Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vi trenger nye lover mot diskriminering

NYTT TEMA
OrigoKing

OrigoKing
11.02.04 18:58
Nylig har det blitt vedtatt en lov som forbyr diskriminering på basis av rase, religion, språkkunnskaper eller seksuell legning ved utleie eller salg av bolig. Flere tiltak vil komme, og jeg ser spesielt ett område hvor det er behov for en slik lov: Valg av seksuelle partnere.

På dette området råder fullstendig anarki i dag, og det er liten tvil om at det diskrimineres over en lav sko. Ved flere tilfeller har norske kvinner valgt bort mørkhudede muslimske menn til fordel for heller tvilsomme hvite norske menn. De har valgt bort menn som har vansker for å uttrykke seg til fordel for mer veltalende menn, til tross for at de ellers var like godt kvalifisert. Menn bør heller ikke ha altfor god samvittighet: De har valgt bort homofile menn til tross for at de var minst like godt kvalifisert som heterofile kvinner for en natt i senga.

Forhåpentligvis blir det snart en slutt på dette. Når nye lover kommer, vil rasistiske kvinner som bedriver slik diskriminering bli straffet. Det vil uansett være til deres eget beste, slutter de med diskrimineringen, kommer det også til å forekomme langt færre voldtekter.

Og please, ikke kom med svada om at man må ha rett til å velge partner selv. Selvsagt skal det være valgfrihet, men den valgfriheten omfatter ikke retten til å bedrive diskriminering og rasisme. Alle som har blitt utsatt for diskriminering selv vil være enig i denne påstanden.

Atgeir3

Atgeir3
12.02.04 01:33
Problemstillingen er heller at norske kvinner velger bort norske menn og vice versa. Men akkurat det kan godtas siden det er fullt lovlig å diskriminere på grunnlag av f.eks. dialekt eller yrke e.l.. Så man kan altså fritt si at du ikke får leie hybelen siden du er nordlending og/eller fisker, men det er ulovlig å nekte å leie ut til somaliere. Og det vil utvilsomt også måtte gjelde for en lov mot etnisk diskriminering av seksualpartnere...
WildChild

WildChild
12.02.04 09:00
Yea right!! Når det kommer til min kropp og hvem som får glede av den diskriminerer jeg dem jeg vil!!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg