Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vektløfting & Sjakk !

NYTT TEMA
Watt
WattInnlegg: 3469
16.12.18 18:24

Hvis man spør om hvorfor det er forskjellige klasser for menn og damer i vektløfting så vil folk flest ikke ha problemer med å svare...

Hvorfor er det ikke like lett å svare når det gjelder sjakk ?

https://ratings.fide.com/toplist.phtml

GeirSt
GeirStInnlegg: 127
16.12.18 22:36

Det er dyptgående mekanismer i dette. Verdenssamfunnet er såpass påvirket av feminisme at det vil ikke tåles konkurranse med menn og kvinner blandet hvis kvinner framstår som markant dårligere. Jeg kan ikke se en annen forklaring. Jeg mistenker også at planene med å ta sjakk inn i skolen er for å vie jenter spesiell oppmerksomhet.

Man snakker nå om å blande kjønnene i skihopp da man har funnet ut at kvinner kan ha fysikk til å hoppe like langt som menn - med større fart vel og merke. Man har vel også innført lengste kvinnehopp med fall for å tøye lengderekorden mer dvs. man opererer da med to rekorder. Litt usikker på hvor off. dette er.

Det er sannelig ikke greit.

(Innlegget ble redigert 16.12.18 22:44)

selekovitten
selekovittenInnlegg: 243
17.12.18 14:15

Jøss, noen som skriver om vektløfting.  Artig.  Sporten blir dekket alt for lite i mediene.

Verdensrekorder 75 kg kvinner:  Rykk 135 - støt 164 kg

75 kg menn:     Rykk 177 - støt 214 kg.

Kolossale tall også for kvinnene, prøv selv.  Men et dumt spørsmål:

Kan noen forklare meg hvorfor det er slik, for i teorien skal vel menn og kvinner på samme vekt løfte like mye.

MagneR
MagneRInnlegg: 1130
18.12.18 20:50
Watt: Hvorfor er det ikke like lett å svare når det gjelder sjakk ?

Ikke godt å si, men hvis kvinnene hadde slått mennene i støvlene i sjakk, hadde vi aldri hørt the end of it. Antar jeg.

justanothername
justanothernameInnlegg: 12378
08.01.19 10:00
Watt: Hvis man spør om hvorfor det er forskjellige klasser for menn og damer i vektløfting så vil folk flest ikke ha problemer med å svare... Hvorfor er det ikke like lett å svare når det gjelder sjakk ?

Fordi en sjakkbrikke bare veier noen få gram?

;)

Watt
WattInnlegg: 3469
08.01.19 16:35
selekovitten: Jøss, noen som skriver om vektløfting.  Artig.  Sporten blir dekket alt for lite i mediene.

Poenget hadde absolutt ingen ting med vektløfting å gjøre !

;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen