Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Medienes mobbing av Rema 1000

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44632
18.10.17 19:01

Det er ikke grenser for hvor mye norske journalister fortsetter jakten på negative Rema-oppslag. Man kan jo nesten begynne å lure på motiv, utover de opplagte klikk-motivene.

Nå har TV2 tatt saken som Dagbladet/DinSide har kjørt flere dager...

http://www.tv2.no/nyheter/9434834/

Og som det kommer fram her - dette er jo en praksis som har eksistert i mange år.

Selv om jeg normalt er opptatt av prinsipper i rettsstaten, synes jeg det er fullstendig greit at man sier at den som smaker på smågodtet må betale 20 kroner for det.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 31725
18.10.17 19:06

Hva slags folk er det som går og smaker på smågodt? Sånne folk liker jeg ikke.

riksen77
riksen77Innlegg: 5401
24.10.17 20:11

Hva er så galt med å belaste kunden for dette?? Det er jo tyveri og burde blitt anmeldelse til politiet men det er uansett dumt å belaste politiet med slikt men det er jo faktisk ikke greit å stjele fra butikken. 

JudasT
JudasTInnlegg: 5355
25.10.17 14:42

Mediene klarte å knekke Lidl, nå har de sett seg ut Rema 1000. Klarer de den biffen, er det bare to kjeder igjen i Norge. Skal bli spennende å se hvem som blir neste mobbeoffer.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2055
26.10.17 11:35

"Hva slags folk er det som går og smaker på smågodt? Sånne folk liker jeg ikke"

Eg bruka å smake på smågodt men det må'kje du si til noen......ingen må få veta , det e *kollosalt* viktig !

Hilsen Sotrapedoen :P

(ja , det er en uting , er folk som smaker på nøtter også)

(Innlegget ble redigert 26.10.17 11:36)

Solvgutt1
Solvgutt1Innlegg: 7125
26.10.17 11:39

Helt latterlig å kalle det smaking. Det er ikke prøvesmaking, men nasking. Nasking på et ganske lavt nivå, men like forbannet nasking. Man kan ikke bare "prøvesmake" på ting uten at butikken åpner for det. På samme måte som man ikke bare kan gå inn i en bilforretning, ta seg en bil og "prøvekjøre" den uten å avklare det med forretningen.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44632
26.10.17 13:37

Ikke helt uvanlig å se at folk smaker på druer og lignende. Synes det ser for dumt ut. Klasene blir også mindre attraktive når det er plukket duer av dem...

... men nå er jo for så vidt dette en Media-tråd. Jeg bare fant det ganske merkelig at man først fikk et oppslag om dette nå, mange år etter at praksisen er etablert. Og i tillegg så klarer altså andre medier å ta saken.

Ellers er jo dette med smågodt i tiden - sannelig fikk man ikke oppslag også nå, selv om det ikke er "priskrig" opprinnelig forstand - bare gode tilbud. Prisen er nå vel 1-2-3 kroner under Europris-pris, og noe helt annet enn om man i praksis gir bort snop til 30-40 kr/kg, dette var tilfellet hos Mega, men det var et begrenset tilbud en dag pga jubileum.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg