Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tar du på beltet når det sier "pling"?

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 50061
01.05.17 09:31

Når jeg flyr på langtur, hender det at det sier pling og det tennes et lys som sier at vi må ta på sikkerhetsbeltet.

Da gjør jeg det, ihvertfall dersom jeg ikke sover.

Det kan jo gå hardt for seg når flyet havner i turbulens eller luftlommer

slik som her.

Hvordan er det med dere andre som er ute og flyr? Tar dere på belte, sånn for sikkerhets skyld?

fargerik
01.05.17 09:33

(Innlegget ble redigert 01.05.17 09:34)

RickiBK
RickiBKInnlegg: 65946
01.05.17 09:36

Alltid beltet på når jeg sitter i flysetet, bilsetet, bussetet.......

Man vil jo ikke teste slike cabrioleter som denne uten montert belte? ?

fargerik
01.05.17 10:17

HAHAHAHAHA!!!

737 cabriolet! Tøffe saker!

RickiBK
RickiBKInnlegg: 65946
01.05.17 10:19
fargerik: HAHAHAHAHA!!! 737 cabriolet! Tøffe saker!

Det mest utrolige der var at det kun var en person som omkom. 

Den uheldige flyvertinnen satt selvfølgelig ikke i sitt sete med noe belte på. 

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 9153
01.05.17 13:23
fargerik: Hvordan er det med dere andre som er ute og flyr? Tar dere på belte, sånn for sikkerhets skyld?

Beltet er ikke til pynt verken i bil, buss eller fly. Så ja, det brukes.

sisyf0s
sisyf0sInnlegg: 7807
01.05.17 18:07
fargerik: Tar dere på belte, sånn for sikkerhets skyld?

Jeg tar for sikkerhets skyld på belte til og med på trampolinen.

(Egentlig mener jeg at det bør innføres 16-års aldersgrense for trampoliner slik som for seilfly, og krav om sertifikat.)

fargerik
01.05.17 20:54
sisyf0s: Jeg tar for sikkerhets skyld på belte til og med på trampolinen. (Egentlig mener jeg at det bør innføres 16-års aldersgrense for trampoliner slik som for seilfly, og krav om sertifikat.)

Himmel og hav, det minner meg om han som begikk selvmord ved å drukne og bli hengt i en bilulykke!

ehall
ehallInnlegg: 19480
02.05.17 21:09

Har alltid på belte i fly, nettopp pga mulighet for plutselig turbulens. Også når jeg sover. 

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22113
02.09.17 12:50
fargerik: Når jeg flyr på langtur, hender det at det sier pling og det tennes et lys som sier at vi må ta på sikkerhetsbeltet. Da gjør jeg det, ihvertfall dersom jeg ikke sover. Det kan jo gå hardt for seg når flyet havner i turbulens eller luftlommer slik som her. Hvordan er det med dere andre som er ute og flyr? Tar dere på belte, sånn for sikkerhets skyld?

Har alltid setebeltet på når jeg sitter i flyet. Selv om skiltet er slokket.

Stenia
SteniaInnlegg: 2411
03.09.17 02:26
Kjetil_e: Har alltid setebeltet på når jeg sitter i flyet. Selv om skiltet er slokket.

Jeg gjør det som sjåføren/kapteinen/personalet sier jeg skal gjøre. Altså, jeg følger ordre. I alle fall når ned gjelder slike ting.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22113
03.09.17 19:25
Stenia: Jeg gjør det som sjåføren/kapteinen/personalet sier jeg skal gjøre. Altså, jeg følger ordre. I alle fall når ned gjelder slike ting.

De annbefaler jo og at du beholder setebeltet på så lenge du sitter selv om lampen er slukket. Ihvertfall de selskap jeg har fløyet med. Det begynte man vel med etter at en passasjer på et amerikansk fly ble drept da han ble kastet ut av setet og via taket under kraftig turbulens.

Stenia
SteniaInnlegg: 2411
03.09.17 19:58
Kjetil_e: De annbefaler jo og at du beholder setebeltet på så lenge du sitter selv om lampen er slukket.

Anbefaling er ikke det samme som en ordre. Hvis jeg ikke må, så lar jeg beltet være av. Jeg opplevde at bussjåfør på flybuss fra Oslo til Gardermoen ba oss om å ta på sikkerhetsbeltet ved Lørenskog-området. Så da tok jeg det på da, selv om det virket litt rart...

(Innlegget ble redigert 03.09.17 19:59)

fargerik
31.10.17 11:18
Stenia: Anbefaling er ikke det samme som en ordre. Hvis jeg ikke må, så lar jeg beltet være av. Jeg opplevde at bussjåfør på flybuss fra Oslo til Gardermoen ba oss om å ta på sikkerhetsbeltet ved Lørenskog-området. Så da tok jeg det på da, selv om det virket litt rart...
Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 9153
06.11.17 10:45
fargerik: Hvordan er det med dere andre som er ute og flyr? Tar dere på belte, sånn for sikkerhets skyld

Selvfølgelig gjør jeg det.
Jeg ser ikke en eneste god grunn for at jeg ikke skulle gjøre det.

Skap_sosialist
Skap_sosialistInnlegg: 438
24.11.17 16:39

Flyr endel.. Har alltid på beltet, men på lengre turer så løsner jeg litt på litt slik at det ikke er stramt og at jeg kan strekke meg osv.

Har opplevd en vannvittig kraftig turbulens over nord-kalahari engang. Kom overraskende på og siden det var såpass ustabilt var det ikke mer servering resten av den turen. Trikset mitt fungerte da. Har også opplevd noen hårete situasjoner med Widerøe i årenes løp.

Min mening er at det er idioti og ikke bruke belte så lenge det er der, enten man flyr, busser, kjører bil osv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg