Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

inkompetente idioter i trafikken

NYTT TEMA
bigsexyhair
bigsexyhairInnlegg: 876
31.08.07 13:11
Hvorfor kan ikke dere aggressive og egoistiske sjåfører fatte hvorfor enkelte folk kjører "sakte"? Tror dere vi som kjører forsiktig kjører sånn for moro skyld?? PFFF... Kunne gjerne tenke meg å kjøre 70 i 60-sone, men jeg klarer å forstå at 60-grensen er der for en grunn. Nemlig min egen og andres sikkerhet!!! Og de som kliner seg innpå meg når jeg kjører, jeg holder fartsgrensen, hvis det er 60 så kjører jg 60. Men hva er vitsen med å klistre seg inntil meg bakfra? Det må være de største inkompetente idiotene i hele verden som ikke klarer å tenke...
Queter
QueterInnlegg: 4710
31.08.07 13:13
bigsexyhair skrev:
"Kunne gjerne tenke meg å kjøre 70 i 60-sone, men jeg klarer å forstå at 60-grensen er der for en grunn."

Jaha?
maxg
maxgInnlegg: 6636
31.08.07 13:23
Når speedometeret ditt viser 60 km/t kan det godt hende at du kjører i 54 km/t.
Hvis jeg har akuratt nok tid til det jeg skal rekke og blir liggende bak deg i 10% under fartsgrensen bare fordi det har du rett til hadde jeg blitt irritert.
Siden Norges mest solgte biler 1.6 litere som helt mangler motor til trygge forbikjøringer må man ligge nærme slik at forbikjøringstrekningen blir så kort som mulig.
Alternativ legge seg laaangt bak og ta fart.

Hvis min GPS viser at du "lusekjører" på en rett strekning med minimal traffik i dagslys med tørr veibane.
Hva skal jeg gjøre da for at du skal forstå at du lusekjører.
1 Tute og blinke med lysene
2 Kjøre forbi , noe som er potensielt farlig.
3 Legge meg helt oppe i ræva.

Hva foretrekker du. Hadde jeg blokkert deg og brukt av din tid fordi jeg mente at det hadde jeg rett til ville du blitt irritert.

kanutten85
kanutten85Innlegg: 20614
31.08.07 13:26
bigsexyhair skrev:
Og de som kliner seg innpå meg når jeg kjører, jeg holder fartsgrensen, hvis det er 60 så kjører jg 60.
-----------
Når mitt speedometer står på 60 kjører jeg reellt nærmere 50. Skjønner at andre kan bli irriterte jeg da...
Blazer
BlazerInnlegg: 16402
31.08.07 13:27
Det er en fordel å kjenne sitt eget speedometer, ja.
Men jeg får da sannelig folk nesten i bakre støtfanger når jeg ligger i 35-40 i 30-sonen også.
Blazer
31.08.07 13:30
maxg skrev:
Siden Norges mest solgte biler 1.6 litere som helt mangler motor til trygge forbikjøringer må man ligge nærme slik at forbikjøringstrekningen blir så kort som mulig.

- Når hensynet til din fremkommelighet og alles sikkerhet kolliderer, er det nok det siste som bør gis forrang.
kanutten85
31.08.07 13:37
Blazer skrev:
Det er en fordel å kjenne sitt eget speedometer, ja.
Men jeg får da sannelig folk nesten i bakre støtfanger når jeg ligger i 35-40 i 30-sonen også.
----------
Joda, for all del. Men det er nok mange som ikke tenker på at speedometeret vanligvis viser mer enn reellt, og at de derfor skaper irritasjon fordi de faktisk kjører for sakte. Noe som i mine øyne kan være like farlig som å kjøre noen km/t for fort..
Blazer
31.08.07 13:39
Joda, men å "provosere" blir aldri like kritikkverdig som å faktisk begå handlingen det er snakk om. Folk må sannelig ta på seg skylden for det uforsvarlige selv, selv om man saktens kan bli irritert i blant.
kanutten85
31.08.07 14:02
Må vel si meg enig i det, selv om tanken ikke er like nærliggende når jeg ligger bak en sinke i trafikken... :o)
maxg
31.08.07 14:03
Blazer skrev:
- Når hensynet til din fremkommelighet og alles sikkerhet kolliderer, er det nok det siste som bør gis forrang.
------------------
jeg snakket generelt.
Norges mest solgte biler de siste 10 årene er jo Corolla og Golf da, 1.6 utgave i hovedsak.
Har man behov for å kjøre forbi kolliderer sjåførens behov og motorens kapasitet.

Jeg har 211 hk på min bil så forbikjøringer går helt greit.

Klikket litt på trådstarter som ligger i 60 (tror han) og blir sur når andre ikke gjør akurat det samme.
maxg
31.08.07 14:05
Blazer skrev:
Joda, men å "provosere" blir aldri like kritikkverdig som å faktisk begå handlingen det er snakk om. Folk må sannelig ta på seg skylden for det uforsvarlige selv, selv om man saktens kan bli irritert i blant.
-------------
det ironiske her er at trådstarter irriterer seg over at medtrafikanter ikke setter pris på køene han antagelig skaper.
Valde
ValdeInnlegg: 17525
31.08.07 14:43
kanutten85 skrev:
Må vel si meg enig i det, selv om tanken ikke er like nærliggende når jeg ligger bak en sinke i trafikken... :o)
----------
Synes det er ufattelig få av dem etterhvert - og når man treffer på dem så er de gjerne såpass gamle at jeg tenker at de skal få lov å ta livet litt med ro.
kanutten85
31.08.07 15:24
Valde skrev:
Synes det er ufattelig få av dem etterhvert
-----------
Du får ta deg en tur fra Oslo til Østerdalen en helg. Spørs om alle er samlet på den strekningen.
bigsexyhair
31.08.07 19:01
maxg skrev:
Når speedometeret ditt viser 60 km/t kan det godt hende at du kjører i 54 km/t.
Hvis jeg har akuratt nok tid til det jeg skal rekke og blir liggende bak deg i 10% under fartsgrensen bare fordi det har du rett til hadde jeg blitt irritert.

meg: akkurat det der vet jeg og jeg kjører 5 km over det speedometeret viser...
Top-Of-The-Pops
Top-Of-The-PopsInnlegg: 1146
31.08.07 20:06
Hvis noen bevisst hindrer meg i trafikken fordi de mener jeg kjører for offensivt kan jeg ikke lenger garantere for deres sikkerhet. Da bryr jeg meg ikke om at de evt. dør ved at jeg presser dem ut i forbindelse med forbikjøring osv. Men så har vi de skikkelige bilistene som hjelper meg forbi. De får vennlig tut og vink:)
Blazer
radier3002
radier3002Innlegg: 7656
01.09.07 01:16
Top-Of-The-Pops skrev:
Hvis noen bevisst hindrer meg i trafikken fordi de mener jeg kjører for offensivt kan jeg ikke lenger garantere for deres sikkerhet. Da bryr jeg meg ikke om at de evt. dør ved at jeg presser dem ut i forbindelse med forbikjøring osv. Men så har vi de skikkelige bilistene som hjelper meg forbi. De får vennlig tut og vink:)

Her har vi et godt eksempel på den type bilist som er omtalt i trådens overskrift.
Julefanden
JulefandenInnlegg: 31
01.09.07 05:06
det er ikke irriterende med folk som følger fartsgrensen. Det som er irriterende r folk som ikke følger fartsgrensen fordi det er oppoverbakke! her i sandvika på E6 eller E16, husker ikke hva det er, er det et latterlig kort akselerasjonsfelt som skaper kø, og det er i oppoverbakke. Det tar køen en km(andre siden av hamangtunnelen) før trafikken er oppe i lovfestet makshastighet på 70 km/t. Det er irriternde det.
sapere
sapereInnlegg: 1572
01.09.07 09:54
Men hva er vitsen med å klistre seg inntil meg bakfra?
----
Fin rumpe, kanskje?

____

Det må være de største inkompetente idiotene i hele verden som ikke klarer å tenke...
----
Du er nok inne på noe der. All den tid folk flest mener de er gode sjåfører - og virkeligheten bekrefter at kanskje kun 10% er gode sjåfører. Det er en ganske svær margin; noe som igjen viser at norske bilførere ikke hverken vet hva de holder på med eller hva godt sjåførskap _egentlig_ innebærer.

Selv er jeg heldigvis godt innenfor gruppen med gode sjåfører; meget bra, faktisk.

Mitt tips er følgende: sveiv ned vinduet, strekk ut din venstre arm, løft (kun) midterste finger på venstre hånd i tre-fem sekunder. Sett deretter på noe artig på cdspilleren. Feks Dumdumboys.

Valde
ValdeInnlegg: 17525
01.09.07 21:32
sapere skrev:
Selv er jeg heldigvis godt innenfor gruppen med gode sjåfører; meget bra, faktisk.
-----------
80% av alle bilførere mener de er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil
starmaster
starmasterInnlegg: 979
03.09.07 09:53
De fleste bilene går mellom 7 og 15 km/t for sakte i forhold til speedometeret.
Trodde alle som hadde lappen visste dette.
Dette blir du opplyst om på kjøreskolen, vi som tok førerkortet i gamle dager fikk det i hvertfall med oss.
Men vi var ikke så verdensmestere på den tiden, så vi satt gjerne og leste boka.
Det er vel også grunnen til at færre strøk før.
I dag stryker halvparten i Oslo, men det er neimen ikke mange av dem som åpner boka.
Dekk og felg dimmisjon kan også slå ut på speedometeret.

En grei sjekk for folk som hater de som peser bak.
De fleste Norske trailere har fartssperre på mellom 90 og 95 km/t.
Tankbilene har forbud mot å kjøre over 80, det er oppsigelsegrunnlag hos mange olje selskapene.
For å si det sånn, blir du tatt igjen av en tankbil i 80 sona, så kjører du tvilsomt i 80.
Enkel måte å sjekke speedometeret på er å reise til dem som kontrollerer dette.
Blazer
05.09.07 22:13
Valde skrev:
80% av alle bilførere mener de er bedre enn gjennomsnittet til å kjøre bil

- De kan faktisk har rett alle sammen, dersom de resterende 20 % er ille nok.
Turbinia
TurbiniaInnlegg: 614
05.09.07 22:43
# Kunne gjerne tenke meg å kjøre 70 i 60-sone#

Det blir "bare" 1600 kroner...
bigsexyhair
20.09.07 13:07
jeg tar tilbake alt jeg skrev!! tror jeg..kjører som et rævhøl selv. :(
Leif38
Leif38Innlegg: 835
22.11.07 09:00
Det er fordi du er en dårlig sjåfør :). Og kjører du etter spedometret ditt. Så ligger du garantert under 54km/h og ikke 60.

Kanskje holder du 50km/h. Det blir kø av alle

Få deg nye brller. Klarer du å ta i mot en ball som kastes til deg, uten att du er forberedt.
Blazer
22.11.07 09:05
Leif38 skrev:
Det er fordi du er en dårlig sjåfør :). Og kjører du etter spedometret ditt.

- Det er da ikke sikkert. Jeg kjenner selv godt speedometeret mitt. Står det på 90, går det litt over 80 i virkeligheten, men for å ikke skape kø, må jeg som regel la nåla bevege seg godt forbi 90. I 30-sonen nær huset mitt (der barna mine leker) må jeg som regel godt over 40 på nåla om jeg skal unngå å ha en annen bil klint oppi støtfangeren bak.
Leif38
22.11.07 09:09
Hvor mye kjører dere i trafikken. Er det bare søndags kjørere som knapt passerer 5000km i året eller ?

Er det noen her som virkelig kjører litt, og som ikke har kollidert noen gang ?
Virker som hele forumet består av, ikke koordinerende byråkrater.
Blazer
22.11.07 09:14
Leif38 skrev:
Hvor mye kjører dere i trafikken. Er det bare søndags kjørere som knapt passerer 5000km i året eller?

- Hva er poenget ditt? At alt annet enn yrkessjåfører ikke har rett til å mene noe og at synspunktene ikke trenger å argumenteres mot?
Leif38
22.11.07 12:45

Poenget er att kjører du så lite og ikke klarer å håndtere ett så enkelt problem. . Da er du en dårlig sjåfør punktum.

Blazer
22.11.07 12:47
Leif38 skrev:
Poenget er att kjører du så lite og ikke klarer å håndtere ett så enkelt problem.

- Hvilket problem sikter du til nå?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg