Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Travleste flyplasser 2017

NYTT TEMA
sentry4
sentry4Innlegg: 5046
25.09.18 13:32

Ingen store overraskelser på listen.  Jeg mangler 4 av de 20 på listen over flyplasser jeg har besøkt.  Og mine personlige favoritter er fremdeles i Asia, med Changi på topp.

The world's busiest airports 2017 1. Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (Georgia) -- 104 million passengers 2. Beijing Capital International Airport (China) -- 96 million 3. Dubai International Airport (United Arab Emirates) -- 88 million 4. Tokyo Haneda International Airport (Japan) -- 85 million 5. Los Angeles International Airport (California) -- 84.6 million 6. Chicago's O'Hare International Airport (Illinois) -- 80 million 7. London Heathrow Airport (United Kingdom) -- 78 million 8. Hong Kong International Airport (China) -- 73 million 9. Shanghai Pudong International Airport (China) -- 70 million 10. Aéroport de Paris-Charles de Gaulle (France) -- 69 million 11. Amsterdam Airport Schiphol (Netherlands) -- 68.5 million 12. Dallas/Fort Worth International Airport (Texas) -- 67 million 13. Guangzhou Bai Yun International Airport (China) -- 66 million 14. Frankfurt Am Main Airport (Germany) -- 64.5 million 15. Atatürk International Airport (Turkey) -- 64 million 16. Indira Gandhi International Airport (India) -- 63.5 million 17. Soekarno-Hatta International Airport (Indonesia) -- 63 million 18. Singapore Changi Airport (Singapore) -- 62.22 million 19. Incheon International Airport (South Korea) -- 62.16 million 20. Denver International Airport (Colorado) -- 61 million
Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 11074
25.09.18 13:54

Imponerende av Heathrow, verdens 7. mest trafikkerte med kun 2 rullebaner. I tillegg er Gatwick den mest trafikkerte i verden med 1 rullebane. 

Kudos til de som jobber i tårnet på Heathrow og Gatwick, ikke akkurat hvilehjem!

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
27.09.18 13:27
Krylatskoye: Imponerende av Heathrow, verdens 7. mest trafikkerte med kun 2 rullebaner.

Dere vet sikkert at det er norsk teknologi som gjør det mulig for Heathrow å ha såpass høy frekvens på landinger, men jeg nevner det uansett.

Teknisk sett har LHR 4 rullebaner, men ikke i fysisk forstand.

fargerik
fargerikInnlegg: 63330
27.09.18 17:58
gurglebassen: Teknisk sett har LHR 4 rullebaner, men ikke i fysisk forstand.
gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 4951
27.09.18 18:00
fargerik: Klarer ikke å la være, får skitne tanker

Vennligst hold tema til norsk overlegenhet i internasjonal sammenheng.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22607
03.12.18 23:37

Har vært på 4 av dem, LHR, ORD, AMS og FRA

Personlige favoritt står mellom T5 på Heathrow og Amsterdam. Faller nok på AMS da det er et langt større spekter av fly og flyselskaper på nært hold der kontra T5 som jo kun har maskiner fra British Airways og Iberia.

Egentlig litt overrasket over at Frankfurt er såpass langt ned på listen.

(Innlegget ble redigert 03.12.18 23:38)

Forfun
ForfunInnlegg: 5848
05.12.18 11:07
Kjetil_e: Har vært på 4 av dem, LHR, ORD, AMS og FRA

Jeg er motsatt, det er fire jeg ikke har vært på. Beijing, Guangzhu, Dubai og Denver. Denver er den mest sannsynlige at jeg besøker. Ser også at en av rutene til neste års ferie går via Dubai, så potensit kommer jeg dit også. Kina frister ikke, mest relevant i jobbsammenheng, men da blir det nok Shanghai (igjen).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg