Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Saudi Arabia viser vei..

NYTT TEMA
FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 955
26.03.19 20:20

Som dere vet har Norge bidratt til Saudi-Arabias plass i FN`s Kvinnekommisjon. Slik ordner det seg nok med en midlertidig plass i Sikkerhetsrådet for Norge.

Når det gjelder å kontrollere sine kvinner er Saudi-Arabia noen hakk lengre framme enn Norge. 

Men vi kommer etter, drevet av feministiske og religiøse ekstremistiske grupper.

Men kanskje er tiden moden for å igjen ta kontrollen over kvinnene? En begynnelse er jo å fjerne selvråderetten over egen kropp og seksualitet. Den er jo praktisk talt fjernet uten at videre motstand. Skulle trodd det var vanskelig å få innført, men det gikk utrolig greit. 

Hva blir det neste? Vergemål og nemnder tror jeg blir vanligere i et kvinneliv framover. Hun bør kanskje ikke kunne reise til Gambia eller Jamaica uten dette er godkjent av verge - som i Saudi-Arabia? Og heller ikke gifte seg med hvem hun måtte lyste. 

Farmer
FarmerInnlegg: 1696
27.03.19 04:14
FjodorDVD: Men vi kommer etter, drevet av feministiske og religiøse ekstremistiske grupper.
Men kanskje er tiden moden for å igjen ta kontrollen over kvinnene? En begynnelse er jo å fjerne selvråderetten over egen kropp og seksualitet. Den er jo praktisk talt fjernet uten at videre motstand. Skulle trodd det var vanskelig å få innført, men det gikk utrolig greit.
Hva blir det neste? Vergemål og nemnder tror jeg blir vanligere i et kvinneliv framover. Hun bør kanskje ikke kunne reise til Gambia eller Jamaica uten dette er godkjent av verge - som i Saudi-Arabia? Og heller ikke gifte seg med hvem hun måtte lyste.

Ser av linkene kritikken mot Saudi Arabia sin plass i den kvinnekommisjon. Men hva er et du spesifikk mener og debattere? Motsetningen mellom kvinnesak og flykninger fra arabiske land?

FjodorDVD
27.03.19 07:50
Farmer: Ser av linkene kritikken mot Saudi Arabia sin plass i den kvinnekommisjon. Men hva er et du spesifikk mener og debattere? Motsetningen mellom kvinnesak og flykninger fra arabiske land?

Jeg ønsker å gjøre oppmerksom på at Norge går i renkespill med Saudi-Arabia hvor målet er posisjon i FN.

Så vil jeg få fram at Norge fører parallelt en linje som overvåker og umyndiggjør kvinner og straffer i strid med generelle menneskerettigheter. Nesten som i Saudi-Arabia.

Jeg misliker meget sterkt umyndiggjøring og påtvungne vergemål begrunnet i hyklerisk omsorg - når underliggende motiver er helt annet, for eksempel etnisk rensing og et sete i Sikkerhetsrådet.

Og det retter jeg spesielt mot ekstremfeministene i Norge og Sverige som lar seg forføre av denne ideologien.

Symbolsaken på 70-tallet var uskyldige toppløs soling. Friheten til å sole seg toppløs på Huk eller Magaluf. Det var en symbolsak, men det var et ekte uttrykk for at jeg bestemmer selv over kroppen min. Dagens unge dusjer med klær på og skammen er på retur som korrigerende instrument.

Alt er vel og bra - bare vi får et sete i sikkerhetsrådet.

Farmer
FarmerInnlegg: 1696
27.03.19 22:56
FjodorDVD: Så vil jeg få fram at Norge fører parallelt en linje som overvåker og umyndiggjør kvinner og straffer i strid med generelle menneskerettigheter. Nesten som i Saudi-Arabia.Jeg misliker meget sterkt umyndiggjøring og påtvungne vergemål begrunnet i hyklerisk omsorg - når underliggende motiver er helt annet, for eksempel etnisk rensing og et sete i Sikkerhetsrådet.Og det retter jeg spesielt mot ekstremfeministene i Norge og Sverige som lar seg forføre av denne ideologien.Symbolsaken på 70-tallet var uskyldige toppløs soling. Friheten til å sole seg toppløs på Huk eller Magaluf. Det var en symbolsak, men det var et ekte uttrykk for at jeg bestemmer selv over kroppen min. Dagens unge dusjer med klær på og skammen er på retur som korrigerende instrument.

Ser dobbeltmoralen med FN og Saudi Arabia. Det foreligger sikkert flere argumenter i saken som ikke fremkommer her.

Men på hvordan måte overvåker vi og umyndiggjør kvinner?

Og på hvordan måte lar de ekstremfeministene seg forføre?  

FjodorDVD
28.03.19 09:06
Farmer: Men på hvordan måte overvåker vi og umyndiggjør kvinner?

En fersk gladsak om hun som ble svindlet av sjarlatanen. 

Alle er enige at det var godt offeret ikke ble skadelidende til slutt - og at sjarlatanen skulle vært pisket. Gjensidige overfører gjelden til et verdiløst regresskrav mot svindleren. Sannsynligvis var et krav mot offeret like verdiløst, men:

Med å gjøre denne galante handlingen har Gjensidige fritatt offeret sitt ansvar og samtidig begrenset hennes myndighet til å foreta økonomiske disposisjoner senere i livet.

Patriarkatet i Saudi-Arabia og i Norge har alltid kjempet for kontrollen over kvinnene. Saudi-Arabia leder an selvsagt, men ekstremfeminismen i Norge er lurt trill rundt av patriarkatet om selvråderett over egen kropp og luksusfeministene har forlengs lagt seg bedagelig og sprikende på rygg for patriarken siden au-pairen tar all dritten.

Man må tett innpå for å kontrollere. Faktisk under dyna. Men vi har forlengst godtatt at to frie myndige mennesker ikke lengre har rett til å være private  på grunn av elendighet som skjer helt andre steder. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg