Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En lisensfinansiert sjefsmobber?

NYTT TEMA
nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 9862
16.01.17 17:03

Dette programmet som liksom skal se på ukas nyheter med et skråblikk der på fredagskvelden, det skal vel ikke akkurat drive med det som kan fortone seg som tilsynelatende omdsinnet mobbing?   Man husker for en del år siden at en kjent visesanger nærmest ble "mobbet" inn i depresjon fordi akkurat denne nye programlederen i NpN den gang i et annet programkonsept av én eller annen grunn hadde plukket ut denne visesangeren som et "offer" for sin harselering, med; "og så er det på tide å sette over til F. K.-nyhetene"... (hele navnet på artisten selvfølgelig lest opp i klartekst hver gang, systetematisk, (og  TV-ruta er som kjent en kraftfull sak, - mener å ha lest/hørt at det etter en tid nærmest gikk han på nervene løs, men korrigér meg gjerne hvis jeg husker feil, at det ikke var så alvorlige konsekvenser osv.).

I det oppskrytte debut-programmet til vedkommende programleder så skulle han bl.a. tydeligvis ha oss til å le av fremtoningen til en mager fyr som leser opp værmeldingene, det ble bare vist et bilde av vedkommende foran værkartet, han ser jo rimelig tilforlatelig ut, (nærmest "svaklig" kanskje?), men det ble antydet som en morsomhet at han visstnok var involvert i noe ulovlige greier fra ukas nyhetsbilde, og så skulle vi liksom le av vedkommende da. 

Ikke vet jeg om det er denne stakkars værmelderen som nå skal få gjennomgå fremover, men det blir vel helst heller noe med et visst politisk parti, tradisjonen tro der på Marienlyst... 

Noe av det første som det ble grepet fatt i var "selvfølgelig" statsråden som skal gjennomføre norsk lov og i størst mulig grad f.eks. sørge for at folk som ikke har lovlig opphold her i landet (ofte kriminelle) blir sendt ut av landet.  Slikt er muligens ikke populært hos denne programlederen, og slike handlinger ble vel da nærmest knyttet opp mot nazisme, altså dette å gjennomføre demokratiske lovvedtak.  (Ikke visst jeg at nazister forholdt seg til demokratiske spilleregler, innlosjerte flyktninger på hoteller (2015), utbasunerer at asylsøkere som har rettmessig krav på opphold skal få bli osv., dette må vel være å pynte på slike ufyseligheters image litt for mye vel, fra programlederen sin side?, - etter mine begreper så blir det et skikkelig  drøyt stykke å sammenligne en norsk statsråd av i dag sine avgjørelser med slike totalitære politiske systemer).

Men denne linja i et slikt program med slik gjennomslagskraft.  ønskes nok hjertlig velkommen fra visse politiske partier - fram mot et valg og greier...  Det glises nok bredt der i gården, og heldig for dem da gitt med en skikkelig politisk fokusert mobber, med sannsynligvis "de korrekte" holdningene, på plass i tilfelle.

Oslogg123
Oslogg123Innlegg: 531
21.01.17 19:06

Bom! Heeeelbom!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
23.01.17 12:43
Oslogg123: Bom! Heeeelbom!

Mr det nå det?  Ikke når det gjelder den der,tilsynelatende humor der dekker over ren ondsinnet mobbing, som dere er så usannsynliggode til. Verdens mestre tenker jeg. Får håpe der  ikke blir flere der konkurrere på i den sport. 

Men  den har absolutt ingen parti tilhøringhet. 

(Innlegget ble redigert 23.01.17 12:45)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg