Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjønnsnøytral voldtekt uten vold.

NYTT TEMA
FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 769
22.05.18 09:24

I morgen får Sverige sin reformerte voldtekts-lov. 

Den betyr i praksis en evig angrerett for uansvarlige umodne piker på seksuell adferd.

Alle fordømmer voldtekt og mange fordømmer all tilfeldig uforpliktende sex.

Kirken anbefaler ekteskap, men ekteskapet dekker ikke ungdommens spontane behov. Derfor er det et behov for en løsning som dokumenterer post-sex konsensus. Det burde Sverige hatt som målsetning med sin reformerte lov. Da skulle også all sex uten post-sex konsensus vært betraktet som gjensidig voldtekt og vært behandlet likt.

Men dessverre har de gode intensjoner bare resultert i evig angrerett for uansvarlig adferd pluss et skarpt våpen til bruk i sjalusi- og kjærlighetsdrama uansvarlige umodne piker.

FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 769
26.05.18 14:12

Etter å ha lest denne ferske saken er jeg fortsatt i villrede. 

Jeg ante ikke engang at der er et mildere rettslig begrep enn voldtekt som heter "seksuell handling uten samtykke"

Det er jo tradisjonelt samleie som gjennomføres.

excon2
excon2Innlegg: 2719
29.05.18 14:07
FjodorDVD: Jeg ante ikke engang at der er et mildere rettslig begrep enn voldtekt som heter "seksuell handling uten samtykke"

Jo, det finst nok. Ble som ung og lovende orangeruss kidnappa av en flokk rødrussejenter. Inn i parken, ned med buksa og ronka til spruten stod. Ikke voldtekt i den forstand, men et overgrep så absolutt. Har som voksen konfrontert flere av dem som var med på dette, og det har vært flaue fruer som har stotret og stammet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg