Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

part 135 , airtaxi

NYTT TEMA
coffin_corner
coffin_cornerInnlegg: 1990
31.05.19 14:41

Nå befinner jeg meg på meldekontoret på flyplassen , går igjennom noen bunnkart og vi snakke rlitt med meteorologen om været som kommer inn under helgen og hva som kan forventes...skal legge in flightplan på data ,samt weight and balance papirene...

jeg har nylig vært ute og fylt opp med 130 oktan og olje på min cessna 206 , som denne helgen er chartret.. vi skal fra bergen til floa via sogndal... det er et fransk par i bakerste 2 seter , to nordmenn fra jobb i center 2 seter og en kvinne fremme visavis meg..

det er fylt opp med to kaffikanner og en kjølebag med vin og øl..det franske paret bestilte vin med billetten , som jeg har hentet på polet..

den ene nordmannen skal av i sogndal og det kommer inn en annen ...jeg har valgt å ikke regne om weight and balance med ny CG fordi vi er godt innenfor envelope og det vil ikke være merkbar forskjell i CG forflytning..fuel er opp med to timer over ETA..

i flora går kvinnen fremme av og det kommer ingen ny inn , ergo må jeg omrokkere litt der og setter den ene fra center 2 seter frem til meg..., men her vil jeg gå over weight and balance på nytt  for determine ny CG..ettersom kvinnen er noe lettere enn mannen som kommer frem.. 

vi beregner 15 minutter taxi til og fra rullebaner og vi sjekker groundspeed over sognefjorden , for å vurdere hvor mye fuel og tid vi faktisk bruker...beregning tidligere enn det er unødvendig...

driver du med fly eller planlegger det , bruk gjerne denne tråden ..

coffin_corner
31.05.19 14:44

til uka er det ut med to seterader ..skal hente en motor og reservedeler for et firma på mørekysten..har har spesialnett som sikrer lasten inne...

coffin_corner
31.05.19 18:27

håper min facebookside , airtaxi resources , kan bidra med bransjeinfo... 

coffin_corner
01.06.19 11:50

håper en dag at kanskje jeg kan skifte ut min 206 med en pilatus pc-12...men det blir nok bare en dagdrøm som jeg kan ha ved siden av det virkelige livet mellom meg og min 35 år gamle trofaste sliter... jeg elsker cessnaen min , vi virkelig har det godt sammen..

coffin_corner
01.07.19 14:23

Addison Texas crash igår...super king air 350 beechcraft..fornyet fra 200 og 250....veeret inn i hangar sekunder etter liftoff....norsk media har ikke fått det med seg... 10 drept momentant.

AlphaBeast
AlphaBeastInnlegg: 11096
01.07.19 14:36

Flott!

Paalanil
PaalanilInnlegg: 10923
01.07.19 14:42

Skal ut å fly. Korrekt thread?

AlphaBeast
AlphaBeastInnlegg: 11096
01.07.19 14:46
coffin_corner: vi virkelig har det godt sammen