne anmelde siden det sjelden er vitner til slike overgrep.

Usikker på hva du mener med spørsmålet:
Har innvandring mindre negativ effekt på norske kvinner enn på norske menn? (Eller større positiv effekt, for den del..)

Zazzyan
ZazzyanInnlegg: 2692
18.02.13 07:03
tenkdegom: 9. Innvandring har ingen negative effekter for norske kvinner.

Neida, vi elsker at fremmedkulturelle topper alle slags voldteksstatistikker og fyller våre krisesentre med kvinner.

R_Dawkinsfan
R_DawkinsfanInnlegg: 1881
18.02.13 07:13
tenkdegom: 1. Norske kvinner har medfølelse og sympati for snille og følsomme menn, men verken respekterer eller ønsker disse som partnere. 2. Vakre mannskropper er nesten aldri avbildet i sammenheng med artikler om sex og samliv i media. 3. Det eksempelsvis greit å skrive "Damene skal rydde opp etter mannfolka" i en avisaoverskrift, men det motsatte er tabu. 4. Det er greit at kvinner skal kunne inseminere seg selv med statsstøtte, men surrogatimødre for menn er galt og forkastelig. 5. Ensomme menn som skaffer seg kone i Thailand er forkastelige. 6. Det er viktigere å fokusere på homofiles rett til et godt liv og en fri seksualitet enn de titusentals ensomme heteroseksuelle. 7. Det er rettferdig at fedre får rollen som "annenhver-helg onkel" og at eks-samboerens partner(e) spiller en større rolle enn faren i barnets oppvekst ved brudd. 8. Det er rettferdig at kvinner skal kunne anmelde en voldtekt til tross for at det ikke finnes noen bevis på at det har skjedd. 9. Innvandring har ingen negative effekter for norske kvinner.

1. Feil det er en rekke menn som både er snille og følsomme som også har partnere. Du må bare lete etter den rette partneren

2. Tja det finnes en del artikler der du ser menn og kvinner i samme bilde. Men jeg kan være enig det er en overvekt av kvinner.

3. Er det ikke greit å skrive at mannfolka skal rydde opp?

4. Surrogati er forkastelig fordi du betaler ofte fattige mennesker i andre land for å føre fram et barn. Det er handel med mennesker. Det er helt greit at lesbiske får hjelp det får også andre barnløse. Om homofile menn vil ha barn så må de nok finne seg i å adoptere. 

5. Ja det er forkastelig å "kjøpe" seg kone fra et annet land. Det er en grunn til at "konene" ofte er 20-30-40 år yngre enn mennene. 

6. Her må du utdype litt. Jeg vet ikke helt hvor homofile har mere rettigheter enn heterofile?

7. Den er jeg enig i her bør det være 50/50 deling om det ikke ligger annet bak avgjørelsen.

8. Finnes det ingen bevis eller indisier vil politiet henlegge saken. ord mot ord må man noen ganger regne med. 

9. Det er helt klart hva du vil frem til her. Men voldtekter av kvinner skjer av menn fra alle kulturer også den norske. Du vil nok se at de fleste ting i verden har gode og negative sider.

Thyra
ThyraInnlegg: 43154
18.02.13 17:50
tenkdegom: Alikevel vil jeg gjerne ha tilbakemelding på følgende utsagn. (Er du uenig eller enig i disse.)

- Det er vel mange følsomme og snille menn som har partnere. De fleste kvinner vil vel ha snille menn. Men alt med måte, selvsagt.

- Merkelig påstand.

- Single kvinner får ikke statsstøtte til insiminering. Det er ikke slik at søddonasjon er for kvinner som ønsker seg barn og surrogatmødre er for menn som ønsker seg barn. Mange menn og kvinner som lever i forhold er ikke i stand til å få barn/å gi partneren det barnet han/hun ønsker seg. Sæddonasjon og surrogati er to forskjellige ting. Man kan ikke sammenligne det å donere sæd med å bære fram et barn for andre. Ofte er det fattige kvinner som bærer fram barn for rike mennesker.

- Det kommer da helt an på. At noen finner kjærligheten, er vel bare fint. Men dersom noen benytter seg av fattigdommen i andre land for å få seg en underdanig kone, eller en kone som er mye yngre og vakrere enn dem selv, så er det ganske tvilsomt.

- Hva skal man gjøre for de ensomme heteroseksuelle, mener du? Hvilke rettigheter mangler de som de homofile har? Skal staten hjelpe ensomme mennesker å finne en partner?

-Nei, men det er jo ikke alltid slik. Og i mange tilfeller ønsker ikke mannen å ha hovedomsorgen heller. Men jeg synes ikke moren skal få hovedomsorgen bare fordi hun er moren.

-Selvfølgelig er det rettferdig at den som er utsatt for en forbrytelse skal kunne anmelde det, uavhengig av om det kan bevises eller ikke. Det burde ikke være offerets oppgave å bevise det. Mener du at de som anmelder en voldtekt uten at det finnes bevis burde straffes?

gaerpekk
gaerpekkInnlegg: 10835
18.02.13 19:27

Ser at andre alt har svart godt på spørsmålene dine før meg.

Vil bare legge til at spørsmålene dine er jevnt over merkelige - enten ved at påstanden i den er feilaktig, at jeg er enig i påstanden og skjønner ikke helt at noen kan være uenig, eller at spørsmålet generelt ikke gir noen mening.

Og ja, dette oser av bitterhet, mann!

Hårdott
HårdottInnlegg: 1654
18.02.13 20:05

Kan likegodt lage en for damer:

1. Over 60% av studentene i Norge er kvinner. På elitestudiene som jus og medisin er jenteandelen mye høyere enn 60%.

1.5 (Det er altså umulig for alle jentestudenter å finne en studentkjæreste, da det blir mange tusen jenter til overs.)

2. Menn kan ha masse sex og bli sett på som populære, kvinner blir sett på som billige. Kvinner MÅ finne en kjæreste eller bli sett på som "billig hore".

3. De fleste kriminelle er menn. Når skal menn skjerpe seg?

4. De fleste voldtatte er kvinner. Når skal menn skjerpe seg?

5. De fleste dataspillavhengige er menn...... Når skal studerende og etterpå jobbende kvinner slutte å måtte betale skatt for å støtte livene til disse?

6. Menn slipper å blø fra skrittet 1/4 av unge livets dager med enkelte dager med store magesmerter som mange skjuler godt. 

7. Når menn er sinte, er de sinte. Om en jente er sint, er hun "crazy".

tommy_cowan
tommy_cowanInnlegg: 30280
18.02.13 20:09
Hårdott: Kan likegodt lage en for damer:

For all del, men din liste handler om noe helt annet enn TS-listen. Ikke at hans henger på greip, den heller.

Pikkazzo
PikkazzoInnlegg: 14018
18.02.13 20:26
Thyra: Sæddonasjon og surrogati er to forskjellige ting. Man kan ikke sammenligne det å donere sæd med å bære fram et barn for andre. Ofte er det fattige kvinner som bærer fram barn for rike mennesker.

Men om man er så tjukk i hue å donere sæd til en kvinne på byen i norge, er man kjapt like fattig som surrogatmoren du......

Pikkazzo
18.02.13 20:41
Hårdott: 4. De fleste voldtatte er kvinner. Når skal menn skjerpe seg?

Phøy for snakk. Voldtekt trenger ikke være fysisk. Kvinner står for de fleste voldtekter i sum.

Smaukjærring
18.02.13 20:55
Pikkazzo: Phøy for snakk. Voldtekt trenger ikke være fysisk. Kvinner står for de fleste voldtekter i sum.

Javel?
Hvilke type påtvungede seksuelle overgrep er det du tenker på her?

Pikkazzo
18.02.13 21:00
Smaukjærring: Javel?Hvilke type påtvungede seksuelle overgrep er det du tenker på her?

Voldtekt trenger ikke være fysisk. Når et menneske sier NEI, skal man stoppe med det man driver med. Det er definisjonen på voldtekt. Lenger ønsker jeg ikke dra den i denne tråden.

Thyra
18.02.13 21:26
Pikkazzo: Men om man er så tjukk i hue å donere sæd til en kvinne på byen i norge, er man kjapt like fattig som surrogatmoren du......

Har du sex med tilfeldige damer du møter på byen, kan det vel være lurt å bruke kondom.

alva1
alva1Innlegg: 13726
18.02.13 21:26

"Voldtekt er en alvorlig straffbar handling som representerer en grov krenkelse av retten til kroppslig integritet. Voldtekt er også et alvorlig likestillingsproblem. Kvinner er mest utsatt, og voldtekt utøves nesten utelukkende av menn. Voldtekt rammer de som utsettes direkte, men også mange flere indirekte; redsel for og forholdsregler for å unngå overgrep begrenser kvinners bevegelsesfrihet i det offentlige rom.

Voldtekt defineres i straffeloven som å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (jf. straffelovens §192, punkt a og b)."

Regjeringen.no

Smaukjærring
18.02.13 21:27
Pikkazzo: Voldtekt trenger ikke være fysisk. Når et menneske sier NEI, skal man stoppe med det man driver med. Det er definisjonen på voldtekt. Lenger ønsker jeg ikke dra den i denne tråden.

Nåja, så enkel definisjon er det vel ikke....  ;-)

I straffelovens § 192 blir voldtekt definert slik:

- det å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd
- det å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen
- det å ved vold eller ved truende atferd få noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv.
- grovt uaktsom voldtekt er etter bestemmelsens fjerde ledd også straffbart

Mener du kvinner står for de fleste voldtektene i henhold til ovenfornevnte definisjon?

(Innlegget ble redigert 18.02.13 21:31)

Pikkazzo
18.02.13 21:31
Thyra: Har du sex med tilfeldige damer du møter på byen, kan det vel være lurt å bruke kondom.

Rent økonomisk sett, ja. Ellers kan man jo bare la det være. Sex med kondom blir som å spise sjokoladekake med plast rundt.... Bedre å la være med andre ord.

Pikkazzo
18.02.13 21:39
Smaukjærring: Mener du kvinner står for de fleste voldtektene i henhold til ovenfornevnte definisjon?

Du tok bare opp en paragraf her. Bondevik gjorde det like straffbart med psykisk vold. Problemet her er politiet som ikke ønsker mer jobb og lar være å etterforske. Men etter norsk lov er psykisk vold like straffbart som fysisk. I tillegg drar du fram seksualisert vold som værre enn vold igjen. Som sagt, dette er ikke tråden å ta den helt ut i.

Kort oppsummert kan man si at de tre former for vold får de samme skadene i hjernene til de som blir utsatt for det. Jeg har kjent på 2 av 3. Problemet er når noen tar fra deg kontrollen over eget liv og egen kropp. Personlig ville jeg heller fått et bakstikk hver fredag enn det jeg har blitt utsatt for.

AntiHobbit
AntiHobbitInnlegg: 5162
18.02.13 21:40
tenkdegom: 1. Norske kvinner har medfølelse og sympati for snille og følsomme menn, men verken respekterer eller ønsker disse som partnere. 2. Vakre mannskropper er nesten aldri avbildet i sammenheng med artikler om sex og samliv i media. 3. Det eksempelsvis greit å skrive "Damene skal rydde opp etter mannfolka" i en avisaoverskrift, men det motsatte er tabu. 4. Det er greit at kvinner skal kunne inseminere seg selv med statsstøtte, men surrogatimødre for menn er galt og forkastelig. 5. Ensomme menn som skaffer seg kone i Thailand er forkastelige. 6. Det er viktigere å fokusere på homofiles rett til et godt liv og en fri seksualitet enn de titusentals ensomme heteroseksuelle. 7. Det er rettferdig at fedre får rollen som "annenhver-helg onkel" og at eks-samboerens partner(e) spiller en større rolle enn faren i barnets oppvekst ved brudd. 8. Det er rettferdig at kvinner skal kunne anmelde en voldtekt til tross for at det ikke finnes noen bevis på at det har skjedd. 9. Innvandring har ingen negative effekter for norske kvinner.

1 Enig.Men det er da også kvinnens eget valg.  2 Uenig. 3 Uenig, det er idag PK å skrive at mannfolk skal tjene kvinner, men ikke motsatt

4 Irrelevant. Subsidier til surrogati bør ikke forekomme. Surrogati bør være borgeres egen sak, ikke statens. Velger de det bør de kunne velge det legalt, og skaffe pengene selv. 

5 Ikke forkastelige men litt pinlige kanskje. Men det er ikke vår sak. 

6 Uredelig sammenligning. Retten til et liv som homo eller hetero bør være et minstemål i lovverket. 

7 Det kommer an på sammenhengen. Folk er ikke like. 

8 Ja. Det er etterforskeres og rettsvesens jobb å undersøke saken skikkelig, for å frikjenne eller dømme 

9 Det kan ha det men trenger ikke å ha det. Det finnes mye som har negative effekter. Skal vi forby verden, eller oss selv? etc

(Innlegget ble redigert 18.02.13 21:41)

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
18.02.13 21:43
Pikkazzo: Phøy for snakk. Voldtekt trenger ikke være fysisk. Kvinner står for de fleste voldtekter i sum.

Er dette din egen definisjon, jfr straffeloven? 

Thyra
18.02.13 21:43
Pikkazzo: Rent økonomisk sett, ja.

Og helsemessig også, for den del. Det er mye smittsomt der ute.

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
18.02.13 21:48
Pikkazzo: Du tok bare opp en paragraf her. Bondevik gjorde det like straffbart med psykisk vold. Problemet her er politiet som ikke ønsker mer jobb og lar være å etterforske. Men etter norsk lov er psykisk vold like straffbart som fysisk. I tillegg drar du fram seksualisert vold som værre enn vold igjen.

Jeg syns jo dette var litt interessant, så jeg håper du tar deg tid til å utdype. Voldtekt = definert i straffeloven = seksualisert vold med ulik grad av bruk av trusler/vold.

Så hvor kommer ikke-fysisk voldtekt inn? Hva er psykisk voldtekt? (for det er åpenbart at det er noe slikt du mener?). Det er ikke slik at hvis jeg klør deg i nakken og du sier nei så har jeg voldtatt deg, eller hvis jeg spør om du vil ha en kopp te og du sier nei.. da har jeg iallfall ikke voldtatt deg.

Eller hvis jeg kaller deg forbanna hæstkuk og kaster fjernkontrollen i tv for at du ikke vil lage en kopp te til meg har du heller ikke voldtatt meg 

Pikkazzo
18.02.13 21:57
Thyra: Og helsemessig også, for den del. Det er mye smittsomt der ute.

Det kan jeg ikke tenke meg. Det må du iallefall ikke si høyt. norske kvinner tåler ikke kritikk. Det ville overrasket meg om en norsk kvinne kunne finne på noe så grusomt som å smitte en mann med sykdommene sine. Det er vel x-en sin feil tenker jeg, så vi får heller kjølhale han for slike bukkesprang....

Smaukjærring
18.02.13 23:17
Pikkazzo: Du tok bare opp en paragraf her. Bondevik gjorde det like straffbart med psykisk vold. Problemet her er politiet som ikke ønsker mer jobb og lar være å etterforske. Men etter norsk lov er psykisk vold like straffbart som fysisk. I tillegg drar du fram seksualisert vold som værre enn vold igjen. Som sagt, dette er ikke tråden å ta den helt ut i.
Kort oppsummert kan man si at de tre former for vold får de samme skadene i hjernene til de som blir utsatt for det. Jeg har kjent på 2 av 3. Problemet er når noen tar fra deg kontrollen over eget liv og egen kropp. Personlig ville jeg heller fått et bakstikk hver fredag enn det jeg har blitt utsatt for.

Trist du har negativ erfaring.
Forstår at du mener begrepet er sammenlignbart.
Det er mange former for mishandling. også psykisk. Men definisjonen på voldtekt er ganske klar, og begrepet inbefatter ikke psykiske overgrep slik jeg kan se det. Ei heller dekker det vold dersom det ikke har seksuelt preg. 

En type vold trenger ikke værre enn noen andre. Det er ikke det jeg har skrevet, og ei heller har jeg forutsetning for å stille meg til doms ifbm dette. Vi drøftet definisjon på begrepet voldtekt, og det var det jeg viste til i henhold til straffelovens definisjon:)

Så, om vi forholder oss til begrepet voldtekt med straffelovens definisjon, så tror ikke jeg at kvinner er i overtall når det gjelder utøvelse av dette.

Psykisk vold, derimot...
Det kan godt hende kvinner er skyldig i flere tilfeller enn menn. Det vet jeg ikke nok om til å kunne påstå, så påstanden din skal få stå i fred :)

(Innlegget ble redigert 18.02.13 23:20)

Antiraddis
AntiraddisInnlegg: 4248
19.02.13 06:35
R_Dawkinsfan: 5. Ja det er forkastelig å "kjøpe" seg kone fra et annet land. Det er en grunn til at "konene" ofte er 20-30-40 år yngre enn mennene.

Hva når tilfellet er motsatt? En kvinne importerer en afrikaner på halvparten sin alder og halve vekta?

Øyneblå
ØyneblåInnlegg: 1433
19.02.13 06:42
alva1: Voldtekt er en alvorlig straffbar handling som representerer en grov krenkelse av retten til kroppslig integritet. Voldtekt er også et alvorlig likestillingsproblem. Kvinner er mest utsatt, og voldtekt utøves nesten utelukkende av menn. Voldtekt rammer de som utsettes direkte, men også mange flere indirekte; redsel for og forholdsregler for å unngå overgrep begrenser kvinners bevegelsesfrihet i det offentlige rom. Voldtekt defineres i straffeloven som å skaffe seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller å ha seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen (jf. straffelovens §192, punkt a og b)." Regjeringen.no

Dette var eksagt de ordene du sa til meg i baren på lørdag da jeg kun sa hei!

Og her lurer man på hvorfor kvinner er så ensomme?

Antiraddis
19.02.13 06:42
Thyra: - Det er vel mange følsomme og snille menn som har partnere. De fleste kvinner vil vel ha snille menn. Men alt med måte, selvsagt.

I ung alder så er det nok mer status for damene å være sammen med den litt slemme og brautende fyren enn den snille. Å være snill gir ikke en mann noen fordeler så langt jeg har erfart, det er nok mer en myte.  

R_Dawkinsfan
R_DawkinsfanInnlegg: 1881
19.02.13 07:07
Antiraddis: Hva når tilfellet er motsatt? En kvinne importerer en afrikaner på halvparten sin alder og halve vekta?

Det er da like ille uansett hvor og hvem som importerer et annet menneske fra et annet land da man utnytter deres liv i fattigdom. Uten å ha tall sitter jeg uansett med inntrykket at det er flere som henter seg koner fra Asia enn menn fra Afrika. Men begge situasjoner er like ille.  

Antiraddis
19.02.13 07:30
R_Dawkinsfan: Det er da like ille uansett hvor og hvem som importerer et annet menneske fra et annet land da man utnytter deres liv i fattigdom. Uten å ha tall sitter jeg uansett med inntrykket at det er flere som henter seg koner fra Asia enn menn fra Afrika. Men begge situasjoner er like ille.

Det er nok riktig det. Jeg tror også at det er flere menn som importerer ektefeller enn kvinner som gjør det samme. Litt av forklaringen på det skyldes nok likestillingen og kvinnens plass i det moderne norske samfunnet. Asiatiske kvinner er veldig familiesentrerte og prioriterer motsatt i forhold til norske kvinner. Jeg tror at dette i noen tilfeller virker appelerende på menn. Blir for enkelt å si at norske menn ønsker seg en hushjelp osv, selv om det sikkert finnes eksempler på det også. Ellers så er det nå en gang slik at kvinner styrer "kjøttmarkedet" og noen menn skvises ut som følge av det.

Ellers synes jeg disse ekteskapene er greie så lenge importene ikke blir dårlig behandlet. De får et bedre liv matriellt i vesten og mennene får en partner.

Thyra
19.02.13 07:39
Pikkazzo: Det kan jeg ikke tenke meg. Det må du iallefall ikke si høyt. norske kvinner tåler ikke kritikk. Det ville overrasket meg om en norsk kvinne kunne finne på noe så grusomt som å smitte en mann med sykdommene sine. Det er vel x-en sin feil tenker jeg, så vi får heller kjølhale han for slike bukkesprang....

Kjønnssykdommer er vel noenlunde jevnt fordelt mellom kjønnene, vil jeg tro. Både kvinner og menn som har ubeskyttet sex med tilfeldige mennesker de møter på byen, tar en risiko. Det er vel hverken kvinners eller menns feil at det er mye smitte i omløp. De ferreset ville vel ha smittet noen med vilje, mange vet ikke engang at de er smittet. Men det er vel også noen som gir blaffen.

Thyra
19.02.13 07:42
Antiraddis: I ung alder så er det nok mer status for damene å være sammen med den litt slemme og brautende fyren enn den snille. Å være snill gir ikke en mann noen fordeler så langt jeg har erfart, det er nok mer en myte.

Mange synes sikkert at "badboys" er spennende. Men dette kan jo også være et slags "image". Ingen ønsker seg vel en drittsekk som behandler dem dårlig. Gutter som tilsynelatende er tøffe, men som er myke inni, vil kanskje virke tiltrekkende på mange. Snill trenger ikke å være det samme som kjedelig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg