Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøre baklengs med NSB

NYTT TEMA
tinnyme
tinnymeInnlegg: 10947
20.08.17 02:03

Det må da nesten ha rablet for NSB.

For en måned siden tog jeg toget nordover fra Oslo S og til Åndalsnes - og kjørte baklengs fra togskifte på Lillehammer og helt frem til Åndalsnes. 

Nå har jeg tenkt meg avgårde en tur igjen, men på online reservasjonen til NSB har de kun seter ledig der du må kjøre baklengs hele forb.... vegen til Oslo. 

Og det er ikke det at jeg er sent ute med reservasjonen heller, det er 3 uker før jeg skal reise. De har massevis av ledige baklengs-seter. Men det kan de ha for meg, nå tar jeg heller ekspress-bussen.

fargerik
fargerikInnlegg: 50017
20.08.17 12:44
tinnyme: Det må da nesten ha rablet for NSB. For en måned siden tog jeg toget nordover fra Oslo S og til Åndalsnes - og kjørte baklengs fra togskifte på Lillehammer og helt frem til Åndalsnes. Nå har jeg tenkt meg avgårde en tur igjen, men på online reservasjonen til NSB har de kun seter ledig der du må kjøre baklengs hele forb.... vegen til Oslo. Og det er ikke det at jeg er sent ute med reservasjonen heller, det er 3 uker før jeg skal reise. De har massevis av ledige baklengs-seter. Men det kan de ha for meg, nå tar jeg heller ekspress-bussen.

Ring kundeservice.

Jeg har opplevd det samme, internettbookingen er ikke helt god.

Ringer du, blir du møtt av en trivelig kundebehandler som har mange ledige seter å by på som du ikke finner på internett.

Nå er jeg dønn seriøs.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10947
31.08.17 20:20
fargerik: Ringer du, blir du møtt av en trivelig kundebehandler som har mange ledige seter å by på som du ikke finner på internett. Nå er jeg dønn seriøs.

Det var jeg ikke klar over, skal jammen prøve neste gang;-)

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22113
02.09.17 10:54
tinnyme: Det må da nesten ha rablet for NSB. For en måned siden tog jeg toget nordover fra Oslo S og til Åndalsnes - og kjørte baklengs fra togskifte på Lillehammer og helt frem til Åndalsnes.  Nå har jeg tenkt meg avgårde en tur igjen, men på online reservasjonen til NSB har de kun seter ledig der du må kjøre baklengs hele forb.... vegen til Oslo.  Og det er ikke det at jeg er sent ute med reservasjonen heller, det er 3 uker før jeg skal reise. De har massevis av ledige baklengs-seter. Men det kan de ha for meg, nå tar jeg heller ekspress-bussen.

Prøv å få en avgang med loktrukket tog, da de aller fleste setene på B5 og B7 vognene kan snues. For reiser du med det som tidligere het signaturtog så er det svært få av setene der som kan snus.

Dog en seksjon der som jeg vet setene kan snues og det er familevogna. Så velger du sete i familieavdelinga og setet ikke er i enden av vogna/kupeen så skal du kunne snu dette setet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg