Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kommer Wizz Air til å erstatte Norwegian?

NYTT TEMA
Atreygutten

Atreygutten
10.11.20 17:51

Og vil tidligere Norwegian ansatter være villig til å jobbe for Wizz Air, vel vitende at det er ''forbudt'' med fagforeninger? 

(Innlegget ble redigert 10.11.20 17:51)

DYtech

DYtech
12.11.20 14:16

Høyst sannsynlig ja.

ehall

ehall
20.11.20 23:22
Atreygutten: Og vil tidligere Norwegian ansatter være villig til å jobbe for Wizz Air, vel vitende at det er ''forbudt'' med fagforeninger?

Tvilsomt. På polske lønninger?

Bill_Babba

Bill_Babba
21.11.20 09:26
Atreygutten: Og vil tidligere Norwegian ansatter være villig til å jobbe for Wizz Air, vel vitende at det er ''forbudt'' med fagforeninger?

Selvsagt kommer wizz air for fult.

Norwegian skal gå konkurs, og dette er ganske tydelig ønsket av mange i Norge og i regjeringen. Norwegian har alt for mange ganger gjort spesielle investerings "rariteter" og dem har tidligere takket nei til forslag fra regjering. derfor vekk med dem. (har ikke detaljer, bare minner om avis skriverier)

Leser ofte mange meninger om ønsket og påstanden: Vi trenger ikke Norwegian,:/ hva skal vi med dette selskapet osv.

Derfor vil vi få Wiss Air... Polske lønninger? ehall, jeg trudde dem var Romania eid.. men same same??

Blir nok ingen norske ansatte. vel ingen norske lønninger... Men dette er jo ett ønske fra oss her i Norge.

Jeg trur RyanAir blir en voksende kandidat i Norge også.

daniekr

daniekr
21.11.20 09:32

Flybransjen er internasjonal. Vi har Widerøe og SAS til å ta seg av ukurante melkeruter til bortgjemte plasser. Utover dette er det markedet som rår. 

Norwegian med baser i Irland og tunge kinesiske investorer er vel snart knapt mer norsk enn Wizz air (som er Ungarsk for øvrig). At vi skal bruke fremtidige pensjonspenger på å holde selskapet kunstig i live er ikke ønskelig.

Bill_Babba

Bill_Babba
21.11.20 13:01
daniekr: At vi skal bruke fremtidige pensjonspenger på å holde selskapet kunstig i live er ikke ønskelig.

Da skal vi forholde oss til akkurat det samme,når det gjelder Widerøe og SAS,

Regjeringen SKAL IKKE bestemme hvilke norsk starte (skandinavisk starta) selskap som skal reddes, eller ikke reddes.

Ut fra hva du sier 0 støtte til Norwegian, Sas og Widerøe.

fargerik

fargerik
21.11.20 20:39

Jeg syns det er rart at noen kan leve av å fly folk innenriks for 95 kroner pr. billett. Fatter ikke at det kan dekke utgiftene.

Men det er ikke mitt problem. Syns bare det er merkelig.

Forøvrig er ikke alltid den egentlige prisen det som oppgis da. Jeg så et innslag i TV, tror det var nyhetene for noen dager siden......

En fyr fant en billett (tror det var Oslo.Bergen) og kjøpte tur. Innen han var ferdig til å betale kostet reisen 450 kroner. Uten annen bagasje enn det tillatte som var inkludert i billetten, uten ett eneste ekstra tilvalg enn å reservere sete  (som var påkrevet og kostet penger.)

Someone

Someone
22.11.20 07:02
daniekr: Norwegian med baser i Irland

Lite Norwegian baser i Irland....

Someone

Someone
22.11.20 07:05
fargerik: En fyr fant en billett (tror det var Oslo.Bergen) og kjøpte tur. Innen han var ferdig til å betale kostet reisen 450 kroner. Uten annen bagasje enn det tillatte som var inkludert i billetten, uten ett eneste ekstra tilvalg enn å reservere sete (som var påkrevet og kostet penger.)

Vel da svarer du delvis på hvordan de kan selge billetter såpass billig...

Dog er det mulig å resie til 95kr eller hva det nå måtte være, jeg testet Wizz til Trondheim og det var mulig å få billetten til annnonsert pris. Det er ikke påkrevet med setevalg, men Wizz har gjort det nesten vanskelig å få fjernet dette

thomzi

thomzi
22.11.20 07:25

Jeg og fruen kikket på tur til Tromsø i februar neste år, tur/retur inkl. setevalg, bagasje osv kom turen på litt over 1000kr for begge to. Ca. 1500kr med full flex.

Samtidig kostet billett for en person en vei med SAS ca. 1000kr.

Er jo galskap.

(Innlegget ble redigert 22.11.20 07:25)

xpoolman

xpoolman
22.11.20 08:29
thomzi: Jeg og fruen kikket på tur til Tromsø i februar neste år, tur/retur inkl. setevalg, bagasje osv kom turen på litt over 1000kr for begge to. Ca. 1500kr med full flex.

Hjelper ikke det når Wizzair ikke tør å lande i Tromsø ved lette snøbyger og frisk bris.... 
De returnerte til OSL i går uten engang å forsøke å lande, passerte rullebanen i 15000 fot.

Se for øvrig denne:
https://www.dn.no/innlegg/fly/luftfart/storm/innlegg-fra-pensjonert-flykaptein-jeg-kommer-aldri-til-a-sette-meg-i-en-wizz-air-maskin-til-tromso-under-hoststormene/2-1-916188

(Innlegget ble redigert 22.11.20 08:37)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg