Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er kvinnelige konsuler mer ærbare enn mannlige?

NYTT TEMA
Valde
ValdeInnlegg: 17525
13.10.05 14:44
Det kan virke sånn når man hører den danske utenriksministeren Per Stig Møller. I forbindelse med en skandale om den danske konsulen på Haiti, som har seg med mindreårige jenter, mener PSM at flere kvinnelige konsuler vil rette på saken.

Jeg mener ikke at konsuler skal ha seg med mindreårige, og jeg synes kjønnsfordelingen for konsuler bør være bedre enn den er, men jeg ser ikke koblingen. Er det mindre sannsynlig at kvinnelige konsuler trer utover sømmelighetens (og lovens) grenser?

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=402367
LiKri
LiKriInnlegg: 8162
13.10.05 15:12
Tvilsomt, både kvinner og menn er mennesker som gjør feil.
guttemann
guttemannInnlegg: 1590
13.10.05 17:20
Jeg synes det høres fordomsfullt ut når man sier at menn kommer til å begå overgrep hvis de blir konsuler. Jeg tviler på at faren for at overgrep kommer til å bli begått av kosuler er statistisk signifikant. Og selv om forskjellen var statistisk signifikant, så har vi noe i menneskerettighetene om at vi ikke kan holde samfunnsgrupper ansvarlige for kriminielle handlinger.
Valde
ValdeInnlegg: 17525
14.10.05 09:28
Siden dette er en konservativ mann som uttaler dette, vil jeg påstå at det viser at det ikke nødvendigvis er feminister som står for den hverdagslige diskrimineringen av menn.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg