Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny kvinnesport i England

NYTT TEMA
Butters
ButtersInnlegg: 17901
06.10.05 11:36
http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/06/445552.html

Hvis disse 2 kvinnene virkelig var blitt voldtatt, ville de virkelig ha gått til avisen for å selge historien før politiet om det var sant?
Det har gått sport i å anmelde engelske fotballspillere for voldtekt og selge historien for en fin slump penger...
Er ikke lenge siden 2 Newcastle spillere var tiltalt, men etterhvert kom det frem beviser på at de løy. Bl.a. at de 2 kvinene det gjaldt da var i svært godt humør på vei til politistasjonen, de lo og moret seg... Heldigvis kom sannheten frem, men fengelsstraff ble det ikke snakk om selv om de prøvde å ødelegge 2 menns liv, for egen vinning, PR og penger...
Briggs
BriggsInnlegg: 763
06.10.05 11:56
Det er svært uheldig når falske anklager skjer. Selvfølgelig for den som får rettet anklagene mot seg, og i tillegg er det ødeleggende for de som faktisk er utsatt for overgrep.

Men når det gjelder engelske fotballstjerner så er det vel bevist fra før av hvilke holdninger de har. Og jeg har derfor ikke den store tiltroen til de heller.
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
06.10.05 11:58
Vanligvis straffes mened strengt - ihvertfall hvis det er menn som lyver om en staffbar handling

Kvinner som lyver på seg "voldtekt" eller bevisst går til sengs med kjendiser for deretter å presse dem for penger går ALLTID fri. Mannen som blir anklaget blir derimot satt i varetektsfengsel - fordi han er mann.

Det burde være minst 10 års fengsel for falsk anmeldelse av en så alvorlig sak som voldtekt. Disse kyniske og pengekåte kvinnene ødelegger troverdigheten til kvinner som virkelig er utsatt for overgrep

Det er helt åpenbart at det er en ny næringsvei for kvinner i England å lyve på seg sex og overgrep med en kjendis

Straff disse løgnerskene hardt!
Briggs
BriggsInnlegg: 763
06.10.05 12:09
Xanadu skrev:
Det burde være minst 10 års fengsel for falsk anmeldelse av en så alvorlig sak som voldtekt. Disse kyniske og pengekåte kvinnene ødelegger troverdigheten til kvinner som virkelig er utsatt for overgrep
-
De fleste av oss er vel enige at også kvinner som falsk anmelder noen skal bli straffet, men hvor kommer forslaget om 10 år fra?
En falsk anmeldelse er selvsagt ille, men det vil jo være litt sært om det skal føre til lengre straff enn en voldtekt.
jubalong
jubalongInnlegg: 5033
06.10.05 17:05
>>Det burde være minst 10 års fengsel for falsk anmeldelse av en så alvorlig sak som voldtekt.

Mens det er 3-4 år for en faktisk voldtekt? Jajamensann...

Mvh Juba
LiKri
LiKriInnlegg: 8162
06.10.05 17:18
Klart det. Vi må jo forstå at det er mye, mye, mye verre for en mann å bli anklaget for det enn det er for en kvinne å faktisk bli voldtatt..
Thyra
ThyraInnlegg: 43154
06.10.05 18:44
Etter min mening burde både voldtekt og falske anklager om voldtekt blitt straffet mye strengere enn det blir i dag. Men skal noen bli dømt for falske voldtektsanklager, må det bevises utover enhver rimelig tvil at anklagene virkelig var falske. At mannen ble frikjent er ikke noe bevis for at kvinnen løy. Det betyr bare at bevisene ikke var sterke nok. Mange voldtekter er vanskelige å bevise, spesielt der det står ord mot ord om det var frivillig eller ikke. Og det er svært sjelden vitner. Men det blir ikke noe mindre voldtekt av den grunn.........
Baldy
BaldyInnlegg: 215
06.10.05 23:01
LiKri skrev:
Klart det. Vi må jo forstå at det er mye, mye, mye verre for en mann å bli anklaget for det enn det er for en kvinne å faktisk bli voldtatt..

Det er ingen her som har påstått det.

Jeg syntes at 10 år for å lyve er i strengeste laget, og 3-4 år for voldtekt i mildeste laget.

LiKri
06.10.05 23:16
Man kan vel anta det når man vet hvor milde straffene for voldtekt er og samtidig mener man bør få 10 år for å falsk anklagelse.
Butters
ButtersInnlegg: 17901
07.10.05 08:12
LiKri skrev:
Man kan vel anta det når man vet hvor milde straffene for voldtekt er og samtidig mener man bør få 10 år for å falsk anklagelse....

-----------
10 år var drøyt, men jeg mener det burde være meget hard straff for å lyve under ed uasnett hva rettsaken gjelder... de fleste kriminelle gir seg jo en god f i om de har sverget på bibelen... Og dagens straffer for å lyve under ed er jo latterlige.
Og hvis en (uskyldig) voldtektsdømt blir buret inne for voldtekt i 3-4 år er sjansen rimelig stor for å bli voldtatt x antall ganger selv.... F...ed up the Ass

Men det er vel greit?
Xanadu
XanaduInnlegg: 6530
07.10.05 08:32
LiKri skrev:

Ja det er faktisk det!

Det er noe som heter uskyldspresumpsjonen og et justismord er 10 ganger verre enn at en forbryter dømmes hardt. Kvinner som anmelder falskt går alltid fri og bidrar til at det begås justismord. Mened er visst noe som ikke gjelder for kvinner.

LiKri
07.10.05 11:13
En løgn skal straffes verre enn grov vold?? Jeg har ikke sagt at det skal være ingen straff for mened, men dette var i drøyeste laget.

Jaja, sikker medisin på at voldtekter ikke blir anmeldt da. Men det er vel kanskje det som er ønsket ditt?

Jeg tror vel dette må være den mest idiotiske uttalelsen du noen gang har hatt her inne Xanadu, i alle fall av de jeg har lest.

grønnmann
grønnmannInnlegg: 692
07.10.05 15:22
LiKri skrev:
"En løgn skal straffes verre enn grov vold?? Jeg har ikke sagt at det skal være ingen straff for mened, men dette var i drøyeste laget."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men denne type løgn forårsaker traumer og ødelagte liv på tilnærmet lik linje som en voldtekt. Ja, voldtekt bør og må straffes hardere enn løgn, men strafferammen bør ikke ligge langt unna å det å lyve om å ha blitt voldtatt.

Selv om man blir frikjent for slike anklager, følger disse med deg resten av livet. En mann som er uskyldig anklaget for voldtekt blir da "voldtatt" av samfunnet.. Og det skaper, på samme måte som en voldtekt, traumer og psykisk ustabilitet.
LiKri
07.10.05 15:26
Et betimelig spørsmål er da hvordan man skal klassifisere alle de anmeldte voldtektene som blir henlagt fordi man ikke kan bevise dette? Er alle anmeldelser som ikke blir bevist og voldtektsmannen dømt falske?
Southside
SouthsideInnlegg: 2193
09.10.05 15:25
LiKri skrev:
En løgn skal straffes verre enn grov vold?? Jeg har ikke sagt at det skal være ingen straff for mened, men dette var i drøyeste laget.

15-20 år for voldtekt, 3-4 år for Falsk anmeldelse.
grønnmann
grønnmannInnlegg: 692
10.10.05 11:57
LiKri skrev:
Et betimelig spørsmål er da hvordan man skal klassifisere alle de anmeldte voldtektene som blir henlagt fordi man ikke kan bevise dette? Er alle anmeldelser som ikke blir bevist og voldtektsmannen dømt falske?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bevisbyrden går jo begge veier.. Slik rettspraksisen er i dag, kan saksøker/anmelder risikere å måtte yte erstatning/straff dersom anmeldelsen er meldt inn på falskt grunnlag. Men dette må jo også bevises. Ikke så mye å lure på egentlig...
KokkaKola
KokkaKolaInnlegg: 1151
10.10.05 12:19
Sto i VG i går s.14
14 dagers fengsel for falsk anmeldelse om ran.
På meg virker det som om NOEN prøver å forsvare falske anmeldelser.
Det finnes INGEN undskyldning for å prøve å få uskyldige straffet!
Mened er værre enn mord, og bør straffes deretter. 21 år ubetinget fengsel.
Og til de som mener tiltalte lyver i retten.
Det er lov å lyve for å "forsvare" seg selv. Men ikke for å få andre straffet.
Fatale
FataleInnlegg: 5592
10.10.05 12:51
Xanadu skrev:
Kvinner som anmelder falskt går alltid fri og bidrar til at det begås justismord. Mened er visst noe som ikke gjelder for kvinner.

Dette stemmer ikke. Kvinner som driver med falsk anmeldelse får straff. Hvor er det egentlig du henter opplysningene dine fra?
KokkaKola
KokkaKolaInnlegg: 1151
10.10.05 12:56
Og hvor henter du dine ?
Gi meg 1 link på det du på står!
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg