Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Pendling NSB

NYTT TEMA
HaraldAnonsen
HaraldAnonsenInnlegg: 3
16.08.18 11:38

Jeg pendler. Med NSB. Hver dag er togene stappfulle, kun ståplasser. Der står man og slingrer, med dårlig luft og en person som har fulgt Vedbjørn Sands råd om å dusje en gang i måneden, langt innenfor min intimsone. Kommer for sent til jobben, igjen. Og igjen skyldes det på signalfeil på Lysaker. Første toget var kansellert. Det neste toget hadde kun ett togsett, og selvfølgelig så fullt at det er problemer med å lukke dørene.

I komfortavdelingen er det nesten tomt, kun fire personer. Et høflig spørsmål til konduktøren om man kanskje kunne la noen komme inn der blir bryskt avvist. Det er kun for den privilegerte overklassen som er villig til å betale kr 100 ekstra for å slippe å stå fire holdeplasser til.

Denne «komforten» betaler jeg 1300 kroner måneden for. Jeg ser lengselsfullt ned på E18 hvor bilene snegler seg fram. I det minste sitter de komfortabelt med behagelig temperatur, mens de lytter til musikk og nyheter.

I morgen tar jeg bilen. Takk for meg, NSB. Å være miljøvennlig er ikke verd ukomforten NSB tilbyr sine pendlere.

fargerik
fargerikInnlegg: 63432
16.08.18 15:08

Jeg lider med deg. Du kan heller ikke forvente at det blir bedre i løpet av resten av ditt yrkesaktive liv, dessverre.

Det enkleste er nok igrunnen å begynne å se etter jobb nærmere der du bor, hvor du slipper å pendle.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg