Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Betimelig kritikk av norsk nærsynthet

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44632
23.02.18 19:23

Denne svenske har helt rett:

https://www.nettavisen.no/meninger/torbjornnordvall/ol-kveld-pa-tvnorge-er-en-opptakt-til-17-maifeiringen/3423419056.html

Synd at OL for Norge er blitt så bra at mediene i større grad ikke kunne omtale også litt av de utenlandske som presterer. Man har jo sett utviklingen gjennom de senere år - og det er vel kanskje ikke slik at Norge er så veldig spesielle her.

Likevel - de har litt rett de som sier at f.eks. Fotball-VM er bedre uten Norge, fordi vi da rett og slett kan fokusere på idretten i stedet for å mase på hvordan Norge gjør det...

... et tankekors.

ehall
ehallInnlegg: 19575
23.02.18 23:14

Svensken har overhodet ikke rett og det syder av misunnelse og mindreverdighetskomplekser. Det er veldig mye rart som kommer fra ham. 

Dette er et program etter alle dagens øvelser er avsluttet. Selvfølgelig fokuseres seg på norske deltagere. Skal jeg se på andre deltagere ser jeg direkte på øvelsene. 

kansas00
kansas00Innlegg: 19887
24.02.18 00:15

Litt artig se på google trends hvordan interessen er for vinter ol rundtomkring i verden sett igjennom googles øyne (sikkert aktivitet via deres sider relatert til vinter ol). Selv hos land som gjør det rimelig bra i OL er jo interessen nesten lunken i forhold til norge. På en skala hvor det mest ol-interesserte landet (tsjekkia) ender på 100, Så ender norge på 88... Samtidig som nasjoner som sverige og tyskland er nede rundt 50-tallet... og landet norske medier blir veldig kry og stolt av at skriver om oss, USA,  er helt nede mot 12. Noen av de seneste dagene har det vært mer skriverier om bayern munchens champions league kamp enn det har vært om OLet tyskerne er med i.

Så kan man lure på om medienes skriverier om at norges OL-innsats er "keiserns nye klær". Gir resten av verden blanke i dette her som norge som "verdens mistpunkt" tror alle følger med på. Finnes selvsagt mange måter å måle interesse på, men tror det er fanget noe essens i dette.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 44632
24.02.18 09:49
kansas00: . og landet norske medier blir veldig kry og stolt av at skriver om oss, USA,

Hehe, ja, har også en kompis som driver å sender alt mulig av artikler fra USA der det står noe om Norge. Synes dette er litt 80-talls, å være stolt av positiv omtale av Norge....

Ellers svært interessant statistikk! Det hadde også vært interessant å vite hvor mange nordmenn som gir helt blaffen i OL - tror det er flere enn før, blant annet fordi NRK ikke lenger har monopol. På jobben merker jeg at kanskje over halvparten overholdet ikke er interessert. Da jeg vokste opp på 80-tallet var det krise om vi ikke fikk se OL på tv.

For øvrig kan jo tallene brukes for at Norge igjen bør arrangere OL - som en amerikansk talkshowvert en gang sa da Stortinget sa nei - det er jo meningsløst, for OL blir jo arrangert for nordmenn.

Stenia
SteniaInnlegg: 2452
25.02.18 02:38
DrSchwei: Denne svenske har helt rett:

Denne svensken er enten sur eller han vil provosere noen, tror jeg.

Ellers vet jeg ikke hva de sender i svensk og finsk sports-tv. Og hvor er Danmark ? Ååå ja, de driver med sommersport de.

Jhinx
JhinxInnlegg: 5123
21.03.18 17:18

Forstår avisene må kjøre + saker.

men det jeg savner er annonyme debatt muligheter. Slik som her på vgd. I avisene blir det personangrep når der står hva du jobber med eller hvem du er.

skulle hatt mer av de som kommenterte i vg her på vgd :)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg