Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Et bedre alternativ enn munnbind på fly

NYTT TEMA
Atreygutten

Atreygutten
04.08.20 21:34

Kan dette bli en realitet etterhvert?

justanothername

justanothername
04.08.20 21:47

Vanskelig å si, når linken gir "Access denied"

Atreygutten

Atreygutten
04.08.20 22:18
justanothername: Vanskelig å si, når linken gir "Access denied"

Hva med nå?

justanothername

justanothername
04.08.20 22:54

Nå vises det. 

Ja sikkert ikke en dum ide, men hvordan kommer man seg inn og ut av innerste sete? Jeg er såpass lang at jeg sliter med vanlige fly av og til.

ehall

ehall
05.08.20 23:17

Tja, kanskje. Men skulle tro det holder med en skillevegg mellom setene. Ser ikke behovet å ha noe over siden luften presses nedover inne i flyet. Problemet er evakueringen, da kan man ikke ha vegger i veien.

Someone

Someone
13.08.20 09:46

Uansett, så tyder det vel mye på at det ikke er veldig smittsomt ombord i fly

Bill_Babba

Bill_Babba
25.08.20 12:34
justanothername: Nå vises det. 
Ja sikkert ikke en dum ide, men hvordan kommer man seg inn og ut av innerste sete? Jeg er såpass lang at jeg sliter med vanlige fly av og til.

Slik det vises på biildet, så er sete nærmere ryggen til neste sete, en denne skjermen. Så det bør ikke bli store forskjellen. Tenker mer på høyden, når en sitter i sete. Den er jo for pygmeer, men regner med den kan reguleres i høyden.

Om den ikke kan reguleres, så er den til nytte, for kun dem som er samme høyde som designer og test personer. barn eller høye folk, vil ha liten eller ingen nytte.

Med høydejustering så løses dette.

Men det er ett design som tenker : "Barn er bare små voksne"

Dette er en fly løsning for enslige og voksne reisene.

Ikke for familie med barn.

Nå vet jeg att fleste parten på VGD mener barnefamilier ikke skal fly... Men likevel!!

Someone

Someone
25.08.20 20:39

Som nevnt, smitte ombord i fly virker være et minimalt problem og noe med lav sannsynlighet, så neppe noe poeng å komme med slike løsninger

https://edition.cnn.com/travel/article/odds-catching-covid-19-flight-wellness-scn/index.html?fbclid=IwAR1RDg6mC2xt_KrBuaMce8VukEV5nHuh0Nb6WbyWtBiiJhxMnpP3Fj-EmcA

KansjeD

KansjeD
09.09.20 11:15
Atreygutten: Kan dette bli en realitet etterhvert?

Hvor mye veier en slik skillevegg? Alt som øker vekten på flyet, vil bety at noe annet må bli lettere...

Så valgene blir da:

- Mindre bagasje pr passasjer?

- Færre passasjerer pr fly/høyere pris pr reise?

- Mindre drivstoff/kortere flyturer?

- Større fly/høyrere pris/dyrere reise?

- Mer som må rengjøres etter hver tur/lengre stopp/dyrere reiser?

Eller:

- Munnbind veier praktisk talt ingenting og koster svært lite. Det har NULL betydning for flyets vekt, mengden drivstoff som kan medbringes, lengden på flyturen eller prisen på reisen.

Da har jeg ikke engang nevnt PRISEN på disse skilleveggene...

Derfor er jeg sikker på at slike skillevegger IKKE blir vanlig i fly.

(Innlegget ble redigert 09.09.20 11:16)

la1goa

la1goa
09.09.20 16:36

Beste alternativet er vaksine... Bare norske myndigheter får fingerne ut av rashullet og godkjenner dem som har vært i fase 3 testing en stund. Vi trenger ikke vente i 3 år for full testing.

KansjeD

KansjeD
09.09.20 17:12
la1goa: Bare norske myndigheter får fingerne ut av rashullet og godkjenner dem som har vært i fase 3 testing en stund. Vi trenger ikke vente i 3 år for full testing.

Hva er poenget med testing om man ikke vil vente på RESULTATET av testingen? Og det trenger ikke nødvendigvis ta TRE år...

la1goa

la1goa
09.09.20 19:26
KansjeD: Hva er poenget med testing om man ikke vil vente på RESULTATET av testingen? Og det trenger ikke nødvendigvis ta TRE år...

Testing i fase 3 tar 3+ år. 

Men som jeg sier, hvis under 1 promille har alvorlige bivirkninger så er det bedre enn at 2,8% dør. Så hva er problemet ditt? Gi fanden i ta sprøyta da. Jeg for min del tar den fordi jeg må pendle over til Sverige med gjevne mellomrom. Kan det dokumenteres at jeg ikke bærer smittestoffer så er er det definitivt ingen tvil, jeg tar heller de små bivirkningene som allergi med goft humør. For å ta brodden neste spørsmål. Den russiske vaksina fungerer glimrende, folk danner antistoffer mot Corona.

KansjeD

KansjeD
09.09.20 21:23
la1goa: Testing i fase 3 tar 3+ år. Men som jeg sier, hvis under 1 promille har alvorlige bivirkninger så er det bedre enn at 2,8% dør. Så hva er problemet ditt? Gi fanden i ta sprøyta da.

Ro deg nå ned litt her. Hvem som vil ta sprøyten er en annen debatt.

Mitt spørsmål er fortsatt: Hva er vitsen med en Fase 3 testing, dersom du ikke vil vente til RESULTATET av testingen er klart? Du kan umulig vite om under 1 promille får alvorlige bivirkninger når testingen ikke er ferdig. Eller kan du se inn i fremtiden?

(Innlegget ble redigert 09.09.20 21:23)

la1goa

la1goa
09.09.20 22:00
KansjeD: Ro deg nå ned litt her. Hvem som vil ta sprøyten er en annen debatt. Mitt spørsmål er fortsatt: Hva er vitsen med en Fase 3 testing, dersom du ikke vil vente til RESULTATET av testingen er klart? Du kan umulig vite om under 1 promille får alvorlige bivirkninger når testingen ikke er ferdig. Eller kan du se inn i fremtiden?

Ja det var rette rassen som feis. Man kan jo se på trykket du bruker når du skriver at du er serdeles "rolig", så jeg har ikke mer å fortelle deg.

KansjeD

KansjeD
09.09.20 23:10
la1goa: Ja det var rette rassen som feis. Man kan jo se på trykket du bruker når du skriver at du er serdeles "rolig", så jeg har ikke mer å fortelle deg.

Ok. Du ble altså svar skyldig. Du takler tydeligvis ikke spørsmålet om hva som er poenget med en test som man ikke er villig til å vente på resultatet av. Den er grei, du. :D

la1goa

la1goa
10.09.20 20:03

Det finnes alltids nok av tigergutter og vaksinemotstandere som ikke skjønner hva fase 1 og 2 testing er til for. Dem om det. Noen andre som tror/ikke tror på en Putin?

KansjeD

KansjeD
10.09.20 20:44
la1goa: Det finnes alltids nok av tigergutter og vaksinemotstandere som ikke skjønner hva fase 1 og 2 testing er til for. Dem om det.

Men her var det spørsmål om FASE 3-testing, og ikke fase 1 eller 2.

Hva er vitsen med fase3-testing om man ikke skal bry seg om resultatet?

(Innlegget ble redigert 10.09.20 20:44)

la1goa

la1goa
10.09.20 22:31
KansjeD: Men her var det spørsmål om FASE 3-testing, og ikke fase 1 eller 2. Hva er vitsen med fase3-testing om man ikke skal bry seg om resultatet?

Som sagt jeg har ikke mer å fortelle deg. Du er overhode ikke interessert i forståelsen uansett hva nå det enn måtte være, så jeg oppfatter det som perler for svin.

Jeg kan nevne et eksempel. Du siterte det akkurat og så var det forståelsen igjen da. Som sagt helt bortkastet.

KansjeD

KansjeD
11.09.20 13:00
la1goa: Som sagt jeg har ikke mer å fortelle deg. Du er overhode ikke interessert i forståelsen uansett hva nå det enn måtte være, så jeg oppfatter det som perler for svin. Jeg kan nevne et eksempel. Du siterte det akkurat og så var det forståelsen igjen da. Som sagt helt bortkastet.

Eller så kan du bare være ærlig og si at du IKKE FORSTÅR poenget med FASE3-testingen, siden du ikke vil bry deg om RESULTATET av testingen. :)

PS! Du HADDE jo mer å fortelle. Du svarer jo hele tiden. :D

la1goa

la1goa
11.09.20 13:19
KansjeD: Eller så kan du bare være ærlig og si at du IKKE FORSTÅR poenget med FASE3-testingen, siden du ikke vil bry deg om RESULTATET av testingen. :)
PS! Du HADDE jo mer å fortelle. Du svarer jo hele tiden. :D

Jeg har ikke mer å fortelle deg. Når du ikke er i stand til å koble så er du ikke stand til å koble opplysninger. 

btw: Må nok rette litt på deg, for jeg vet hva som er hensikten med fase 3 testing. Vet du? Dumt spørsmål i grunn, da du åpenbart ikke vet hensikten. Du har surret voldsomt med fase 1 og fase 3 testingen. Kanskje øyner jeg et lys her nå? Eller er alt håp ute? Tiden vil vise.

KansjeD

KansjeD
11.09.20 13:25
la1goa: Jeg har ikke mer å fortelle deg. Når du ikke er i stand til å koble så er du ikke stand til å koble opplysninger. btw: Må nok rette litt på deg, for jeg vet hva som er hensikten med fase 3 testing. Vet du? Dumt spørsmål i grunn, da du åpenbart ikke vet hensikten. Du har surret voldsomt med fase 1 og fase 3 testingen. Kanskje øyner jeg et lys her nå? Eller er alt håp ute? Tiden vil vise.

Til ikke å ha mer å fortelle så er du svært så pratsom. ;)

Jeg har bare forsøk å få deg til å fortelle hva poenget med fase3-testingen er når du ikke vil bry deg om resultatene, jeg. Men det blånekter du jo å svare på.

(Innlegget ble redigert 11.09.20 13:25)

la1goa

la1goa
11.09.20 13:36
KansjeD: Til ikke å ha mer å fortelle så er du svært så pratsom. ;) Jeg har bare forsøk å få deg til å fortelle hva poenget med fase3-testingen er når du ikke vil bry deg om resultatene, jeg. Men det blånekter du jo å svare på.

Som jeg har forsøkt å fortelle deg er at jeg har ikke mer å fortelle deg. Vel, du for tolke det som du vil. Å være pratsom er noe annet. It is not only only but but,  som kjendisne sa.

Det er svart på hvis du kan tenke. Når jeg forsker på mennesket sinn så er det interessant å spore i dine svar at du muligens tror at fase 3 testingen uføres før fase 1. Mulig derfor du har hengt deg opp.

KansjeD

KansjeD
11.09.20 14:42
la1goa: Som jeg har forsøkt å fortelle deg er at jeg har ikke mer å fortelle deg. Vel, du for tolke det som du vil. Å være pratsom er noe annet. It is not only only but but, som kjendisne sa. Det er svart på hvis du kan tenke. Når jeg forsker på mennesket sinn så er det interessant å spore i dine svar at du muligens tror at fase 3 testingen uføres før fase 1. Mulig derfor du har hengt deg opp.

Og igjen bruker du tid på å fortelle meg at du ikke har mer å fortelle. Imponerende, må jeg si. Spessielt siden du deretter fortsetter med Å FORTELLE ting. :D

Jeg venter nå bare fortsatt på at du skal fortelle hva poenget er med FASE3-testingen, dersom du ikke vil bry deg om resultatene av den.

Tallet bak ordet FASE sier vel ganske klart hvilken rekkefølge testen kommer i. Det burde vel til og med DU klare å forstå. :)

(Innlegget ble redigert 11.09.20 14:43)

la1goa

la1goa
11.09.20 15:28
KansjeD: Tallet bak ordet FASE sier vel ganske klart hvilken rekkefølge testen kommer i. Det burde vel til og med DU klare å forstå.

Sier du det.... Det er jo helt fantastisk at du har fått med det og ikke meg da... Men hva skjedde i fase 1 da? Kan alvorlige bivirkninger tas der i stedet for fase 3? Du som er så smart meg opp i at fase en er utført før fase tre må kunne tenke ute dette i stedet for å spørre meg som ikke er legekyndig, eller er du av den oppfatning at IQ er noe dritt?

KansjeD

KansjeD
11.09.20 16:33
la1goa: Sier du det.... Det er jo helt fantastisk at du har fått med det og ikke meg da... Men hva skjedde i fase 1 da? Kan alvorlige bivirkninger tas der i stedet for fase 3? Du som er så smart meg opp i at fase en er utført før fase tre må kunne tenke ute dette i stedet for å spørre meg som ikke er legekyndig, eller er du av den oppfatning at IQ er noe dritt?

Du glemte å starte med å si at du ikke vil fortelle meg noe. :)

Jeg venter FORTSATT forklaringen på en ting: Hva er poenget med FASE3-testingen om du ikke vil bry deg om resultatene av den testingen?

Du skriver og skriver men vrir deg bare unna det som hele tiden er mitt spørsmål. Vet du ikke svaret så er det jo bare å si at du ikke vet det.

(Innlegget ble redigert 11.09.20 16:33)

la1goa

la1goa
11.09.20 18:34
KansjeD: Jeg venter FORTSATT forklaringen på en ting: Hva er poenget med FASE3-testingen om du ikke vil bry deg om resultatene av den testingen?

Jasså venter du? Tålmodig sjel... Noen har ikke bedre vett.

"Hva er poenget med FASE3-testingen om du ikke vil bry deg om resultatene av den testingen?"

Lages den testen på grunn av meg? Jøss, jeg ante ikke at jeg var en så viktig person. Men takk for omtanken. Joda jeg pendler riktignok en del mellom Norge og Sverige, men jeg personlig kan ta sprøyta uten å vente på det resultatet. Du skjønner det at jeg tar ikke at lettere bivirkninger så alvorlig som kverrulantene.

(Innlegget ble redigert 11.09.20 18:38)

KansjeD

KansjeD
11.09.20 21:07
la1goa: Lages den testen på grunn av meg? Jøss, jeg ante ikke at jeg var en så viktig person. Men takk for omtanken. J

Så du er nå så desperat at du gjør ALT for å skifte fokuset bort fra at du ikke vet poenget med å gjøre en FASE3-testing, om man ikke bryr seg om resultatet. :)

KansjeD

KansjeD
11.09.20 21:08
la1goa: Nå har jeg fortalt deg noen ganger at jeg har ikke mer å fortelle deg, du viser ikke interesse av å forstå.

Ja, du SIER at du ikke vil fortelle mer, og så fortsetter du å fotelle likevel. Men du forteller bare ting som jeg IKKE har spurt om. Pussig det der...

la1goa

la1goa
11.09.20 21:19
KansjeD: Så du er nå så desperat at du gjør ALT for å skifte fokuset bort fra at du ikke vet poenget med å gjøre en FASE3-testing, om man ikke bryr seg om resultatet. :)

Desperado = toalett for ekstremt trengende. 

Du ser hvem av oss som er er desperat etter et svar.

la1goa

la1goa
11.09.20 21:21
KansjeD: Ja, du SIER at du ikke vil fortelle mer, og så fortsetter du å fotelle likevel. Men du forteller bare ting som jeg IKKE har spurt om. Pussig det der...

Nei jeg hverken foteller eller forteller ikke. Har som sagt det tidligere.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg