Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kvinners liv mer verd enn menns?

NYTT TEMA
tenker-selv
tenker-selvInnlegg: 7839
19.12.17 20:04

Nylig kom NRK med en artikkel om drap på journalister et av punktene var det rystende at 10 kvinnelige journalister var drept. Mennene derimot virket det ikke som man brydde seg så mye om. Det er litt som Boko Haram kidnappingene først trengte de seg inn på skolene drepte alle de mannlige elevene og lærerene for så la jentene gå. Mennene og guttene som ble brent levende i hel fikk null oppmerksomhet. Så de gjorde det samme om igjen men denne gangen tok de 300 jenter som gisler. Mennene og guttene fikk igjen null oppmerksomhet til tross for en horribel død mens verdensamfunnet og pressen viste all mulig sympati med de kidnappede jentene. Konklusjonen fra dette og haugevis av andre tilfeller er at menns liv er serdeles lite verdt.

tenker-selv
22.12.17 19:14

Sjelden jeg ser at så mange er enig med meg i det jeg skriver at ingen sier meg i mot i hele tatt.

MagneR
MagneRInnlegg: 787
23.12.17 11:48
tenker-selv: Sjelden jeg ser at så mange er enig med meg i det jeg skriver at ingen sier meg i mot i hele tatt.

Du har nok påvist et terreng som ikke passer med folk gjengse kart. For en stund tilbake lagde jeg en tråd om arbeidere som døde under bygging av VM-arenaer. Menn; fra fattige land. Jeg prøvde å få frem et poeng om at menn blir verdsatt fullstendig avhengig av status. Noen hylles, andre blir behandlet ekstremt ille. Kvinner befinner seg for det meste mellom disse ytterpunktene(?). 

Da jeg skrev om dette fikk jeg en kommentar a la "Dakar, har du ikke fått klem av mora di i dag?".

Da skjønner man at man har et meget langt lerret å bleke. Man ser at viljen til å slå krefter sammen mot en felles undertrykker, motarbeides av folk med et narrativ ferdig sementert allerede i tenårene. Og kommer du med noe annet, er du fiende. Ond.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 43156
07.01.18 19:16
tenker-selv: Sjelden jeg ser at så mange er enig med meg i det jeg skriver at ingen sier meg i mot i hele tatt.

Tipper mangelen på respons er at man er lei alle disse sutretrådene fra menn.

tenker-selv
07.01.18 21:10
HYYYL: Tipper mangelen på respons er at man er lei alle disse sutretrådene fra menn.

Hvorfor er det syting å konstatere at i forhold til menn så blir dere beskyttet på alle bauer og kanter 99% av alle dødsfall på jobben,  3 ganger lengre straff for samme forbrytelse,  kvoteres inn før menn, sexuelle overgrep blir ignorert når gjerningspersonen er kvinne  etc etc syter hvis det er syting å konstatere fakta. Vet du hva likestilling er eller er du bare en som mener likestilling/feminisme er alle rettigheter til kvinner og ingen til menn.

En_ganske_snill_mann
En_ganske_snill_mannInnlegg: 4556
15.01.18 13:02
tenker-selv: Nyere forskning kontluderer med at jenter tåler mer enn gutter fordi de lever lengre under ekstreme forhold. Men kan man ikke si at mye av grunnen er at menn og gutter beskytter jentene noe som gjør at de dør selv først. Vi vet at guttebarn blir slått mer av mødrene oftere drepes etc så muligens er noe av grunnen der også.

Leste den igår. Meget oppsiktsvekkende, og endel forhold vedrørende overlevelsesrate for gutter og jenter reflekterer at vår art påvirkes gjennom mekanismer vi ikke helt forstår og som vi absolutt ikke er herre over.
Men jeg ser ikke at jeg kan "weaponize" denne forskningen for å brukes mot feministene.

tenker-selv
20.01.18 00:00

Trine skei Grande hadde hun vært en mann så hadde hun vært sparket hun gikk faktisk så langt at hun beskylte gutten for å dra henne med seg.

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 9777
20.01.18 00:04

Kvinner er det sterke offeret. De kan ikke ansvarlig gjøres

I enkelte land er det fritt frem for kvinner å utøve vold mot menn

Norrytonius
NorrytoniusInnlegg: 598
21.01.18 00:26
tenker-selv: Nylig kom NRK med en artikkel om drap på journalister et av punktene var det rystende at 10 kvinnelige journalister var drept. Mennene derimot virket det ikke som man brydde seg så mye om. Det er litt som Boko Haram kidnappingene først trengte de seg inn på skolene drepte alle de mannlige elevene og lærerene for så la jentene gå. Mennene og guttene som ble brent levende i hel fikk null oppmerksomhet. Så de gjorde det samme om igjen men denne gangen tok de 300 jenter som gisler. Mennene og guttene fikk igjen null oppmerksomhet til tross for en horribel død mens verdensamfunnet og pressen viste all mulig sympati med de kidnappede jentene. Konklusjonen fra dette og haugevis av andre tilfeller er at menns liv er serdeles lite verdt.

Ja, åpenbart. 

- Når kvinner voldtar menn, er det ikke så farlig

- Når omsorg for barn skal fordeles, er barnemoren prioritet

- Hvis en 38 år gammel feit og heslig politikermann har sex med en ungdom er det forferdelig og nesten pedofili. Når det er motsatt så er det helt greit. Tjukke damer har da drifter de også.

- Hvis en dame slår en mann, er det ikke noe å snakke om. Hva med motsatt?

- Hvis en mann klyper en dame på rumpa er det grisete, motsatt er helt innafor.

Lesbesex er digg, homosex er grisete 

Og jeg har ikke begynt på "den nye mannsrollen" enda.

Jeg kunne fortsatt til langt utpå morrakvisten.

(Innlegget ble redigert 21.01.18 00:27)

kytec
kytecInnlegg: 32334
21.01.18 00:32

Det er en genialt måte å tolke verden på. 

Om ingen svarer på tråden din så er det fordi alle er enig med deg :-) 

DavidSkruiz
DavidSkruizInnlegg: 6633
21.01.18 00:36
tenker-selv: Det er litt som Boko Haram kidnappingene først trengte de seg inn på skolene drepte alle de mannlige elevene og lærerene for så la jentene gå. Mennene og guttene som ble brent levende i hel fikk null oppmerksomhet.

Dette er et kjent problem.

Boko Haram har mange ganger drept gutter og menn i mange landsbyer uten at det har fått media oppmerksomhet.

Det er noe vi menn må finne oss i, da kvinner og barn først er en selvfølge i vestlig tenkesett. Greit nok på mange måter.

joplina
joplinaInnlegg: 60663
23.01.18 11:11
tenker-selv: Det er litt som Boko Haram kidnappingene først trengte de seg inn på skolene drepte alle de mannlige elevene og lærerene for så la jentene gå. Mennene og guttene som ble brent levende i hel fikk null oppmerksomhet.

Å ty til løgn er totalt bortkastet.

Boko Haram dreper ikke kvinnene og barna fordi de tar kvinnene til sexslaver og barna banker og hjernevasker de til selvmordsbombere og barnesoldater

Gloriana
GlorianaInnlegg: 1872
23.01.18 11:13

@joplina

Neppe alle? 

Da hadde de jo aldri hatt tid til å krige, det koster tid med sex og den slags. 

joplina
23.01.18 11:27
Gloriana: Da hadde de jo aldri hatt tid til å krige, det koster tid med sex og den slags.

Mulig at du tror at absolutt alle (uten unntak) av Boko Harams soldater kriger og terroriserer 24 timer i døgnet uten hvile, mat eller pauser i sin "krigføring" - i uke etter uke, måned etter måned og år etter år.

De er faktisk ikke roboter og de har flere forskjellige "avdelinger" - forskjellige steder.

At "fiendens" sexslaver lager mat, vasker og er tilgjengelig for å bli  tvangsgiftet og seksuelt misbrukt er en kjent sak

Gloriana
23.01.18 11:31

@joplina

Åja, er de mennesker de også? Sannelig. 

Jeg sa vel simpelthen bare at de neppe tar alle kvinnene til fanger, det holder nok med noen få. 

Gloriana
23.01.18 11:36

Slik er dessverre mainstream media i dag, det er utrolig mye venstrevridd og feilaktig journalistikk, alt for å presse frem emosjonelle responser hos oss. 

En mann er ingenting uten en kvinne og vica versa, evolusjonelt sett.  

tenker-selv
24.01.18 00:52
joplina: Å ty til løgn er totalt bortkastet. Boko Haram dreper ikke kvinnene og barna fordi de tar kvinnene til sexslaver og barna banker og hjernevasker de til selvmordsbombere og barnesoldate

Uvitenheten din er skremmende lenge lot de jentene gå og drepte de mannlige studentene og lærerene. Så en dag fikk de en god ide ingen bryr seg om at vi brenner gutter til døde så hva om vi kidnapper jentene i stedet for å la de gå. Så sagt så gjort og hva var det president Obama og Co brydde seg om jentene ikke alle de mannlige ofrene.

tenker-selv
24.01.18 00:54
Gloriana: Slik er dessverre mainstream media i dag, det er utrolig mye venstrevridd og feilaktig journalistikk, alt for å presse frem emosjonelle responser hos oss. En mann er ingenting uten en kvinne og vica versa, evolusjonelt sett.

Vet ikke det de forsker på å lage en falsk livmor i forhold til enkelte SJW der ute så hadde det nok vært et bedre alternativ enn å måtte komme sammen med noe slik for å få barn.

joplina
24.01.18 08:40
tenker-selv: Så en dag fikk de en god ide ingen bryr seg om at vi brenner gutter til døde så hva om vi kidnapper jentene i stedet for å la de gå

Du bør ikke snakke om uvitenhet da du er selve ordet.

"Boko Haram lar alle jenter gå lissom

Herreguud

tenker-selv
24.01.18 13:21
joplina: Du bør ikke snakke om uvitenhet da du er selve ordet. "Boko Haram lar alle jenter gå lissom" Herreguud

Leseforståelse er ordet det var en tid da de faktisk lot alle jentene gå mens de drepte alle guttene men så sluttet de med de og da fikk internasjonal oppmerksomhet. Bare les deg opp litt så finner du de samme fakta jeg fant. De lot de gå fra 2010 først i 2014 tok de jenter som gisler for første gang.

tenker-selv
25.01.18 00:05
joplina: Du bør ikke snakke om uvitenhet da du er selve ordet. "Boko Haram lar alle jenter gå lissom" Herreguud

Ja herregud så ute på viddene du er i dag. At du ikke har fått med deg at de lot dem gå i årevis mens de slaktet ned guttene.

tenker-selv
09.05.18 23:51

Siden jeg med nesten 100% sannsynlighet kan si at du fremdeles lever i uvitenhet om fakta siden du aldri kom med et svar som viste at du hadde giddet å sjekke fakta i saken. Legger jeg med disse to linkene ikke at jeg tror du vil gidde å klikke på den gud forby at du måtte endre mening om noe;-)

Why Did Kidnapping Girls, but Not Burning Boys Alive, Wake Media Up to Boko Haram?

På samme måte som drapene på gutter og menn ikke vakte noen interesse så ble kidnappinen av 300 gutter en ikke sak som muligens ble rappotert men historien fikk aldri mange hits for det var gutter som var offer derfor ingen ting å bry seg med.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg