Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Resett.no, document.no og PFU

NYTT TEMA
Tordenskjold3
Tordenskjold3Innlegg: 15934
07.01.18 16:56

Noen som vet om man kan klage inn saker fra resett.no og document.no til PFU? Det står på sidene til resett og document at de følger vær varsom og redaktør-plakaten. Betyr det også at de kan klages inn til PFU?

(Innlegget ble redigert 07.01.18 17:00)

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18091
Tordenskjold3
08.01.18 12:52
InternalExile: Å klage til PFU skal være enkelt og gratis. Bare kjør på :-)

Takk, men var ikke meningen at jeg skulle klage, lurte bare på om jeg kunne klage sånn hypotetisk. 

Fant ut på PFUs sider at man kan klage på både document.no og resett.no

Corvus
CorvusInnlegg: 21209
10.01.18 17:37
Tordenskjold3: Fant ut på PFUs sider at man kan klage på både document.no og resett.no

Kan klage på alt av media. Har selv klaget på Dagbladet.

kansas00
kansas00Innlegg: 19692
10.01.18 20:28

Har vel egentlig bare relevans i forhold til mediebedrifter organisert i norsk presseforbund da det er norsk presseforbund som "eier" pfu og i så måte har mulighet til å gi "sine" medier en irettesetting. Tviler på at resett eller document.no har noen forbindelser til det norsk presseforbund.

(Innlegget ble redigert 10.01.18 20:29)

Fjøsbonden
FjøsbondenInnlegg: 5809
14.01.18 01:41
Corvus: Kan klage på alt av media.

Selv har jeg i mange år vurdert å klage på "Krigsropet". De skulle for lengst ha latt seg omdøpe. Om så i en voksendåp. Til "Fredsropet", om noen skulle være i tvil.

aIseboy
aIseboyInnlegg: 4096
18.01.18 00:36
Corvus: Kan klage på alt av media.

Forutsetter at mediet er medlem av Pressens Faglige Utvalg. 

ehall
ehallInnlegg: 19460
21.01.18 00:16

Hva er poenget med å klage? I beste fall vil mediet komme med en beklagelse i TV eller avisa. NRK leder vel (?), men har det skjedd noe forandring hos dem?

InternalExile
Rhabagatz
RhabagatzInnlegg: 24116
23.01.18 07:29
InternalExile: Å klage til PFU skal være enkelt og gratis.

Jo, for klagerne. Ikke for den innklagde. PFU må finansieres.

Vil ikke document.no, resett eller andre være med på å betale regningen, bør de heller ikke få smykke seg med Vær Varsom plaktaen.

(Innlegget ble redigert 23.01.18 07:38)

Corvus
24.01.18 10:38
Rhabagatz: Vil ikke document.no, resett eller andre være med på å betale regningen, bør de heller ikke få smykke seg med Vær Varsom plaktaen.

De bør være mer forsiktige med å henge ut enkeltpersoner, men ellers så har de faktisk en viktig samfunnsfunksjon som et alternativ til andre media som stort sett går i flokk og ikke vil skrive om en del sensitive tema.

Om de ikke får smykke seg med Vær Varsom plakaten så tror jeg ikke de legger seg ned og gråter for det.

(Innlegget ble redigert 24.01.18 10:39)

jonas
jonasInnlegg: 28910
24.01.18 10:56
ehall: Hva er poenget med å klage?

I tilfellet Resett vil vel en klage virke mot sin hensikt. Hvis de klages inn og eventuelt får refs vil de bare ta det som en bekreftelse på at de er undertrykt og uønsket av den politiske korrekte venstreorienterte pressen. De lever for offer-rollen. Et talerør for sinte hvite menn med mange vekttall fra livets harde skole. 

Corvus
27.01.18 11:36
jonas: Hvis de klages inn og eventuelt får refs vil de bare ta det som en bekreftelse på at de er undertrykt og uønsket av den politiske korrekte venstreorienterte pressen.

Trenger vel ikke flere bekreftelser på dette?

bjarsvei
bjarsveiInnlegg: 792
29.01.18 16:26

må være medlemsbedrifter....det er et faglig utvalg , ikke en domsstol

Dimmi
DimmiInnlegg: 8354
05.02.18 06:40
jonas: I tilfellet Resett vil vel en klage virke mot sin hensikt. Hvis de klages inn og eventuelt får refs vil de bare ta det som en bekreftelse på at de er undertrykt og uønsket av den politiske korrekte venstreorienterte pressen. De lever for offer-rollen. Et talerør for sinte hvite menn med mange vekttall fra livets harde skole.
Micro33
Micro33Innlegg: 2924
13.02.18 00:03
Tordenskjold3: Noen som vet om man kan klage inn saker fra resett.no og document.no til PFU? Det står på sidene til resett og document at de følger vær varsom og redaktør-plakaten. Betyr det også at de kan klages inn til PFU?

Bare i ren nysgjerrighet, hva vil du klage inn til PFU?

Micro33
Micro33Innlegg: 2924
13.02.18 00:07
Corvus: De bør være mer forsiktige med å henge ut enkeltpersoner,

Det gjelder vel alle i media?

Vil nå si at alle medier har mer svin på skogen innen dette feltet siden i sommer enn noen av de alternative mediene.

Men MSM henger jo ut de "riktige" personene så da gjelder kanskje ikke regelen?

Tordenskjold3
13.02.18 10:27
Micro33: Bare i ren nysgjerrighet, hva vil du klage inn til PFU?

Det var bare ment som et hypotetisk spørsmål. Jeg har ikke klaget inn eller vurdert å klage inn noen av sidene. Jeg bare så at de aldri har blitt klaget inn til PFU og lurte på om det var fordi det ikke var mulig å klage dem inn. 

InternalExile
27.02.18 11:24
Tordenskjold3: Jeg bare så at de aldri har blitt klaget inn til PFU og lurte på om det var fordi det ikke var mulig å klage dem inn.

Men nå har de fått sin første dom.

Resett felt i PFU

Tordenskjold3
27.02.18 11:54
InternalExile: Men nå har de fått sin første dom. Resett felt i PFU

Takk!

HLund
HLundInnlegg: 5648
Mikey666
Mikey666Innlegg: 791
27.02.18 15:20
HLund: Lurås virker som en knakende kjekk type ...

Han har helt rett i sitt svar til henne som du selv har linket til.
Er man så saftig i språkbruken sin selv i offentligheten så må man tåle tilsvarende reaksjoner.

Da jeg var barn så var hovedmantra: Den som er med på leken, den må tåle steken. 

HLund
27.02.18 16:08
Mikey666: Han har helt rett i sitt svar til henne som du selv har linket til.Er man så saftig i språkbruken sin selv i offentligheten så må man tåle tilsvarende reaksjoner. Da jeg var barn så var hovedmantra: Den som er med på leken, den må tåle steken.

Nei, han har faen ikke rett. Ingenting, og da mener jeg ingenting, rettferdiggjør å snakke sånn om folk. Samfunnet er virkelig på ville veier hvis dette skal være normer. Minner om her inne da folk på ramme alvor mente at Lan måtte tåle all hetsen fordi hun irriterte folk med politikken sin. Skam dere.

HLund
27.02.18 16:09
Nabo: Make Somalia great again.

Du er stolt av Lurås her går jeg ut fra?

Mikey666
Mikey666Innlegg: 791
27.02.18 18:57
HLund: Nei, han har faen ikke rett. Ingenting, og da mener jeg ingenting, rettferdiggjør å snakke sånn om folk. Samfunnet er virkelig på ville veier hvis dette skal være normer. Minner om her inne da folk på ramme alvor mente at Lan måtte tåle all hetsen fordi hun irriterte folk med politikken sin. Skam dere.

Nei, hun har hetset andre i stor stil. Da må hun tåle å bli hetset.
Om disse folkene i kommentarfeltet igjen blir hetset, noe de daglig blir, så får ikke de noe sympati fra meg. 

Lan har kjørt en ræva politikk som går hardt utover ærlig arbeidende folk, det er derfor fullt lovlig å kritisere henne sterkt for uerfarenhet, lite gjennomtenkt politikk, mangel på konsekvenstenkning. Men personhets er ikke ok. 

Det jeg skal fram til er at reaksjon må stå i stil, det vil jeg si det gjør. Denne damen har ymtet fram å drepe alle hvite menn, vold mot politi og folkevalgte politikere. At det går an å forsvare slikt synes jeg er sjokkerende.

borbje
borbjeInnlegg: 4108
27.02.18 21:15

Null sympati med denne somalidama 

HLund
27.02.18 21:40
Mikey666: Men personhets er ikke ok

Det er jo i høyeste grad personhets i kommentarfeltet. At Lurås presterer å si at "man må tåle det", forteller utrolig mye om ham.

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 2754
27.02.18 21:43

Jeg synes det er flott at man prøver å løfte frem minoritetsungdom.

Men hvorfor klarer man bestandig å velge ut folk med ekstreme holdninger ? Det er greit så lenge det er ekstreme holdninger "mot høyrefolk" ? eller mot USA/Vesten/Israel ?

Linda Sarsour også. Kvinnen som kjemper for sharia i USA. "Woman of the year" så jeg nylig ett eller annet sted... 

Nabo
NaboInnlegg: 13144
28.02.18 11:05
HLund: Du er stolt av Lurås her går jeg ut fra?

Som du ser, så er det ikke Lurås som har skrevet den artikkelen som jeg linket til, men denne som jeg legger ut her, har Lurås skrevet, og den synes jeg er passelig velskrevet.

https://resett.no/2018/02/28/venstresiden-misbruker-sumaya-jirde-ali-for-alt-det-er-verdt/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg