Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er kvinnene slu, eller menn ansvarsløse?

NYTT TEMA
Earthquake
EarthquakeInnlegg: 13549
10.10.05 11:55
Jeg synes det er veldig rart dette. Hvis kvinnen blir gravid enten om hun har brukt prevensjon eller ikke, er alt hennes feil. Hvis hun blir gravid er det selvsagt at hun tar abort, hvis hun ikke tar abort er hun en drittsekk som ødelegger livet hans bare for å få barnebidrag.

Nå er det jo slik da at i det øyeblikket sædcellen befrukter egget, har barnet like mange gener fra far som fra mor. Og det er kvinnen som avgjør om hun vil fortsette svangerskapet, slik det er idag. Men mannen kan bestemme hvorvidt han vil bli far, men det må skje FØR befruktningen, ikke etter.

Den som er med på leken, må tåle steken. Hvis du ikke vil bli far, bruk kondom!

Enkelt og greit! It takes two to tango
------------------------------------
Det er bedre å holde skjeft og la andre tro du er en idiot, enn å snakke og fjerne enhver tvil
Fatale
FataleInnlegg: 5592
10.10.05 11:57
Earthquake skrev:
Hvis du ikke vil bli far, bruk kondom!

Nemlig!
grønnmann
grønnmannInnlegg: 692
10.10.05 13:06
Earthquake skrev:
"Jeg synes det er veldig rart dette. Hvis kvinnen blir gravid enten om hun har brukt prevensjon eller ikke, er alt hennes feil. Hvis hun blir gravid er det selvsagt at hun tar abort, hvis hun ikke tar abort er hun en drittsekk som ødelegger livet hans bare for å få barnebidrag. "

- Javel? Hvor får du dette fra?

"Nå er det jo slik da at i det øyeblikket sædcellen befrukter egget, har barnet like mange gener fra far som fra mor. Og det er kvinnen som avgjør om hun vil fortsette svangerskapet, slik det er idag. Men mannen kan bestemme hvorvidt han vil bli far, men det må skje FØR befruktningen, ikke etter."

- Trodde kvinnen kunne bestemme om hun ville bli forelder hun óg, jeg.. så feil kan man ta altså..

"Den som er med på leken, må tåle steken. Hvis du ikke vil bli far, bruk kondom!"

- Har du gått tom for p-piller?

"Enkelt og greit! It takes two to tango"

- Enig
"Det er bedre å holde skjeft og la andre tro du er en idiot, enn å snakke og fjerne enhver tvil"

skjeft?
Briggs
BriggsInnlegg: 763
10.10.05 13:11
Fatale skrev:
Earthquake skrev:

Nemlig!
-
Jammen, dere stikker jo hull på dem....
Briggs
BriggsInnlegg: 763
10.10.05 13:18
Earthquake skrev:
Jeg synes det er veldig rart dette. Hvis kvinnen blir gravid enten om hun har brukt prevensjon eller ikke, er alt hennes feil. Hvis hun blir gravid er det selvsagt at hun tar abort, hvis hun ikke tar abort er hun en drittsekk som ødelegger livet hans bare for å få barnebidrag.
-
Hvem har sagt at alt er hennes feil?
grønnmann
grønnmannInnlegg: 692
10.10.05 13:22
Fatale skrev:
Earthquake skrev:

"Nemlig!"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis du ikke vil bli mor, bruk prevensjon..

Huff.. trodde prevensjon var et felles ansvar, jeg.. Men kan vel si at jenter bør være litt mer på vakt enn gutta for sin egen del..
Carebear
CarebearInnlegg: 8050
10.10.05 13:23
Earthquake skrev:

Og hvis hun faktisk *tar* abort, da er hun en kald umenneskelig bitch, som fratar en mann sjansen til å bli far...

Den som er med på leken, må tåle steken. Hvis du ikke vil bli far, bruk kondom!

Dette har jeg prøvd å si her på VGD i åresvis, men det vil ikke gutta, for sex med kondom er så kjipt.... I tillegg til at kondom forhindrer uønskede svangerskap, så forhindrer det jo i stor grad spredning av kjønnssykdommer, i motsetning til alle prevensjonsmetoder som vi jenter kan bruke...

Kondom er vel forresten det eneste prevensjonsmidlet uten bivirkninger....
Earthquake
10.10.05 14:22
Carebear skrev:
Og hvis hun faktisk *tar* abort, da er hun en kald umenneskelig bitch, som fratar en mann sjansen til å bli far...

-------------
Jeg synes ikke noe om abort i det hele tatt. Men dette handler jo om menn som stikker og driter i ungen og kvinna

Det er bedre å holde skjeft og la andre tro du er en idiot, enn å snakke og fjerne enhver tvil
Carebear
CarebearInnlegg: 8050
10.10.05 14:29
Uansett, dette er en tap-tap situasjon for kvinner... Tar de abort så er *det* galt, beholder de ungen så er det like galt....Snakker selvfølgelig om alle de som ikke har så veldig faste forhold at det gjør noe. Folk som bor sammen eller er gift, er vel ofte nogenlunde enige på dette punktet... Håper jeg for deres skyld da...
Jeg er faktisk sjeleglad jeg er i et forhold der vi er 100 % enig om at vi har nok med de ungene vi har på hver vår kant (trenger ikke "kjærlighetsbarn" sammen med alle man er sammen med) Men uansett, dersom menn ikke ønsker seg barn, så bør de absolutt bruke kondom, da kan de selv forhindre uønskede farskap...
Earthquake
10.10.05 14:32
grønnmann skrev:
- Javel? Hvor får du dette fra?

*Ifra diverse tråder her. For eksempel den om 18-årige mødre.

-- Trodde kvinnen kunne bestemme om hun ville bli forelder hun óg, jeg.. så feil kan man ta altså..

*Kvinnen kan jo kontrollere dette 100% uansett om man er enig eller ikke. Med mindre hun gir etter for press, da er det ikke akkurat hennes valg.

*skal rettskrive signaturen min

-- Har du gått tom for p-piller?

*Ja faktisk. Gav de siste jeg hadde som angrepille til min søster.Og er ikke seksuelt aktiv heller.

Det er bedre å holde kjeft og la andre tro du er en idiot, enn å snakke og fjerne enhver tvil
lizphair
lizphairInnlegg: 1809
11.10.05 00:08
Jeg må jo si at hvis situasjonen var omvendt, at det var mannen som tok p-piller, så er jeg ikke helt sikker på om jeg hadde stolt fullt og fast på kjæresten min som sier; joda jeg har tatt pillen...

Men så slipper menn å gå gravid i ni måneder. Derfor foretrekker jeg å ha ansvaret for prevensjonen. Uansett hvor likestilt vi blir så vil en graviditet ha større konsekvenser for en kvinne enn en mann.

- Large cats can be dangerous, but a little pussy never hurt anyone.
Klikk for å gå tilbake til toppen