Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Media viser bilde av Joe Erling Jahr - uheldig!

NYTT TEMA
kjetil1979
kjetil1979Innlegg: 10817
23.01.18 09:55

Er det ikke uheldig at VG, Nettavisen, Aftenposten med flere viser bilde av Joe Erling Jahr? Dette er en av drapsmennene bak Benjamin-drapet. 

Han har nå byttet navn. Bra tenker jeg at de ikke skriver det nye navnet. Mannen har forlatt nazismen i motsetning til den andre drapsmannen som fortsatt frekventerer miljøet.

Han prøver å gå videre i livet etter å ha sonet dommen for det horrible drapet for 17 år siden, står det om i NRK, som ikke viser bilde. 

Burde ikke da media la være å vise bilde av han, og la han få sjansen til å starte på nytt? Jeg synes det. 

At handlingen selvsagt for de pårørte til Benjamin er utilgivelig er en annen sak. Selvsagt må ikke de akseptere en som frarøvet dem sin kjære. Men vi som storsamfunn (derav media som en del av dette) har et ansvar for at folk som har sonet sin dom kan gå videre i sine liv. 

(Innlegget ble redigert 23.01.18 09:56)

kansas00
kansas00Innlegg: 19901
23.01.18 22:42

Det er vel et 17 år gammelt bilde de viser ? I så måte er det vel vanskelig å se noe så veldig uheldig i dette. Bildene finnes jo allerede på nett fra før.

vg

kjetil1979
23.01.18 23:23

Det er ikke noe poeng mener jeg i å vise et bilde av en som har byttet navn og gått ut av miljøet og dermed ønsker å få sjansen på ny. Den som ikke har brutt med miljøet vises det ikke bilder av. Jeg er uenig i den redaksjonelle vurderingen av å publisere bilde.

kytec
kytecInnlegg: 32471
23.01.18 23:30
kjetil1979: Han har nå byttet navn. Bra tenker jeg at de ikke skriver det nye navnet. Mannen har forlatt nazismen

Han bør vel ikkje oppsøke offentligheten om han vil leve skjult (i fred)?  

kjetil1979
24.01.18 09:44

At en beklager ovenfor familien og venner av den drepte når en er ferdig med soning og vil videre med livet betyr vel ikke at en skal få bilde av seg selv frem? Men godt poeng. Klokeste ville ift. media i Norge og aldri ha uttalt seg. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg