Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Over til Sport ?

NYTT TEMA
adamsthelegend

adamsthelegend
12.02.04 16:51
Bør hoppeglade jenter få være prøvehoppere i Vikersund?

Jeg mener ja.
kanutten85

kanutten85
12.02.04 17:04
Jeg kan ikke se noen god grunn til at de ikke skal få lov jeg heller. Dette syns jeg er en forferdelig nedlatende "pappaholdning" av gamlegutta i FIS. Samme med alpint også, jentene får jo ikke kjøre i de samme utforløypene som gutta.

..latterlig..
vhermstad

vhermstad
12.02.04 20:36
adamsthelegend skrev:

JAAAAAAAAAA!!!! Får ikke de hoppe i større bakker en K-90 bør ikke gutta få hoppe i større bakker heller! Tenkt dere, skiflyging i en k-90...
Herzl

Herzl
12.02.04 21:13

ja

Hertzl

Sitat Exodus: Jeg kunne kalt deg for ludder også, og trolig hatt langt mer rett enn deg.
Sitat Jansy: Var det ikke jødene som drepte Jesus?
Adonai: "Jansy ... du hører vel mere hjemme i et muslimsk diktatur"
(dette har vel i grunnen Adonai helt rett i)...
ddt (6479)
"Jeg erkjenner at jeg hater jøder, på lik linje med nazister".
butterfly

butterfly
13.02.04 11:46
Skjønner ikke hvorfor de ikke kan hoppe jeg, for det er mange av de jentene som er utrolig flinke.
De setter jo utfor for egen maskin og risiko.
enkelte

enkelte
15.02.04 16:02

enkelte tror at gutta er redd for konkurranse.

Anorektiske jenter er enda lettere enn anorektiske gutter, og tenk om jentene faktisk skulle hoppe lenger enn gutta i samme bakken!

Det ville jo vært knusende for menns selvfølelse.

Dessuten kunne det ende som i "dameturn".
Jenter er minst og lettest og mest fryktløs før de når puberteten.

driver1

driver1
15.02.04 18:45
Samme for meg hvem som faller og brekker beina
Electro

Electro
15.02.04 19:59
Jeg mener de burde få hoppe.
notlob

notlob
16.02.04 02:10
adamsthelegend skrev:

Jeg mener ja.

---------------

De må gjerne få hoppe i Vikersund, men da ikke som prøvehopper, som heller ikke er noe poeng.

Prøvehoppere har de som regel for å kjenne på sporet, kjenne hvordan nedslagsfeltet er preparert osv, men ikke minst regulering i forhold til fart og lengder. Ergo ville de måtte starte fra samme avsats som gutta og følgelig falle ned langt høyere opp i bakken uten at man ble noe klokere av det.
Ungkar

Ungkar
16.02.04 08:47
Man påstår det skyldes at gutta vil beskytte kvinner mot smerte og lidelse. At vi ikke har noen slik beskyttelsestrang ovenfor menn...Yggeseth er en ynkelig tosk....som resten av disse gubbene som tjener seg enda feitere på alvorsomme møter med påfølgende tre-retters middag...Faen måtte ta både han og resten av disse deirævede 60 åringene..Nekt støtte til idretten...Skån dine barn...meld deg ut av idrettslaget..
Jeg synes det bør slippes flest mulig kvinner utfor i Vikersund. Gjerne med minst mulig trening...Jo flere jo bedre.
Etter mitt syn er det jo de hoppene som ikke følger regelen som er moro å se på...
De som skjærer gjennom hoppkurven....De hopperne som lander med nesa først...De som sitter på rumpa fra kulen og ned.og snurrer rundt i en snøsky og blir liggende...med løpende redningsmannskaper med båra mellom seg...Dramatikk ..dramatikk....
Hva er vel moro med det perfekte ? .Hvor ble det av ørnen , sier jeg...
Idrett er sirkus og jeg vil ha underholdning for kringkastingsavgiften,de gangene jeg er innom å trykker på knappen..Kvinner som blir hengende hjelpeløst etter flettene i lysmasta hadde da vært et topppunkt.En spennende reddningsaksjon, med Helikopterservice og Rødekors i hovedrollen...Et tragisk uhell vil jo gi underholdning i dagesvis...En varig verdi...minnestund...Idrettspresidentens komiske minneord...Se og Hør med hjemme hos de etterlatte...Den gråtende kjæreste...Hun var da så god...Mor....hvorfor måtte det ende sånn !!! Begravelsen....med innfeldt bilde..Og tenk alt er helt frivillig..The show must go....En sunn sjel i et sunt legeme..
Hopp Karoline...hopp.....

Gu.
vidar

vidar
16.02.04 12:20
Jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få lov til det, problemet er kanskje at de ikke har forsikring? Hørte en liten debatt om det i går på TV men fulgte ikke særlig med, hørte bare noen tullinger nevnte forsikring.
jomfrua

jomfrua
16.02.04 14:05
Kunne Eddie the Eagle få lov så må vel disse langt dyktigere jentene få lov!
Ungkar

Ungkar
16.02.04 20:03
Jeg tro ikke Eagle fikk lov til å hoppe skiflyvning...eller han torde ikke..
Gu
jotul

jotul
17.02.04 15:32
er det ikke deilig å ha noen gamle, bakstreverske, patroniserende mann å hate?

fortsett å nekte disse jentene å hoppe! det blir slik liv i den offentlige debatten da. plutselig får folk noe å kjempe for midt mellom hamburgerne og talkshowene.

og etter noen år får hoppejentene endelig sin velfortjente seier. og blir hyllet som helter i hoppemiljøet i århundrer fremover i tid, omtrent som den første norske kvinnelige presten..

ja, er det ikke deilig å ha noen å hate?

Thomas
jomfrua

jomfrua
18.02.04 09:46
Det er vel en smule forskjell på å være uenig med noen og å hate de som ikke er enig med en selv...?
jotul

jotul
18.02.04 19:43
det var mest ironisk ment. jeg ville bare påpeke det absurde ved at vi i 2004 kjemper mot at noen skal nektes å hoppe i en hoppbakke på grunnlag av kjønn. og at dette sikkert gir ny ild i manges gamle feminist-griller, midt i vårt hamburgerbefengte "soake"-samfunn.
Skravla

Skravla
20.02.04 23:41
Selvfølgelig burde de få lov! :)
Hvis de viser at de er flinke nok til det, la dem flyyyyyyy (Og eventuelt brekke beina)...
ase

ase
22.02.04 14:41
"Hva er vel moro med det perfekte ? .Hvor ble det av ørnen , sier jeg..."

Hahaha..... rett som ørnen stiger!

*hum-di-dum*

Å
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg