Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ekkokammer på Dagbladet

NYTT TEMA
iMe
iMeInnlegg: 2
07.02.18 20:39

Jeg synes det er helt grusomt hvordan de tre personene i Ekkokammer snakker likestilling og seksuell trakassering. De snakker om dette som om menn ikke bør få lov til å flørte, og at å gå bort og si "hei" til en jente er noe som kan knyttes opp mot trakassering. De fremstiller mannen som det kjønnet uten verdier, og som visstnok bare lever for seksuell tilfredsstillelse.

De tre personene i Ekkokammer ser sikkert på seg selv som modige personer, som tør å bringe debatten rundt kjønnsroller og seksuell trakassering på dagsorden. Det at de fokuserer på seksuell trakassering og likestilling er i utgangspunktet naturligvis greit, men når de diskuterer disse temaene gjøres dette på en så ensidig måte at det er til å bli deprimert av. De fremstiller det som om alle menn er ute etter å voldta kvinner, og at kvinner har et bedre verdigrunnlag enn det menn har. Misforstå meg ikke, jeg er FOR likestilling, men sterkt imot at samfunnet vårt karakteriserer som en eneste stor arena for seksuell trakassering, hvor menns evige sexlyst konstant undertrykker kvinnene.

Ekkokammer er en helt forferdelig videopodcast, som ikke har den minste evne til å se en sak fra flere sider. Det konstante temaet er hvor "synd" det er på alle kvinner, som er nødt til å omgås menn. De tre som Ekkokammer omhandler er så feministiske at de ville blitt for drøy for en Hollywood-film som omhandlet kvinnekamp og likestilling. Det sier seg selv at det derfor er helt ULIDELIG å se på denne videopodcasten, som jeg anbefaler alle å holde seg godt unna.

Klikk for å gå tilbake til toppen