DandyLion skrev:
"* Latterlig, men reelt. Det er det som teller. Det er ikke sikkert du har rett i at det er latterlig heller. Det er mer desperat. Frustrert. Hysterisk. Ikke så rart, ettersom en abort er et alvorlig inngrep på en kvinnes kropp."
Latterlig men reelt ja. Så du mener at det er riktig ikke å si ifra hvem som er faren? Og du mener at kvinner bare skal fortsette med det, og gå med en slik moral?
"* Nettopp! Det angår ham ikke på samme måte! Det er min sterke overbevisning at et foster er en del av en kvinnes kropp, det er ikke et selvstendig liv. Derfor ser jeg det som umulig at en mann skal kunne ha en slik enorm innflytelse på et annet menneskes kropp."
Tull. Så dere skal altså få det helt perfekt slik som dere vil det, mens mannen skal finne seg i å bli avvist og holdt tilbake informasjon, i lidelse.
At barnet er en del av en kvinnes kropp gjør som jeg sa at dere er mer tilknyttet barnet, men det er også som jeg sa først og fremst i svangerskapsperioden.
Når barnet er født, er det født, og da kan det ikke være så enkelt å forholde seg til et barn man verken har vært med på å bestemme skal bli født, ikke har foreldreretten til, og som man dermed nesten uten noen som helst rett, blir sagt når og hvor de kan treffes ilag, nesten som på en turnusplan.
Om mannen ikke har lyst på barnet, men får fortalt i ettertid at nå er han pappa, hvor moro tror du det er? Det må være forferderlig.
Bare tenk etter... ikke har han lyst på barnet til å begynne med fordi det ikke passer ham da og hun tar avgjørelsen alene. Og i ettertid, må han betale masse penger til det som han ikke får være så mye sammen med, hvor han att på til må slite med konflikter i seg selv fordi barnet tross alt er en del av ham i like stor grad som mora er.
Det siste er spesielt noe jenter kanskje burde tenke litt mer over.
Menn har nemlig følelser de også (selv om dere aldri har lyst til å se ham gråte, han skal være hard samtidig som dere vil at han skal være "følsom og forståelsesefull". Han skal altså være perfekt, en fantasifigur som aldri finnes. Noe udefinerbart).
Uansett...
"* I så fall: da vil vi at det oppfinnes en sprøyte som gir menn menstruasjonsmerter, at alle voldtektssaker blir tatt alvorlig, at kvinner får like bra lønn og like pensjonsrettigheter osv osv. Dette er ting som går imot oss, og da må dere akseptere at vi krever likestilling på disse områdene....."
Sprøyte for at vi skal få mensen? Mensen er jo en del av deres kvinnelige natur, på samme måte som håravfall på mannen er en del av mannen sin natur (og kultur...).
Men ok, innrømmer at jeg er glad jeg slipper mensen... har det greit slik sett.
Og det med voldtektssaker? Er enig at det sikkert finnes en del offer der ja, men også dette går begge veiene. Som regel er det spreng kåte fjortisberter som lokker ham til sex, men da jenta ikke tar det for hva det er, dvs. kun som et ligg, blir de så skuffet over at mannen ikke hengir seg til dem som om de var verdens dronning.
De er rett og slett ikke modne nok psykisk. (dette var altså om de diffuse sakene der det er tvil og hvor det aldri blir slik at begge parter kan vinne. I andre saker hvor det ER voldtekt, blir det så klart annerledes.)
Kvinners lønnsnivå har økt i forhold til før, og vil antagelig fortsette å gjøre det.
Og i mange jobber, *kremt* - gjør en mann en bedre jobb. Dvs. han gjør mer per time enn en kvinne. Dette er vel først og fremst fysiske jobber. Derfor får han også mer i lønn.
En annen ting: Er det ikke slik at dere også VIL at mannen skal tjene mer enn kvinnen? Vil dere virkelig at det skal bli slik at dere kvinner skal betale for hus og hjem i framtiden?
Om pensjonsrettigheter, kan ikke kvinner få like mye pensjon når de ikke jobber like mye som mannen. Det er mange kvinner av dagens eldre generasjon som ikke har jobbet en eneste dag i hele livet sitt, men som likevel har masse pensjon.
"Poenget er at man ikke bare kan påstå visse urettferdigheter uten å sette disse i perspektiv. Man må se på hva som er praktisk mulig og etisk riktig."
Akkurat, å sette det i perspektiv.
Feministiske kvinner vil ha mer rettigheter for kvinner, uten at mannen skal få noe mer. Jeg skal si deg en ting..., og det er at feminister... de vil aldri bli fornøyde. Uansett hva man gir dem av rettigheter, blir de ikke fornøyd. De virker å ha et innbitt mannshat av natur, og det nytter ikke å prøve å gjøre dem til lags, for de er så innstilt på mannshatet og likestillingssaken deres at de har gjort det til et helt livsprosjekt.
Så når det var snakk om perspektiv... vi menn, og samfunnet, hyller kvinner så mye at dere skal ikke komme og klage. Mannen derimot, blir forventet å klare seg uansett hva som skjer. Eller forventet og forventet, han er jo nødt til det uansett.
Jeg mener kvinner har flere rettigheter enn menn, og at det legges opp til at dere skal ha det bedre enn menn. Dere har også et ganske kynisk forhold til mannen av natur. Som regel vil det stå i lærebøker hvor kvinner er mindre tilknyttet mannen i dag enn før, at "hun ikke trenger mannen mer". Altså..., hun "trenger" han ikke mer. Er mannen da bare en slags investering som en bruker på lånt tid? Er det ikke lenger snakk om at man har LYST på en mann, og dele livet sammen med ham?
Siden dere er svært følsomme av natur, blir det likevel lettere jamring fra dere.
At det som betyr noe, velvære og lykke, ikke blir nevnt eller tatt opp i likestillingssaker, er tydeligvis ikke så viktig. Skjønner du hva jeg mener?
Som jeg skrev i forrige innlegg, må jo målet være at begge kjønn skal få det like bra... men det er ikke slik i dag. Menn får det verre, mens kvinner har det like bra som før, eller kanskje litt verre, men likefullt er avstanden mellom menn og kvinners velvære mye større enn noen gang.
Ang. likestilling: Det er vel praktisk mulig å sende kvinner i militæret? Da får dere likestillingen deres... og det må vel også være praktisk mulig å la mannen velge abort. Og begge disse bør vel være etisk nok riktige? Dere forsvarer jo