Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sexnekt for abortrettigheter

NYTT TEMA
FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 955
13.05.19 10:06

En kjent #metoo primus motor oppfordrer til sexnekt i kampen for abortrettigheter.

Det er et nederlag for kvinner å benytte seksualiteten som forhandlingskort i andre sammenhenger. Får jeg ikke abort, hovedrollen, gode karakterer, opprykk, lønnspålegg, juveler - da får ikke du pule. Og så anmelder jeg deg for seksuell trakassering og ruinerer deg.

Det håper jeg kvinner forstår før #sexnekt går viralt. Selv om sexnekt vil gjøre abort overflødig.

Men det forstår ikke disse natural born wannabees. 

gammelKaffe
gammelKaffeInnlegg: 2767
15.05.19 15:26

Jeg syns ikke det er merkelig i det hele tatt. I Georgia USA lager man lovverk som nekter noen abort etter 6.uke. Mange vet ikke engang at de er gravid da. Alabama er på vei til å få en av verdens strengeste arbortlover. dette er svært problematiskdet ikke gjøres unntak om man er blitt gravid etter å ha blitt voldtatt, etter incest eller om man er under seksuell lavalder eller av andre årsaker er uforskyldt gravid.

Slik jeg ser det handler det ikke om å straffe menn, men å beholde sine grunnleggende menneskerettigheter - med råderett over egen kropp. I all den tid kvinner ikke har full kontroll på når de kan bli gravide og dermed ikke har 100% mulighet til å forhindre det, er det helt uhørt at noen andre skal bestemme over en.

joplina
joplinaInnlegg: 63307
15.05.19 17:13
gammelKaffe: Alabama er på vei til å få en av verdens strengeste arbortlover.

"Alabama abortion ban: Republican state senate passes most restrictive law in US

Law bans abortion except if there is a ‘serious health risk’ to the mother, with no exceptions for rape and incest"

- Når det blir vedtatt slike sinnsyke lover som abort-forbud selv for de ufrivillig gravide etter voldtekt og incest , så skjønner man at forslagene til måter å vise sin misnøye på også blir skarpe i kanten.

Får ikke menn ha sex med kvinner så kan de heller ikke besvangre de, med den følge at kvinner ikke står overfor abort-dilemmaer mange ellers vil gjort. (Jeg håper senator Clyde Chambliss får erfare skikkelig sextørke i årene som kommer...)

-Far fetched..? 

Dessverre på samme nivå som Alabamas abortforbud.

Når det er sagt så er det verdt å merke seg at eneste unntaket for abort er når den vordende mor kan ta sin død av svangerskapet.

Human life has rights, and when someone takes those rights, that’s when we as government have to step in,” said the state senator Clyde Chambliss. “When God creates that life, that miracle of life inside the woman’s womb, it’s not our place as humans to extinguish that life. That’s what I believe.

- Men selv i den argumentasjonen mangler de argument å argumentere med...Jiiises for en republikanergjeng...

Hvis det skal være "opp til Gud" og ikke mennesker hvem som skal leve eller dø - så må da de dødstruede kvinnene fortsette å bære frem sine barn - og enten overlever de, eller så dør de - og kanskje dør barnet med dem - eller kanskje ikke...DA er det "opp til Gud" og uten mennesklig inngripen.

-  I det henseendet tror de ikke på Gud tydeligvis. Der er Gud inkompetent  og republikanerne er Guds stand in som avgjør hvilket menneskeliv som skal få leve. Men å vise voldtektsofre og incestofre nåde - nei det "må være opp til Gud" det. Hyklere..ja, fy faen for noen hyklere...

(Innlegget ble redigert 15.05.19 17:13)

MagneR
MagneRInnlegg: 1038
16.05.19 22:27
joplina: Alabama

Pluss et par andre stater skal i hvert fall jeg boykotte. Skal jeg til USA, blir det absolutt ikke dit.

Lurer på om vi ser begynnelsen på en slags "oppløsning" av De Forente Stater, hvor folk rett og slett forflytter seg til liberale hhv. konservative stater alt ettersom hvor de står. Spesielt i abortsaken.

Angående sexnekt, tror jeg hun som foreslo dette er klar over at folk flest tar dette som et lite "stunt" for å skape blest. Og det lykkes til de grader. Selv tror jeg ikke mange kvinner faktisk vil nekte typen sex. Det virker jo egentlig svært selvmotsigende; nekte noen sex når man er i forhold hvor man lett kan sammen ta full kontroll mtp. prevensjoner, mens man derimot ikke har så mye man skulle ha sagt om man blir besvangret via voldtekt...

Men, som sagt; her fikk man oppmerksomhet om saken. Det må vel ses som første prioritet.

joplina
17.05.19 08:50
MagneR: Angående sexnekt, tror jeg hun som foreslo dette er klar over at folk flest tar dette som et lite "stunt" for å skape blest.

Selvfølgelig var det et protest-stunt

FjodorDVD
26.05.19 16:15
joplina: Selvfølgelig var det et protest-stunt

Et protest-sunt ok. Jeg har dog en tese at kvinner er tenkende, analytiske personer som benytter de midler hun rår over for å oppnå sine mål. Også seksualiteten.

Anti-tesen er det evige offeret uten egen vilje som alltid blir krenket og misbrukt. Og som er den suverene virkelighetsoppfatningen som rår, enn så lenge.

Sett i lys av #metoo virker stuntet besnærende. 

joplina
26.05.19 19:14
FjodorDVD: Anti-tesen er det evige offeret uten egen vilje som alltid blir krenket og misbrukt.

Uhm..så du deg i speilet når du kom med den beskrivelsen...?

FjodorDVD
27.05.19 08:08
joplina: Uhm..så du deg i speilet når du kom med den beskrivelsen...?

Nei Joplina. Det gjorde jeg ikke. Jeg spør deg, er seksualiteten et godt politisk forhandlingskort? I motsetning til denne #metoo-kvinnen har jeg aldri lagt sex i potten. Men for noen ser det ut til å være det eneste virkemiddelet de besitter i tillegg til hersketeknikker og fornærmelser. Men de skjønner det ikke selv.

joplina
27.05.19 09:56
FjodorDVD: Jeg har dog en tese at kvinner er tenkende, analytiske personer som benytter de midler hun rår over for å oppnå sine mål. Også seksualiteten.
Anti-tesen er det evige offeret uten egen vilje som alltid blir krenket og misbrukt. Og som er den suverene virkelighetsoppfatningen som rår, enn så lenge.

"Antitese er i retorikken en sammenstilling av motsatte begreper slik at de fremheves: Han er så flittig som jeg er doven. I filosofien betegner antitese en setning eller påstand som benekter en tese og derved blir en motsetning eller motpåstand til en tidligere fremsatt påstand"

- Såh..hvis kvinner benytter de midler hun rår over for å nå sine mål - også seksualiteten...HVOR er da motsetningen i at hun gjør det i abortspørsmålet/abortkampen...? Hvor er antitesen din egentlig..??

... man må derfor lure på om du så deg selv i speilet med din "antitese"...

FjodorDVD: "Nei Joplina. Det gjorde jeg ikke. Jeg spør deg, er seksualiteten et godt politisk forhandlingskort? I motsetning til denne #metoo-kvinnen har jeg aldri lagt sex i potten.Men for noen ser det ut til å være det eneste virkemiddelet de besitter i tillegg til hersketeknikker og fornærmelser. Men de skjønner det ikke selv."

- Men du er jo ikke kvinne...og tesen var "en tese at kvinner er tenkende, analytiske personer som benytter de midler hun rår over for å oppnå sine mål. Også seksualiteten."...og her dreide det seg om nettopp dét...kvinners bruk av seksualiteten i abortkampen.

Dermed fremstår DIN "anti-tese"  ikke som noen antitese , men som noe helt annet

Det fremstår  som en langtrukken klagan på kvinner av noen som mener seg krenket av kvinner, som opplever seg som et evig offer pga kvinner og vars suverene virkelighetsoppfatning er at kvinner er noen ufine vesener og menn er de evige offer....og dét er gjentagende og repeterende fra DIN kant. Og det er svært åpenbart at du "skjønner det ikke selv".

(Innlegget ble redigert 27.05.19 09:56)

FjodorDVD
28.05.19 13:24
joplina: Det fremstår  som en langtrukken klagan på kvinner av noen som mener seg krenket av kvinner, som opplever seg som et evig offer pga kvinner og vars suverene virkelighetsoppfatning er at kvinner er noen ufine vesener og menn er de evige offer....og dét er gjentagende og repeterende fra DIN kant. Og det er svært åpenbart at du "skjønner det ikke selv".

Jeg må spørre, hvorfor ble mitt svar til deg moderert vekk? Det skjønner jeg ikke.

La meg repetere kort:

Kvinner har blitt  frarøvet selvråderetten over egen kropp. Abortrettighetene er også truet. Der hvor abortrettighetene allerede er tapt legger ledestjernen seksualiteten på forhandlingsbordet og oppfordrer til prostitusjon i protest. Uten å skjønne det selv. 

Med å påpeke det tolker du det som mitt langtrukkne klagan over egen skjebne? Det er jo skivebom, Joplina.

joplina
28.05.19 18:03
FjodorDVD: Jeg må spørre, hvorfor ble mitt svar til deg moderert vekk? Det skjønner jeg ikke.

Du kan spørre men jeg kan ikke svare. Jeg så aldri noe svar, kun en "tommel".

- Og sant å si så tenkte jeg at det var uventet.

joplina
28.05.19 18:08
FjodorDVD: Kvinner har blitt  frarøvet selvråderetten over egen kropp. Abortrettighetene er også truet. Der hvor abortrettighetene allerede er tapt legger ledestjernen seksualiteten på forhandlingsbordet og oppfordrer til prostitusjon i protest. Uten å skjønne det selv. 
Med å påpeke det tolker du det som mitt langtrukkne klagan over egen skjebne? Det er jo skivebom, Joplina.

Tesen din var "en tese at kvinner er tenkende, analytiske personer som benytter de midler hun rår over for å oppnå sine mål. Også seksualiteten."...og her dreide det seg om nettopp dét...kvinners bruk av seksualiteten i abortkampen.

....og at du da beskriver din egen tese som en antitese blir bare merkelig.

Ja, jeg skrev vitterlig at din "antitese" derfor fremsto som en langtrukken klagan over kvinner - godt innsauset i nettopp offermentalitet.

Du skriver at det er en skivebom. Jeg tenker : "sjekk dine egne tematråder og innlegg om kvinner og prøv å si det igjen...med overbevisning"...

FjodorDVD
29.05.19 10:57
joplina: Du skriver at det er en skivebom. Jeg tenker : "sjekk dine egne tematråder og innlegg om kvinner og prøv å si det igjen...med overbevisning"...

Din antydning om offermentalitet er mitt motiv for å skrive  er - feil.

Når du spesielt nevner kvinner terper jeg gjerne på paradokset å frata kvinner myndighet og ansvar begrunnet i omsorg. Særlig når kvinner blir hundset og tynt ut av hus og land.

Beslektet tema er sexdukker og pedofili og samfunnets virkemidler reaksjoner mot dette. Kan vi tvangskastrere kjemisk pedofile? Skal Kripos ha bakdør til nettskyen i jakt på pedofilt materiale? Når kan statsmakten benytte sitt maktmonopol ubegrenset i jakten kriminalitet? Nå får ikke Ottar min ip-adresse av vgd. Og forhåpentlig får ikke Mossad din heller. Men åpnes alle dører i jakten på det ene eller andre dukker det opp mye annet rart også.

Hvor går egentlig terskelen for at statsmakten skal overvåke og pågripe borgerne. At dukken ikke er typegodkjent eller formalitetene omkring et frivillig samleie er uklare? Nå er det et morsomt stunt å tilby sex mot politisk påvirkning. Er det da kriminelt å motta sex for politisk innflytelse, hovedrollen, forfremmelse eller lønnspålegg?

joplina
29.05.19 15:03
FjodorDVD: Og forhåpentlig får ikke Mossad din heller.

Den regner jeg med at de har hatt lenge 

joplina
29.05.19 15:05
FjodorDVD: Din antydning om offermentalitet er mitt motiv for å skrive  er - feil.

Øyet som ser, øret som hører

FjodorDVD
01.06.19 09:40
joplina: Den regner jeg med at de har hatt lenge

Glad det poenget ble registrert.

politikk
politikkInnlegg: 29447
05.06.19 10:31

Gammelkaffe : de har 100 % mulighet til og hindre det hvis de ikke blir voldtatt.

de slipper aborter, kjønnsykdommer og familie så sex nekt er den mest effektive beskyttelsesmetoden.

aicat
aicatInnlegg: 17886
05.06.19 16:12

Var det ikke i et afrikansk land for noen år siden at kvinnene nektet mennene sex - dersom de ikke snart satte seg til forhandlingsbordet og inngikk fred? Tror det var i Liberia - i alle fall virket det pressmiddelet for menneen som jo stort sett er de som kriger - satte seg virkelig ned - og de ble inngått en fresdsavtale.
RED. Jo nå sjekket jeg - og det var i Liberia!

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_of_Liberia_Mass_Action_for_Peace

(Innlegget ble redigert 05.06.19 16:16)

fazz
fazzInnlegg: 23603
05.06.19 16:14
aicat: Var det ikke i et afrikansk land for noen år siden at kvinnene nektet mennene sex - dersom de ikke snart satte seg til forhandlingsbordet og inngikk fred? Tror det var i Liberia - i alle fall virket det pressmiddelet for menneen som jo stort sett er de som kriger - satte seg virkelig ned - og de ble inngått en fresdsavtale.

>>> Det var i alle fall noen kvinner i Colombia som gjorde det for noen år siden i noen lokale saker, mener å huske det fungerte ganske bra også.

Morra-DI-2
Morra-DI-2Innlegg: 5489
05.06.19 20:26
FjodorDVD: Det er et nederlag for kvinner å benytte seksualiteten som forhandlingskort i andre sammenhenger. Får jeg ikke abort, hovedrollen, gode karakterer, opprykk, lønnspålegg, juveler - da får ikke du pule. Og så anmelder jeg deg for seksuell trakassering og ruinerer deg. Det håper jeg kvinner forstår før #sexnekt går viralt. Selv om sexnekt vil gjøre abort overflødig.

Hvor kom "gode karakterer" og lønnspålegg inn i bildet? Er det læreren/sjefen de har sex med da? 

Tror ikke dette hadde fungert i Norge. What else is new - hadde mannen sagt. 

Sapient-X
Sapient-XInnlegg: 11435
05.06.19 21:27

Er det ikke skremmende at abort er kvinnenes fremste kampsak?

Burde de ikke være for feminine, varme familieverdier? Ikke drepe barn?

Gloriana
GlorianaInnlegg: 4295
05.06.19 21:30

@Sapient-X 

Burde ikke menn lære seg å bruke kondom? 

(Innlegget ble redigert 05.06.19 21:30)

Sapient-X
Sapient-XInnlegg: 11435
05.06.19 21:40
Gloriana: @Sapient-X
Burde ikke menn lære seg å bruke kondom?

De burde ikke ha sex med billige menn.

Sex innebærer alltid risiko, og det er ikke noe som man bør hengi seg til i fylla, eller i korte forhold.

Det er en grunn til at folk i alle tider har hatt strenge æreskoder for sex utenfor ekteskapet, og horer.

(Innlegget ble redigert 05.06.19 21:41)

HYYYL
HYYYLInnlegg: 47334
05.06.19 21:41
Sapient-X: billige menn.

Billige menn?
Menn er stort sett gratis.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 4295
05.06.19 21:42

@Sapient-X 

Og ellers har du det bra eller? 

Den eneste grunnen til det heter kristendom, en religion kan sies å være satans verk. 

(Innlegget ble redigert 05.06.19 21:42)

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12358
05.06.19 22:04
Sapient-X: Er det ikke skremmende at abort er kvinnenes fremste kampsak?
Burde de ikke være for feminine, varme familieverdier? Ikke drepe barn?

Menn som vil bestemme over kvinners livmor er mer skremmende enn en abort. At dere på toppen av alt kaller det et "barn" er selvsagt for å skape et nusselig bilde av dette "barnet" som overhodet ikke stemmer.

Et abortert foster er ikke et barn. Jeg har sett ganske mange aborter i løpet av mitt yrkesliv. Det er nok mer som en celleklump det dere sitter og babler om og kaller "barn" i all den uvitenhet som noen av dere legger for dagen.

(Innlegget ble redigert 05.06.19 22:06)

OldNick
OldNickInnlegg: 2773
05.06.19 22:53
Sapient-X: Burde de ikke være for feminine, varme familieverdier?

Nei. 

"Femininitet" og "familieverdier" i tradisjonell forstand betyr ganske enkelt at en kvinne er mindre selvstendig og enklere for menn å kontrollere.

Mangel på kontroll over egen kropp reduserer kvinners muligheter og evne til å delta i forretning, politikk, og storsamfunnet generelt - like fritt og på samme måte som menn (inkludert seksuelt): Alt som reduserer kvinners kontroll over egne liv og legger hinder i veien for dem menn ikke har, gjør det enklere for menn å marginalisere dem.

Det, og fordi kvinner rent prinsippmessig eier seg selv og sin egen kropp, absolutt og uten forbehold, gjør abort MEGET viktig. 

(Innlegget ble redigert 05.06.19 22:55)

OldNick
OldNickInnlegg: 2773
05.06.19 23:14
Sapient-X: De burde ikke ha sex med billige menn. Sex innebærer alltid risiko, og det er ikke noe som man bør hengi seg til i fylla, eller i korte forhold. Det er en grunn til at folk i alle tider har hatt strenge æreskoder for sex utenfor ekteskapet, og horer.

Hehe... billige menn burde ikke har sex med billige kvinner, og motsatt. Det kommer likevel til å skje. Slik det alltid har skjedd. Litt morsomt om du tror dette er nytt. 

Joda. Patriarkalske kontrollfriker - med nevrose over at livmoren befinner seg i et annet menneske med egne lyster, drifter og vilje, og dermed ikke er noe de har direkte styr over, uansett hvor mye de ønsker - har alltid forsøkt å kontrollere kvinners kropper som en ressurs, og slikt gjort livet til kvinner til et h*lv*t* med sin dobbeltmoral, sin såkalte "ære" og sitt kjønnstyrranni. 

Men disse har selv historisk hatt begrenset suksess i våre trakter av verden, og moderne avarter av disse kan *definitivt* dra til sorteste helheim: Kvinners kropper er ikke menns eiendom og har aldri vært det, visshet over farskap og ætt var aldri noe naturen gav dem - og de kan stikke ønsket sitt om å frata kvinner deres frihet og nekte kvinner å leve ut *sin* seksualitet, for å sikre seg dette, et sted hvor solen ikke skinner.

(Innlegget ble redigert 05.06.19 23:19)

Jhinx
JhinxInnlegg: 6451
06.06.19 11:14
FjodorDVD: En kjent #metoo primus motor oppfordrer til sexnekt i kampen for abortrettigheter.

Ah, så det er dette kona mi har demonstrert for så lenge nå.

Hun var bare litt forut alle andre

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12358
07.06.19 00:03
Jhinx: Ah, så det er dette kona mi har demonstrert for så lenge nå.
Hun var bare litt forut alle andre

Så det har ikke foresvevet deg at det kan ha andre årsaker altså? Det hender jo at de går lei av den gamle gubben....

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg