Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Morsdag på søndag....

NYTT TEMA
Skybert

Skybert
06.02.04 19:49
I morgen kjøper du blomster til mammaen din, ok?
KapteinKaos

KapteinKaos
06.02.04 20:11
Har dere lagt merke til at mordags-annonsene i avisene har dyrere varer enn farsdag-annonsene!!!;)
Skybert

Skybert
06.02.04 20:26
Kanskje det er fordi mange bare har en mor å kjøpe gave til og derfor bruker litt ekstra?
Genua1

Genua1
06.02.04 21:22
Skybert skrev:
Kanskje det er fordi mange bare har en mor å kjøpe gave til og derfor bruker litt ekstra?
__
ja, de fleste barn har jo mange fedre.. i hvert fall "onkler"...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

"Den som ler sist, er den siste som ler"
Skybert

Skybert
06.02.04 21:33
Innlegget mitt ble litt mistolket, det jeg mente er at det finnes mange alenemødre og menn som ikke bryr seg om barna sine.
MyFoot

MyFoot
07.02.04 00:41
Ja sg. Det er veldig hyggelig for en mor å ha en sønn som setter pris på.sin mor Jeg har selv to barn så jeg forstår det. Men nå som du er blitt en voksen mann så må du slippe taket i moren din. Ikke fysisk, men følelsesmessig. Det er bare sånn det er.
cherimoya

cherimoya
07.02.04 20:38
Til MyFoot:
Det er da vel ikke noe negativt i å være glad i moren sin, er det vel??!!!!
Gutter/menn som bryr seg om mødrene sine ( uten at de dermed automatisk er avhengige av "mors kjøttkaker"...), pleier også å bry seg mye om jenta si....det inntrykket sitter ihvertfall jeg igjen med....
Eller er jeg helt på jordet nå??
Mener også å ha lest det i en eller annen undersøkelse, at hvis gutten har et godt forhold( les: "godt forhold"- ikke Ødipus-kompleks..) til sin mor, er det faktisk større sannsynlighet for at han klarer å utvikle et nært forhold til jenta si også....;o)
Det er jo hjemmefra man har det meste av ballast med seg, når det gjelder mellommenneskelige relasjoner..( hevdes det visstnok..)

cherimoya
^^^^^^^^^^^^^^^^
hot`n sweet...
Skybert

Skybert
07.02.04 21:34
"MyFoot skrev:
Ja sg. Det er veldig hyggelig for en mor å ha en sønn som setter pris på.sin mor Jeg har selv to barn så jeg forstår det. Men nå som du er blitt en voksen mann så må du slippe taket i moren din. Ikke fysisk, men følelsesmessig. Det er bare sånn det er."

Hmm lurer litt på hva du egentlig mener? Kan ikke se noe galt i at jeg er glad i mora mi?
poeten

poeten
08.02.04 20:46
Skybert skrev:

Hmm lurer litt på hva du egentlig mener? Kan ikke se noe galt i at jeg er glad i mora mi?

Skjønner du ikke det? dette er nok et eks fra MyFoot på å drite ut menn.
I flere tråder, kanskje spseielt tråden om kvinner fra Thailand, så er hennes innlegg gjennomsyret av nedlatende innlegg om menn.

Poeten
Ungkar

Ungkar
08.02.04 21:27
Jeg tror morsdag må være en slags tradisjon om å minnes et slags sagn. Det finnes jo ikke mødre som er verd å hedre lengre idag ! Jeg tror den siste mora som kan kalles ei ordentlig mor døde rundt 1960....Ei god mor finnes ikke idag. Det nærmeste man kommer idag er kona til forfatteren Axel Jensen som gikk sykepleierskolen da mannen ble syk...for å kunne pleie han bedre. Hun var selvsagt ikke norsk , men fra India....
Idag finnes det bare løgnersker.
Nettopp hørte jeg i et program om Svalbard en kvinnelig museumsbestyrerinne som fortalte om fangstmenn og "fangst kvinner" Ka farsken !!!! Når fantes det fangstkvinner på Svaldbard...Løgnere...motoriske historieforfalskere!

Gu indignert og forbannet !

Skybert

Skybert
09.02.04 10:22
Poeten
Ok er det slik å forstå, jeg har ikke lest Thailand tråden og tenkte ikke på at MyFoot mente det sånn.

Jeg lurte litt på om teorien at gutter blir mer følelsesmessig knyttet til de som står enn nær enn jenter virkelig stemmer? Det virker som at jenter har vanskeligere for å bevare følelsene man har for de som står en nær, enten det måtte være venner, sin partner eller familie. Jaja jeg vet ikke om denne teorien stemmer?

Kvinner har som regel et større sosialt nettverk enn menn, men de som har få mennesker å forholde seg til vil kunne bruke mer tid på dem og få et nærere forhold til dem. Det er bedre å ha få men gode venner, enn mange overfladiske bekjentskaper.

Jeg anser meg selv for å være en lojal person som stiller opp for de som står meg nær. Noen ganger går det på bekostning av meg selv, men av og til må man ofre seg litt. Jeg har et inntrykk av at jenter har lettere for å tenke på seg selv mtp familien sin, det virker som at båndene ikke er like sterke som hos gutta?

Det er når man står i fare for å miste noen man virkelig forstår hva de betyr for en. Vi mennesker har en tendens til å ta hverandre for gitt, kanskje spesielt de som står oss nær?

Mange tror at foreldrene vil være hos oss i ”evig” tid, sjokket blir stort når man innser at en dag vil man stå alene igjen, det verste er at den dagen kan komme når man minst aner det.

Det eneste man kan gjøre er å ta vare på den tiden man har sammen og gjøre det beste ut av det. Det nytter ikke å ta det igjen når tiden har rent ut og man tenker tilbake på alt man ikke fikk sagt og gjort.

Når man ikke har mange så tar man selvsagt bedre vare på de man har. Jeg er glad i mammaen min og vil selvsagt at hun skal ha det bra. Hvis noen har problemer med å takle dette så er det deres problem og ikke mitt.

En dag er hun borte og da blir det fint å ha gode minner å tenke tilbake på. Jeg håper selvsagt det blir lenge til men med kreften så vet man aldri hvordan det går. Jeg gjør i alle fall alt jeg kan for at det skal gå bra, bla så solgte jeg den flotte BMW’en min som jeg var så glad i for å kunne sende henne til spesiallister i utlandet. Alle sparepengene mine gikk med men hjelper det så er det selvsagt verdt det.

Jeg skjønner ikke at enkelte gjør dette om til noe galt? Hvis det er forsøk på å provosere så syntes jeg de kan velge et annet tema i stedet.

Skybert
WildChild

WildChild
09.02.04 10:38
Teorien din stemmer ikke for mitt vedkommende..
Skybert

Skybert
09.02.04 11:42
Hvilke deler er du uenig i?
WildChild

WildChild
09.02.04 12:10
Teorien om at gutter er sterkere knyttet til familie og evt venner.. Dette stemmer ikke i det hele tatt med det jeg har opplevd, erfart og sett. Skal jeg ta meg selv som eksempel så er jeg veldig knyttet til familien og vennenne mine og kan gjøre det meste for at de skal ha det bra.

Forresten så føler jeg veldig med deg i din og din mors situasjon da jeg har opplevd dette selv. Det er forferdelig og det får en til å tenke på og sette større pris på de små ting i livet. Needless to say så bruker jeg ikke lenger morsdgen til å kjøpe gave.. Desverre...
cherimoya

cherimoya
09.02.04 12:39
Hmm..må si meg litt enig med WildChild her...
Av de gutter / menn jeg kjenner, er det bare et fåtall som har et veldig nært forhold til familien ( med det mener jeg foreldre og søsken ) og venner...ihvertfall er det det inntrykket jeg sitter igjen med...Og når det gjelder noen få av mine mannlige bekjentskaper, så VET jeg det også! - de har selv sagt at fam. og venner betyr veldig mye for dem..og ære være dem for at de bryr seg om å ta vare på relasjonene sine..:o)
Det er jo som Skybert sier : hvem vet hvor lang tid man får sammen med de man er glad i?

Slik går nok en dag av våre liv for aldri mer å komme igjen.....

cherimoya
^^^^^^^^^^^^^^^^
hot`n sweet...
adamsthelegend

adamsthelegend
09.02.04 12:41
Morsdagen er en gammel tradisjon. Dessverre har handelstanden begynt å sko seg på dette også.
WildChild

WildChild
09.02.04 12:43
Jupp, sammen med farsdag og Valentinesday.. Det blir litt mye slikt etterhvert..
adamsthelegend

adamsthelegend
09.02.04 12:45
I motsetning til morsdagen, så har ikke de to andre dagene du skiserer noe spesielt med tradisjon da.

Men alle disse dagene, der kremmeren gnir seg i hendene er helt på trynet.

Selv, liker jeg å gi gaver for å glede\overaske noen, men dette slike tvangstrøyer liker jeg ikke.
Skybert

Skybert
09.02.04 12:55
Hmm vel det er bare en teori og det finnes nok plenty av unntak. Jeg tror nok de fleste oppdager hva som betyr noe i livet når de opplever å miste noen de har kjær. Bare tanken på det lamslår meg…jeg er dog glad for den tiden man får ha sammen…ikke alle er like heldige…. Jeg er knyttet til de jeg er glad i og det er vondt å tenke på at det en dag vil ta slutt, når mamma er borte har jeg ingen av foreldrene mine igjen, ingen besteforeldre heller….bare tanken på det lamslår meg.
WildChild

WildChild
Det er aritgere å gi noen en gave elelr et kort sånn helt spontant uten noen anledning..

Nåh, dressmann og Cubus er ganske ramme på disse farsdagene.. Ser også Valentines dag kort og forskjellig nick-nack som en liksom bare mååå kjøpe.. Kan kjøpe det en annen dag hvis en har lyst, ikke fordi en må..
adamsthelegend

adamsthelegend
Vi er i samme situasjon skybert. Min mor er min grunnmur.
WildChild

WildChild
09.02.04 12:59
Livet går videre uansett hvor vondt en har det.. Jeg har min bestemor igjen og min far og er glad for at jeg har dem men mister man noen man er så knyttet til som du er med moren din er det forferdelig men man kommer seg videre. Man glemmer aldri personen men det kommre en tid da det kan gå dager før man husker at den personen ikke lenger er her. Vi skal alle dø, just a question of when and how.. Jeg tror nok at du har knyttet deg veldig til moren din i.o.m hennes sykdom og at du ikke har tilstedeværende far eller besteforeldre, men det er ikke noe galt i det som noen kan si. Det er tvertimot fint at noen tenker og ofrer så mye for et annet menneske.. :o)
MyFoot

MyFoot
11.02.04 16:24
"Hmm lurer litt på hva du egentlig mener? Kan ikke se noe galt i at jeg er glad i mora mi?"

- Det er fint at du er glad i moren din sg. Jeg er sikker på at du alltid har vært til støtte og glede for henne. Det jeg mener er at du bør løfte blikket og ivareta også deg selv. Utvikle deg, pleie vennekretsen, skaffe nye venner og dyrke dine hobbier. Hvis ikke kan du miste kontakten med dine behov. Det er ekstra vanskelig for deg som har en alvorlig syk mor - og at hun i tillegg at hun er din eneste nærmeste.
MyFoot

MyFoot
11.02.04 18:09
cherimoya skrev:
Det er da vel ikke noe negativt i å være glad i moren sin, er det vel??!!!!

- Nei det er ikke det. Jeg liker menn som er på godfot med sine foreldre og søsken. Som har et greit forhold til ekser - og som er glad i barn og dyr.

Men jeg kjenner menn som er under sin mors innflytelse. Som tar henne med på råd og som lar henne dirigere. Uselvstendige menn. Faktisk er det noen voksne menn som ikke tør å motsi sin mor - om det så gjaldt livet.

For en mor er det naturligvis godt å ha en kjærlig og omtenksom sønn.
MyFoot

MyFoot
11.02.04 18:13
"(...) så er hennes innlegg gjennomsyret av nedlatende innlegg om menn."

- Det er greit for menn å skrive nedlatende innlegg om kvinner. Men det er å drite ut menn hvis kvinner skriver nedlatende innlegg om menn. Vakker poesi i enkelte menns ører...

Men sånn er det heldigvis ikke i dagens Norge. Ytringsfriheten gjelder for alle.
Skybert

Skybert
16.02.04 12:36
Hmm jeg lurer på hvordan jeg egentlig blir oppfattet her? Folk ser vel på meg som en mislykket Fleksnes kopi med et kraftig ødipuskompleks, dominerende mor og en trang til å flykte ut i skauen med fiskestanga?

Jeg har vel kanskje lagt opp til det selv, men kan til alles store glede bekrefte at så ille er det ikke.

Selv om selvbildet er veldig dårlig så kan jeg gå med hevet hode og se meg i speilet med god samvittighet. Ikke ligner jeg på Fleksnes heller, jeg ser derimot ut som en hvilken som helst normal norsk gutt. Der har jeg ingenting å skjemmes over.

Jeg har et sunt forhold til min mor. Hun er en snill dame og har aldri blandet seg inn i hvordan jeg lever mitt liv. Hun er av den beskjedne typen og jeg måtte nærmest tvinge henne til å ta imot sparepengene mine for at hun skulle få behandling av spesialister i utlandet. Å insinuere at hun har innflytelse på mine avgjørelser stemmer ikke med virkeligheten. Verken hun eller jeg har der noe å skjemmes over.

Jeg kan se meg i speilet og si at jeg er en likanes person for de som tar seg bryet å bli kjent med meg. Jeg er ærlig, lojal, snill, omtenksom, stiller opp for vennene mine, pålitelig, flittig, omsorgsfull, sjenerøs.

Det eneste jeg har gjort meg skyldig i er å mangle troen på meg selv og velte meg i selvmedlidenhet. Selvbildet og selvtilliten kommer nok alltid til å være skjør og jeg er sjenert av natur så det vil heller ikke endre seg.

Folk får ta meg som jeg er, er jeg ikke god nok for dem så får de dra dit pepperen gror for nå orker jeg ikke bry meg mer.

Skybert
WildChild

WildChild
16.02.04 13:15
Jeg synes det siste her var veldig bra!

"Jeg kan se meg i speilet og si at jeg er en likanes person for de som tar seg bryet å bli kjent med meg. Jeg er ærlig, lojal, snill, omtenksom, stiller opp for vennene mine, pålitelig, flittig, omsorgsfull, sjenerøs.

Det eneste jeg har gjort meg skyldig i er å mangle troen på meg selv og velte meg i selvmedlidenhet. Selvbildet og selvtilliten kommer nok alltid til å være skjør og jeg er sjenert av natur så det vil heller ikke endre seg.

Folk får ta meg som jeg er, er jeg ikke god nok for dem så får de dra dit pepperen gror for nå orker jeg ikke bry meg mer."

Folk skal ta en som en er. Man kan ikke være noe annet enn det man er. Passer det ikke så får de heller la være å snakke med en. Mange ser på feil plass etter noen å dele livet med. Jeg har spurt meg selv jeg også, hvor skal man egentlig møte folk hen nå for tiden..
frafra

frafra
16.02.04 22:16
"Folk får ta meg som jeg er, er jeg ikke god nok for dem så får de dra dit pepperen gror for nå orker jeg ikke bry meg mer."

Det virker som Skybert har gitt opp? Med en slik holdning blir det mange stunder med fiskestanga for han for skal man lykkes i livet så er det innsats og markedsføring som gjelder. Det virker som Skybert ikke har det som kreves for å lykkes i livet?

Frafra som vet litt om dette
WildChild

WildChild
17.02.04 08:01
Egentlig er det ikke dumt å tenke slik hvis man klarer å gjennomføre det.. Hvorfor skal man bry seg om folk som ikke synes en er bra nok slik en her? Slike folk suger kun energi ut av en og det er det siste man trenger..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg