Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BOMPENGE_PROBLEMET-HER ER VINN VINN LØSNING!

NYTT TEMA
puste
pusteInnlegg: 19
05.06.19 09:26

P.g.a at ingen har kontroll, har det blitt satt opp 4 ganger fler busser enn behovet i OSLO-AKERSHUS!  Resultatet er at det er en kø av røde busser med 5-7 ungdom pr buss og en kø av grønne busser med 2--4 pass pr buss!(kun lavere enn nr 37 har endel pass) DETTE ER KRIMINALITET MOT LANDET OG KLODEN! En 77 åring må betale 3 bommer for å subsidiere at 4-5 20 åringer har dir.buss hvert 5 minutt! ENDA VÆRRE; TIL DRØBAK f.eks.- KJØRER DET KL 15-15.30  6 TOMME BUSSSER ETTER HVERANDRE! Mellom Drøbak-ÅS er det 12 HELT TOMME BUSSER PR TIME!! Ekspress leddbuss i sentrum 3 min etter rutevogn m  ca 4-7 pr buss... Akerhus f.komm og Oslo gir bort til bussselkap- KAN MAN SPARE CA 1 milard pr år ved å legge NED CA 40 % AV BUSSENE--ALLE M UNDER 5 PASS I SNITT. Alle kan vente i 10-15 min på buss.Ungdomm kjøper ikke bil. Dermed kan vi fjerne de flest bommer i Oslo og bygge bane til Fornebu! Og få en by med BEDRE LIVSKVALITET UTEN KØER AV DISELBUSSER I HELE BYEN. Bivirkning; flere unge vil sykle-Kun 9 % av studenter sykler!

(Innlegget ble redigert 05.06.19 09:30)

fargerik
fargerikInnlegg: 63432
05.06.19 16:15

Jeg vet ikke så mye om Oslo, siden jeg ikke bor der. Men jeg mener å ha fått med meg at ruter har holdt på med å fase ut dieselbusser i noen år, og at det er mest gassbusser som fnutter rundt i sentrum. Du vet...slike busser som går på klimavennlig og miljøvennlig biogass fra geaskloakken....men for all del, jeg kan selvfølgelig ha feil.

Det samme har skjedd her i nedre glommaregionen. De fleste bussene går på gass fra kloakkrenseanlegget Frevar som er ute på Øra. Så når jeg setter meg i bussen, kan det hende det er min egen bæsj som er drivstoff i stedet for fossil olje.

(Innlegget ble redigert 05.06.19 16:18)

NonHuman
NonHumanInnlegg: 897
19.09.19 13:23
fargerik: Så når jeg setter meg i bussen, kan det hende det er min egen bæsj som er drivstoff i stedet for fossil olje.

Da blir det drite-skam på deg;)

Pogba6
Pogba6Innlegg: 7832
19.09.19 13:27

Ta vekk bomavgiftene på nye dieselbiler og la el-bilene betale. Det er el-bilene som ødelegger miljøet og de legitimerer og slave og barnearbeid. 

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 21273
19.09.19 13:28
Pogba6: og de legitimerer og slave og barnearbeid.

God setning.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg