Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norske kvinner kler seg ut som menn!

NYTT TEMA
EtDukkehjem
EtDukkehjemInnlegg: 105
28.06.18 13:40

I Norge så går kvinner stort sett utkledt i mannekostyme. Da tenker jeg spesielt på standardantrekket genser, jeans, joggebukser og joggesko. Som er herreklær. 

Har aldri dere hørt om sminke?

Har aldri dere hørt om smykker?

Har aldri dere hørt om skjørt, kjoler og høyhælte-sko/støvletter?

Har dere aldri hørt om manikyr, pedikyr og lange negler?

Har aldri dere hørt om at langt hår er pent på kvinner?

Det er ikke rart at norske menn ikke er gentlemen lenger. De rett og slett ikke gidder å holde døra for, dra ut stolen for, kjøpe blomster til eller spandere middag på kvinner som går i herreklær.

PS! Joggesko og joggebukser brukes kun når man trener.

Tjaaah
TjaaahInnlegg: 23980
28.06.18 13:46
EtDukkehjem: I Norge så går kvinner stort sett utkledt i mannekostyme. Da tenker jeg spesielt på standardantrekket genser, jeans, joggebukser og joggesko. Som er herreklær. Har aldri dere hørt om sminke? Har aldri dere hørt om smykker? Har aldri dere hørt om skjørt, kjoler og høyhælte-sko/støvletter? Har dere aldri hørt om manikyr, pedikyr og lange negler? Har aldri dere hørt om at langt hår er pent på kvinner? Det er ikke rart at norske menn ikke er gentlemen lenger. De rett og slett ikke gidder å holde døra for, dra ut stolen for, kjøpe blomster til eller spandere middag på kvinner som går i herreklær. PS! Joggesko og joggebukser brukes kun når man trener.

Vi bor i et land hvor vi blir lært opp til å behandle kvinner og menn likt. Da forsvinner selvsagt disse tingene, hvor man gir kvinner særbehandling.

Det er flott. Men det er selvsagt langt igjen, vi går litt frem og tilbake for tiden, for det er selvsagt ikke lett å få alle med på dette.

Jeg så at du skrev at du er innvandrer og kvinne. Jeg vil påstå at i de fleste land hvor menn er veldig "gentlemen", så har ikke kvinner like mange rettigheter som her. Du respekterer ikke nødvendigvis noen du hele tiden hjelper.

P.S. Jeg kler meg som jeg vil, det håper jeg andre gjør også.

(Innlegget ble redigert 28.06.18 13:47)

Justice 96
Justice 96Innlegg: 32408
28.06.18 13:47
EtDukkehjem: Joggesko

Bruker jeg akkurat når det passer MEG  Hva andre mener, er meg revnende likegyldig.

Forfallet på kvinnene er ikke så stort. Norske jenter har aldri vært mer enn maks middels utseendemessig. Noen drar litt fordel av blå øyne og at noen liker det. Ellers må det sminkes, sparkles og pyntes for at det skal være nogenlunde presentabelt. 

(Innlegget ble redigert 28.06.18 13:48)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12134
28.06.18 13:50
Justice 96: Forfallet på kvinnene er ikke så stort. Norske jenter har aldri vært mer enn maks middels utseendemessig. Noen drar litt fordel av blå øyne og at noen liker det. Ellers må det sminkes, sparkles og pyntes for at det skal være nogenlunde presentabelt.

Kvinner er som en bil. Karosseriet er viktig, men motoren og det andre tekniske som en ikke ser er et klart viktigste.

EtDukkehjem
28.06.18 13:56

Norske kvinner har mye å lære av  Sarah Jessica Parker som spiller Carrie Bradshaw på sex og singleliv.

EtDukkehjem
28.06.18 13:58

Tjaaah!

Vi skal holde oss til tema her. Kvinners rettigheter i andre land ikke er tema her.

Vil du diskutere kvinners rettigheter i andre land, så kan du starte en egen tråd. Takk!

(Innlegget ble redigert 28.06.18 14:02)

EtDukkehjem
28.06.18 14:00

Justice 96!

Gurimalla!

Selvom man er pen fra før, så er det fint å kle seg som en kvinne og bruke smykker og sminke.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35716
28.06.18 14:04
EtDukkehjem: Gurimalla! Selvom man er pen fra før, så er det fint å kle seg som en kvinne og bruke smykker og sminke.

Diskret sminke for å fremheve utseendet, ikke disse sparkla pyntedukkene som lever livet sitt på Instagram.

Smykker synes jeg har minimalt å si for utseende til damer. Kan like godt holde seg unna disse.

Lange negler? Niks, det er ikke spesielt pent.

EtDukkehjem
28.06.18 14:07

Jeg visste ikke at likestilling i Norge handler om at norske kvinner skal gå i herreklær. Idag lærte jeg noe nytt.

jonas
jonasInnlegg: 30191
28.06.18 14:09
EtDukkehjem: Sarah Jessica Parker

Haha, om noen tvilte på at du troller så er det fint å få det fastslått en gang for alle. Hestetrynet Parker er altså forbildet?

Sånn ellers foreslår jeg du tar en reality check. Eventuelt tar en tur i en klesbutikk og ser på utvalget i dame- og herreklær. Det er ikke likt. For å si det sånn.

EtDukkehjem
28.06.18 14:10

KongOlav2!

Enig med deg om diskret sminke.

Jeg sier ikke at kvinner skal ha for lange negler, men litt lange negler med negllakk på.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 44203
28.06.18 14:14
EtDukkehjem: Har aldri dere hørt om skjørt, kjoler og høyhælte-sko/støvletter?

Her i landet har vi et barskt klima, sommeren er kort.
Hvem gidder å gå rundt å fryse i kjole?
Det er også veldig upraktisk i mange jobber, de fleste kvinner jobber.
Høyhelte sko er heller ikke godt å gå med, de gir lett smerter i rygg og bein om man går med de i timevis.

La kvinner og menn kle seg som de vil.

EtDukkehjem
28.06.18 14:15

jonas!

Hold deg til tema. Det er ikke din sak hvem som er mitt forbilde. Ikke tving meg til å ta igjen. Du vil aldri vinne over meg. ALDRI!

Jeg har doktorgrad i kjefting ved Harvard Universitet i Bosten i delstaten Massachusetts i USA

Sarah Jessica Parker er ingen hestetryn. 

Hvem er ditt forbilde? David Aleksander Toska?

(Innlegget ble redigert 28.06.18 14:20)

ElvishPresley
ElvishPresleyInnlegg: 11507
28.06.18 14:15
EtDukkehjem: genser, jeans, joggebukser og joggesko. Som er herreklær

Nei.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35716
28.06.18 14:43
EtDukkehjem: Sarah Jessica Parker er ingen hestetryn.
HYYYL
28.06.18 14:49
EtDukkehjem: Sarah Jessica Parker er et hestetryn,

Du kan kanskje justere det ned til ponny-tryne?

EtDukkehjem
28.06.18 14:59

Jeg var politiker i hjemlandet mitt.

Dere finner meg i videon på YouTube.

https://youtu.be/o7lXAZqxKGQ

(Innlegget ble redigert 28.06.18 15:04)

jonas
28.06.18 15:03
EtDukkehjem: Hold deg til tema.

Jeg gjorde det i halve innlegget. Du velger å svare på den tøvete halvdelen. Med skjellsord intet mindre. Imponerende.

Men altså. Klesbutikk. Herreavdeling, dameavdeling. Sliter du med å se forskjellen bør du spørre en ansatt om hjelp. Eller spørre om veien til nærmeste optiker.

EtDukkehjem
28.06.18 15:05

Jonas!

If you have a problem with me  please write it nicely on a piece of paper, put it in an envelope, fold it up and shove it up your ass, where the sun never shines. Thank you so much!

Du kan IKKE kalle Sarah Jessica Parker et hestetryn!!!

Og det ikke er ditt problem hvem mitt forbilde er.

Jeg velger å svare på hvilken del av innlegget jeg vil. Pass på å ikke irritere meg, så slipper jeg å klikke.

(Innlegget ble redigert 28.06.18 15:11)

jonas
28.06.18 15:09
EtDukkehjem: If you have a problem with me

Ikke med deg. Med meningene dine. Dette er et diskusjonsforum vettu, da må du nesten tåle at folk motsier deg. 

EtDukkehjem
28.06.18 15:16

Jonas!

Jeg tåler at folk motsier meg. Flere damer skrev at de vil kle seg som de vil. Jeg har ikke noe å si imot dem. Men du velger å irritere meg personlig. 

Hvis du ikke har noe å si om temaet, så la være å poste i tråden. Det er ikke skriveplikt på VGD. Du er den eneste som slenger med leppa i tråden. Ingen andre har gjort det foreløpig.

Velger du å slenge med leppa, vinner ikke du over meg. Dette er ingen trussel, men et løfte.

(Innlegget ble redigert 28.06.18 15:17)

jonas
28.06.18 15:33

Jeg har sagt nok om tema. Det er store forskjeller på dameklær og herreklær. Så du skriver bare tull. 

(Innlegget ble redigert 28.06.18 15:41)

EtDukkehjem
28.06.18 16:03

Jonas!

Jeg håper at du gifter deg med ei dame som Lorena Bobbitt. Og håper at hun kapper av pikken din. Du har sikkert bare pikken å være stolt av.

Pikken er den eneste stoltheten til mannfolk. Jeg skal si dere en ting: Pikkens glanstid er OVER. 

Dere må slutte med å sende pikk-bilder til damer. Pikk er stygg og ekkelt å se på. Pikkbilder får meg til å miste kalkun-apetitteten på nyttårsaften.

(Innlegget ble redigert 28.06.18 16:09)

EtDukkehjem
28.06.18 16:18

Pikk ser ut som en nyfødt og pjuskede gnager med to bleke rosiner rundt halsen.

En av mine neste tråder skal være: 

Hvorfor i helvete sender menn bilder av pikken sin til damer?

HYYYL
28.06.18 16:20
EtDukkehjem: Jonas! Jeg håper at du gifter deg med ei dame som Lorena Bobbitt. Og håper at hun kapper av pikken din. Du har sikkert bare pikken å være stolt av. Pikken er den eneste stoltheten til mannfolk. Jeg skal si dere en ting: Pikkens glanstid er OVER. Dere må slutte med å sende pikk-bilder til damer. Pikk er stygg og ekkelt å se på. Pikkbilder får meg til å miste kalkun-apetitteten på nyttårsaften.

Lær deg å siter tekst når du skal svare på et innlegg.

Maker den teksten du vil sitere, slik at den blir blå, da kommer det opp en firkant der det står : siter tekst, klikk på det -

HYYYL
28.06.18 16:22
EtDukkehjem: Hvorfor i helvete sender menn bilder av pikken sin til damer?

De synes snoppen ser stor ut på bilde og dermed blir de stolte og sender bildet til div damer.

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4952
28.06.18 16:32
EtDukkehjem: Jeg var politiker i hjemlandet mitt.

Og hvilket land er det?

Med din holdning til hvordan kvinner skal kle seg kan muligens ha noe med kultur å gjøre?

EtDukkehjem
28.06.18 18:13

HYYYL!

Jeg vet å bruke data. Jeg vet å bruke nettdebatt.

Jeg får ikke sitere innlegg. Hverken sitering eller laste opp bilde virker her. Jeg har sendt E-mail til moderatoren her, men ikke fått svar.

Er det forstått eller må du ha alt inn med teskje?

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 8521
28.06.18 18:15
EtDukkehjem: En av mine neste tråder

Det holder med en tråd tror jeg

EDIT: 3 allerede ja...

(Innlegget ble redigert 28.06.18 18:15)

jonas
28.06.18 18:15
EtDukkehjem: Dere må slutte med å sende pikk-bilder til damer.

Jeg har aldri hverken tatt eller sendt et slikt bilde. Slutt å fokusere på meg, prøv å argumentere for din sak. Hold deg til tema altså.

Har du i det hele tatt vært i en klesbutikk de siste tjue årene? Mener du virkelig at du ikke ser forskjell på dameklær og herreklær?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester