Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skape marked

NYTT TEMA
59387

59387
10.04.21 17:21

Farmer: Å plassere utfordringer og komme til gode løsninger på en realistik måte når det gjelder disse problemene, har blitt diskutert før her på vg debatt med mindre heldig resultat. Reelle velfungerende løsninger blir bare avvist.

Farmer

Farmer
10.04.21 17:41

59387: Har jeg oppfattet deg slik, at det er så enkelt, at kvinner bærer ansvaret? 

Farmer

Farmer
10.04.21 17:54

59387: Hva mener du om det jeg mente om forståelse av diskriminering av menns følelser, og videre hvordan vi håndterer dette innenfor de systemene vi har? 

59387

59387
10.04.21 17:55

Farmer: Det er flere faktorer i bildet her, feminisme, feminiseringen og avmaskuliniseringen av menn, velferd, sosial media osv. Men det å avvise demonisere og latterligjøre menns problemer, det bærer kvinner og feministiske menn ansvaret for.

59387

59387
10.04.21 18:01

Farmer: Innenfor de systemene vi har, så er nok ikke diskriminering av menn en prioritering hos vaginalstaten idag. Psyken og biologien til begge kjønn burde vært diskutert.

Farmer

Farmer
10.04.21 18:04

59387: Om du leser det jeg skriver, så påpeker jeg også jeg noen utfordringer, som igjen skaper skjevheter.

Men vi må jo nyansere og se begge sider, samt forholde oss til forskning.

Feminisme er hva vi velger og gjøre den til. 

Avmaskulering er noe vi menn må ta ansvar for. Det er vel lite som er mere umaskulint en og ta en offerrollen. 

59387

59387
10.04.21 18:25

Farmer: Feminisme er hva vi gjør det til..? Så hvis jeg identifiserer meg som en kvinnelig feminist, så kan jeg forandre på ting:)..?

Avmaskuliseringen av menn er noe vi menn må ta ansvar for..? Alenemødre, barnehagetanter, kvinnelige barnepassere, kvinnelige lærere, stemødre og andre tanter har oppdratt og formet gutter fra de sitter i sandkassa. Og hvis far prøver å lære guttungen noe mor og tante ikke liker så er far i trøbbel, ikkeno kos på en stund fremover til holdningene hans er endret:). Kvinner har fyllt gutters blanke ark(hjerne) med så mye feminisme, idealisme og personlig synsing og regelrett løgn, at når disse gutta går inn i ungdomtiden og voksenlivet så er de totalt forvirret. Og DE mannfolka er ikke tiltrekkende for kvinner. Og dét er ikke noe vi menn skal ta ansvar for! Men vi kan klandre oss selv for at vi har gitt kvinner muligheten og makt til å gjøre det.

(Innlegget ble redigert 10.04.21 18:31)

HYYYL

HYYYL
10.04.21 18:40
59387: barnehagetanter, kvinnelige barnepassere, kvinnelige lærere

Det er ingen som nekter menn å utdanne seg til forskolelærer eller lærer.
Tvert imot blir gutter oppfordret til å velge disse yrkene.

59387

59387
10.04.21 18:55

HYYYL: Sant nok, flere menn burde være førskolelærere eller lærer, og kvinnelige lærere og førskole lærere burde aldri pushe feminisme, idealisme og personlig synsing på de barna de underviser eller passer.

Gorback

Gorback
10.04.21 19:13
59387: I USA er det ca 350 millioner mennesker, og ifølge statistikker forskning og undersøkelser så er det kun i underkant av 20% av den mannlige heterofile befolkningen som får sex regelmessig. Blant de 80% som får smuler eller ingenting på sexfronten er det gifte menn, incels og alt imellom.

So what, det er de store og sterke elgoksene som får ha seg - de små og svake må vente på tur til de selv blir sterke nok! Gir de opp kampen for å bli sterke nok til å tiltrekke seg kuene så blir det aldri noe på dem. 

Hokjønn av arten Homo Sapiens velger selv hvem de vil ha sex med - og her overstyrer instinkter og biologi for ca 80% - det er bare slik det er...:-)

59387

59387
10.04.21 19:23

Gorback: Instinkter og biologi overstyrer ja. Elgoksene ble aldri oppdratt til å være emosjonelt tiljengelige og myke:).

Farmer

Farmer
10.04.21 19:55

59387: Vi kan vel trygd slå fast, vi to lever i forskjellige miljø.

Først familien. Min hustru har aldri lagt slike føringer. Det var heller jeg selv som reagerte da hun fortalte barna at det var greit at guttene mine gikk i rosa klær. Så jeg vil heller påstå at jeg som far er mere opptatt av maskulinitet en hva hun er andre veien. 

Ikke er jeg oppvokse slik du beskriver heller. 

I min krets kjenner jeg ikke igjen det du beskriver heller. 

Heller tvert om.

Feministe pr. definisjon er likestilling mellom kjønnene. Hva som er likestilling vil jo ofte være individuelle oppfatninger på. 

Men likestilling må jo inneholde likeverd og gjensidig respekt, samt like muligheter. Er du ikke enig i det?

At enkelte ekstreme grupper og personer har kuppet feminisme begrepet. Det er en annen sak, som faktisk kan være et problem i likestillingsdenbatten i dag, ved at det fører til populisme. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 19:57)

59387

59387
10.04.21 20:05

Farmer: Du og jeg lever to veldig forskjellige liv ja, forskjellig omgangskrets og. Likeverd og gjensidig respekt samt like muligheter er bra det, men kjønn folk og behov er forskjellig, og bør behandles deretter. Forskjellig behov og nød, forskjellig behandling og hjelp utifra hva som faktisk trengs.

(Innlegget ble redigert 10.04.21 20:08)

Farmer

Farmer
10.04.21 20:07

59387: Du kommenterte aldri det jeg påpekte, med at menns følelser blir diskriminert i samfunn.

Har ikke årsakssammenhenger opp mot denne skjevheten veldig relevans opp mot budskapet ditt?

Og hva kan være årsaker?

Det ene er jo at en god del menn reagerer følelse messig i mange sammenhenger med sinne. 

Sinne er jo en følelse som ikke er sosialt akseptert av åpenbare grunner. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 20:08)

59387

59387
10.04.21 20:22

Farmer: Menns følelser er et ikke-tema som lett feies under tepper i dette gynosentriske samfunnet. Har jeg ikke kommentert det du påpekte..? Har ikke jeg tatt opp årsakssammenhenger..? Feminisme, velferd, avmaskulinisering og hjernevask.

De fleste menn løser konflikter på en sivilisert måte idag. 

Farmer

Farmer
10.04.21 20:24

59387: Jeg ska moderere litt det jeg påsto, for det ble ikke helt slik jeg mente.

Om vi oftere blir sint finnes det ikke belegg for og hevde. 

Men kombinasjon følelsesmessig usikkerhet og depressive tanker hos menn utløser litt for ofte et truende og destruktivt sinne. 

Farmer

Farmer
10.04.21 20:28

59387: Du nevner flere overordnede stikkord uten og kommentere en dypere analyse av disse sammenhengene.

Du kommer jo aldri noe vei med det du er opptatt av her om man ikke går inn i mekanismene og nyansere de forskjellige faktorene. 

Slik du fremstiller dette, så mener du at vi ikke skal ha likestilling, for de menn som ikke klarer innordne seg mister priviligegier dem hadde før?

Om dette er konklusjon, så vil du aldri oppnå noe med temaet. 

Du oppnår kun større motsetninger. 

Farmer

Farmer
10.04.21 20:48

59387: Angåend skjønns behov. Hvem er du da som skal diktere kvinnfolkene sitt behov?

De må jo være likeverd i dette også. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 20:48)

59387

59387
10.04.21 21:14

Farmer: Jeg mistenker at du er en eldre kar fra den gamle skolen. Du fikk ikke feminisme likestilling og kvinnekamp tatovert på netthinna når du vokste opp?

Reell likestilling kommer aldri til bli en realitet fordi feministene og kvinner generelt ikke vil ha det. Menn som ikke klarer å innordne seg? Med de krava damer har idag, så er det veldig lett å falle bak i køen. Og kø er det, fb insta messenger osv gjør at damer er i konstant kontakt med nye og spennende gutter og menn. Før i tia måtte man manne seg opp face 2 face, idag er det bare å sende ei meldig.

Tror det er ett generasjonsskille mellom oss Farmer.

59387

59387
10.04.21 21:19

Farmer: Diktere kvinners behov? Hvor har du det fra? 

Farmer

Farmer
10.04.21 21:52

59387: Jeg er midt i 40, oppvokst på landet/ bygda.

Nå skal jeg være litt direkte, vedrørende mine meninger. 

Det er jo disse tusseladdende du beskriver i din bekjentkrets som er problemet, om vi driver avmaskulinering. Ikke kvinnene. Du får starte med og ta et oppgjør med dem. 

Om jeg sier at mine gutter ikke skal gå i rosa, så får moren gjøre va F hun vil. Jeg endrer ikke syn. 

Om hun kler på dem rosa, så får jeg enten godta dette til jeg skal finne klær til dem, eller flytte ut. 

Så enkelt er det. 

Trikset et at jeg kommer meg først ut på handling med ungene. 

Men når sant skal sies, så kan dette med forventet maskulinitet være også diskriminerende for enkelte gutter. 

I dagens samfunn vet vet vi jo at ikke alle står i samme bås. Så individuelle hensyn er fint, både på gutter og jenter. 

Jeg mener at du diktere kvinnfolk sitt behov når du skal bestemme hvordan avhengighet dem skal ha til oss menn. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 21:54)

59387

59387
10.04.21 22:11

Farmer: Diktere hvilken avhengighet de skal ha til menn? De kan velge hvem de vil, men mine skattepenger skal IKKE gå til å finansiere deres (dårlige) valg.

At menn har blitt feminisert og avmaskulinisert av kvinner de siste 50 åra er altså tusseladdmenn sin feil:)..

Wow, satte du på plass kona di og sa at sønnene dine ikke kan gå i rosa:-0 Tough guy:).

Farmer

Farmer
10.04.21 22:46

59387: Det er i hverfall ikke den jevne kvinne sin feil.

Det er heller ikke rett det du skriver. Var ingenting slik i min skolegang. 

Selvfølgelig lærte vi om likeverd og respekt. Men det er ikke synonymt med feminisering og avmaskulinering.

Hun vet hva jeg mener ja. Det betyr ikke at jeg satt henne på plass.

Vi har noe som heter gjensidig respekt for forskjellene og uenighetene oss imellom. Det er dette som er normen. Ikke det du beskriver. I en travel hverdag med overveldende mye jobb og plikter, så styres denne dynamikken av andre faktorer en de du påpeker. 

Jeg har ennå ikke opplevd og ikke få aksept for og være mann. 

Jeg har opplevd og ikke få aksept for min person og meninger. Men det har ingenting med kjønn og gjøre. 

Jeg tror de fleste damer derimot faktisk har opplevd og ikke få aksept pga skjønn. 

Hvordan skattepengene dine brukes til og forhindre denne avhengigheten, det må du nesten forklare? For der datt jeg av lasset, dum mann som jeg er. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 22:49)

59387

59387
10.04.21 23:02

Farmer: Bra du ikke har opplevd det jeg har opplevd. Men du er kanskje såpass hjernevaska av feminismen at du ikke forstår det delv..

Gjensidig respekt for forskjellene og uenighetene kjønnene imellom? Gjensidig respekt? Nei, det er ikke gjensidig respekt. 
Datt av lasset:)? Ok, hvis du ikke skjønte den så får jeg si god kveld. Vi kan fortsette diskusjonen imorgen hvis du vil.

(Innlegget ble redigert 10.04.21 23:03)

Farmer

Farmer
10.04.21 23:10

59387: Ja, jeg forsette gjerne diskusjonen i morgen. Jeg så forøvrig hva du skrev til andre i tråden angående trygd. Men vet ikke om jeg forsto alt ved dette. Skal trygd fjernes til både menn og kvinner?

Dette blir jo subjektivt. Men om du spør dem rundt meg, så er jeg ganske sikker på at dem vil flire og si nei på det spørsmålet om hjernevasking. 

Det er ikke kvinnene/ moren sin oppgave og oppdra poden i maskuline manneting, forutsatt til stede værelse av far.

Dette er et foreldreansvar som er plassert hos far. 

Så lenge far lever og er frisk, så kan vi aldri skylde på mor for at sønn ikke ble mann. 

(Innlegget ble redigert 10.04.21 23:11)

59387

59387
11.04.21 12:12

Farmer: Nei, forsto du det som at jeg ville fjerne all trygd fra både menn og kvinner? Prøver du å sette meg i ekstra dårlig lys? Ikke hjelp noen, fjern all velferd:)? Nei, klart vi skal være snille og humane, men vi må slutte å belønne kvinners dumme og dårlige valg av menn og livsvalg generelt. Dette gjelder politikk generelt, et samfunn bør ikke belønne dårlig adferd, dårlig kultur eller dumme og dårlige valg.

Du har rett i at det ikke er kvinnens/morens oppgave og oppdra poden i maskuline manneting. Men hvis far er på jobb mesteparten av tia og mor er hjemmeværende med venninner på besøk hele tia, da blir det til at poden vokser opp i et veldig gynosentriskt miljø. Jeg gjorde det ihvertfall, det var mye feminisme og kvinnekamp i min oppvekst, masse piss jeg måtte avprogramere senere. Men jeg klandrer ikke min far for dét, han hadde mye å stri med når jeg vokste opp, mye jobb. Det er damene som burde klappa igjen når jeg og eventuelt andre gutter var i nærheten. Når jeg var 12-13 år så var jeg overbevist om at menn kun slår, starter kriger,  drikker og er utro hele tia og tar fra kvinner penger og jobber. Mens kvinner var engler som aldri gjorde noe galt, og var bare offer for menns faenskap. Dette trodde jeg på, hjernevasket som jeg var:). Så nei, kvinner bør/skal ikke lære gutter om maskulinitet penger og realiteter!

(Innlegget ble redigert 11.04.21 12:19)

Farmer

Farmer
11.04.21 15:55

59387: Nei, jeg prøver ikke og sette deg i dårlig lys.

Jeg prøver og belyse hva jeg ikke skjønner. Hvordan belønner vi kvinners dårlige valg og eventuelt, hvordan skulle systemet endres, gitt at mann og kvinne skal ha akkurat de samme velferdsrettigheter?

Det er forøvrig mange kvinner som har stor regnslapsforståelse, og er flink på økonomi.

Så er det nok sånn at mennesker prater om det dem er opptatt av, også mens barna hører. 

Det som er fint med mere likestilling i samværet med barna, det er at barna også blir mere påvirket av far. 

(Innlegget ble redigert 11.04.21 15:58)

59387

59387
11.04.21 16:40

Farmer: Hvordan vi belønner kvinners dårlige valg? F.eks ved at hun velger å få barn med en person som helt klart ikke er istand til å forsørge barna økonomisk, som fører til at hun trenger offentlig hjelp, eller sikte seg inn på en mann som har det økonomiske iorden og ‘utnytte’ han isteden. 
Hvordan det skal løses? Er ikke godt og si i dagens samfunnspolitiske situasjon, kan jo starte med en dna test på alle nyfødte barn for å stadfeste hvem den virkelige faren er, og hvis han er en uansvarlig fyr med rulleblad så bør hun straffes med f.eks samfunnstjeneste så lenge skattebetalerne forsørger barna hennes.

Ja, jeg vet at mange damer er flinke i matte og regnskap. Det betyr ikke at de er oppriktige og sannferdige om pengers betydning for kvinner, hvor mye ressurser og (Sosial) økonomisk status betyr i valg av mann f.eks, de er aldri ærlige om det. 

Ja, det er viktig at far har mye samvær med barna, men hvis mor er sjefen i huset og har siste ordet, så vet jeg ikke helt hvor mye maskulinitet som kommer til å smitte over på (gutte) barna..

Farmer

Farmer
11.04.21 17:07

59387: I et likestilt samfunn er det samme hvem kvinnen ønsker og få barn med.

I din forutsetning forutsette du at mor har et sterkere eierskap til barnet, en hva far har. 

Her har vi fortsatt mye og gå på for full likestilling. Men for og oppnå denne likestillingen, også for mannen, så må vi være klinkende klar på at begge skjønn får barn med hvem dem vil av voksne myndige personer. 

Kan vi ikke snu på flisa, og si at de fedrene du viser til burde prøve unngå og få barn?

Skal hun straffes med samfunnstjeneste, så skal far også straffes. 

Jeg går ikke med på dette kompromisset, om det kommer fra deg eller kvinner, at mor har mere eierskap til ungen enn far. 

(Innlegget ble redigert 11.04.21 17:08)

59387

59387
11.04.21 17:25

Farmer: I ett likestilt samfunn så er det ikke rettferdig at skattebetalerne skal betale for kvinners uansvarlige valg, ikke er det likestilling heller! Det skal ikke være en rett å ta penger fra andre for å finansiere sine egne dumme og uansvarlige valg og handlinger.

De uansvarlige skal prøve å unngå å lage barn, når damene vil ha sex med dem..? Utopi. Du får prate med dem du:).

Ja, far bør straffes med samfunnstjeneste han og.

Klikk for å gå tilbake til toppen