Dessverre ikke...
Flere Norske journalister og profilerte toppidretts personer går ut og sier det samme. Noen mener disse jentene er de tøffeste i verden da ingenting er hardere å drive enn kvinnefotball. De ofrer visst mer enn noen andre idretter, og de er bedre fysisk og teknisk bedre enn noen annen idrett.
Hvor de får alt dette fra vet ikke jeg, men jeg er veldig uenig.
Min analyse av det hele bunner ned i kvalitet. Kvinner er tregere og svakere og mindre spenstige. Og kanskje ikke så hissige heller. Til sammen utgjør det en vesentlig stor seerforskjell. At de som mener vi andre bør skamme oss over dette ikke ser det, får stå på deres regning. Har du mulighet til å se på en hare eller snegle, så velger de fleste haren.
At menn er raskere og sterkere enn kvinner må snart synke inn. Flere ganger har den beste kvinnelige utøveren i sin idrett utfordret mennene i samme idrett. Hver gang ender det med fiasko. Husker den svenske super golferen mente hun kunne VINNE en mannlig turnering(som varer 4 dager). Hun røk ut på dag 1(scoore messig). Og kom nesten på sisteplass om det ikke var siste plass.
Poenget er, som en annen var inne på. Hvorfor skal kvinner på død og liv sammenligne seg med menn. Vi er to kjønn, kan vi ikke akseptere det?
Og uansett hvor urettferdig det enn måtte være, så er det publikum som bestemmer til syvende og sist. Tvinges folk til å se noe de ikke vil se, så slutter de enkelt å se det. Sponsorer uteblir.