Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg er statsautoritert

NYTT TEMA
Lebbe

Lebbe
21.01.04 12:27
(Da det ikke finnes noen avdeling for herresaker, poster jeg denne her på kvinnesaker. Dette er derimot en herresak, ikke kvinnesak).

Det er faktisk et faktum at jeg til alle tider i gjennom mitt liv har lært om onani og masturbasjon på skolen før jeg i utbredt bruk gjorde lignende på meg selv. Lenge før jeg selv kunne drømme om å oppleve utløsning, lærte jeg på skolen om hvor vanlig dette var, når det inntraff, og hva man eventuelt kunne gjøre med dette, som å bruke tørkerull, eller spille det av på magen og så videre. Ikke bare dette, nærmest alle detaljer om hvordan man runker lærte jeg på skolen før jeg rakk å oppdage det selv.
Før i den senere tid har jeg innrømmet hvilken enorm konsekvens dette har hatt på min private seksualitet. Kun først for noen måneder siden fikk jeg avklart at man slettes ikke trenger å runke for å i det heletatt få utløsning. Sannheten er bare at runking er den eneste måte som masturbasjonsøvelse jeg har lært om på skolen.
Jeg vil kalle min generasjon gutter for statsautoriterte runkere; alt vi vet om runking har vi lært i fra staten (skolesystemet). Dette syn ble oss tillært på skolen: Penis som et organ som må pumpes til utløsning, som i forveksling med jentenes seksualitet, som mye mer avansert enn guttenes.
På skolen repeteres altså det rent biologiske synet på runking, og også psykologiske synspunkter som at runking er avslappende og berusende, og kan være behjelpelig når man vil sove/har problemer med å sove. Seskualitet og følelsesliv blir derimot i mye mindre grad knyttet til penis. Dette er uten tvil en følge av at sexologer prøver å kultivere naturen. Man tenker på penis som en maskin med av/på knapp, uten tanke på de følelser som ligger bak.
Man lærer derimot bort på skolen at gutter kan få ereksjon uten at det ligger noen grunn bakenfor dette. Dette er selvfølgelig bra, men følgende av dette har vi sett mindre av i samfunnet. Det er fremdeles sjenerende for en gutt å få ereksjon, skjer dette må den gjemmes bort. Guttens/mannens seksualitet og spontanbevegelser blir altså neglisjert og nedsatt til noe primitivt og naturlig som må kultiveres, altså temmes. Får vi den ikke opp, så er selvfølgelig det galt, og vi må ha piller. Snart blir vi sikkert nødt til å ta piller for å holde den nede, i situasjoner hvor dette er ønskelig. Vi har eksempler på bøteleggelse av menn bare fordi dem har fått ereksjon på upassende steder.

(Denne artikkel er bygget på egne erfaringer som gutt i skolesystemet, med tanker og idéer fra et intervju med Øystein Stene i magasinet Psykisk helse, nr 3 2003).

LEB-

livebad.com

Jeg fyrer ikke for kråka!
kathinka

kathinka
21.01.04 14:42
Lebbe..og hva så???
Azidops

Azidops
21.01.04 15:01
Lebbe skrev:
Det er faktisk et faktum at jeg til alle tider i gjennom mitt liv har lært om onani og masturbasjon på skolen før jeg i utbredt bruk gjorde lignende på meg selv. Lenge før jeg selv kunne drømme om å oppleve utløsning, lærte jeg på skolen om hvor vanlig dette var, når det inntraff, og hva man eventuelt kunne gjøre med dette, som å bruke tørkerull, eller spille det av på magen og så videre. Ikke bare dette, nærmest alle detaljer om hvordan man runker lærte jeg på skolen før jeg rakk å oppdage det selv.

Ka i h...... for en skole er det du har gått på?

Lebbe skrev:
Kun først for noen måneder siden fikk jeg avklart at man slettes ikke trenger å runke for å i det heletatt få utløsning.

Å? Hvilke andre metoder finnes det? Kan bare pumpe/sugeteknikken.

PS: Innlegget ditt mangler noe (ordpill ikke tilsiktet) forløsende over seg. Hva var poenget?
WildChild

WildChild
21.01.04 15:55
Statsautori-S-ert!!
Lebbe

Lebbe
18.02.04 19:11
"Å? Hvilke andre metoder finnes det? Kan bare pumpe/sugeteknikken."

I VG i går fikk man lese at klitoris og glans utvikler seg fra det samme. Finn ut hvordan man tilfredsstiller en klitoris, så kommer resten av seg selv (helt sant).

LEB-

livebad.com

Vox populi, absurdum. Vox individum, veritas!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg