Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fem sin uslåelige reprise-rekord!

NYTT TEMA
nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 9893
04.03.18 17:27

Min bedre halvdel, som det heter, oier seg over at på en ellers litt kjedelig tv-søndagsettermiddag så greier kanal Fem faktisk å sende reprise på et program som hadde nettopp gått, altså nøyaktig samme program kommer igjen etter reklamepausen.  Det er nesten bare "r"-er over alt hvis man ser på programoversikten for mange av disse "sidekanalene" som tilbys slik som av RiksTV, men å ta betalt for et så omfattende repriseopplegg av programmer, det må vel kunne karakteriseres som tilnærmet svindel?  For det mangler ikke på at de skal ha betalt for abonnementet... (Hvem eier forresten Fem?).

Kl. 15.40 Sinnasnekkeren Sverige.  Kl. 16.40 Sinnasnekkeren Sverige, og altså nøyaktig samme episode!  Tror de at seerne er senile da, eller hva?  Attpåtil gikk visst samme episode for få dager siden også (da visstnok bare én gang den dagen..., men likevel).  Hvis det er spilt inn over 100 episoder av dette relativt populære programmet, så måtte det vel kunne gå an å få til en annen rullering av materialet? 

Dette virket utrolig sløvt/giddasløst av de ansvarlige for elendigheten.

(Innlegget ble redigert 04.03.18 17:27)

InternalExile
InternalExileInnlegg: 18176
05.03.18 16:11
nostalgikern: Hvem eier forresten Fem?

FEM er vel kvinnekanalen til TVNorge, MAX er herrekanalen.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40516
05.03.18 19:19

På TLC går Rik på rabatt i reprise atter en gang. 

borbje
borbjeInnlegg: 5155
08.03.18 00:00

Søndagene er reprisedagen overalt 

KansjeD
KansjeDInnlegg: 9192
29.04.18 14:32

Kan jeg anbefale den røde knappen oppe i hjørnet på fjernkontrollen? Den løser de fleste TV-relaterte problemer...

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45081
29.04.18 18:26

Akk, ja repriser er en ting - men generelt er søndagen en noe bedre TV-dag enn fredag og lørdag, synes jeg. I ukene har man jo både mer nyheter, aktualiteter og denslags, i tillegg til serier som Kakekrigen (ja, ser på den...) og lignende. Fredag og lørdag virker å være til krampaktige og gammeldagse familiekonsepter....

AccountsReceivable
AccountsReceivableInnlegg: 199
01.05.18 06:47

I 2017 hadde vel FEM en markedsandel på 2%, så det er vel begrenset hvor mye de gidder å satse på kanalen. Siden TVNorge hadde en markedsandel på 6,6% i samme periode er det nok der legger penger i nye serier.

Når det kommer til repriser så er det vel dette noe som går igjen hos alle disse "tilleggskanalene" man får både hos TVNorge og TV2. De nyere og mer populære seriene de har lisens til å vise går på hovedkanalen, da spiller det ingen rolle om programmet i hovedsak er styrt mot menn eller kvinner. Akkurat det med å sende samme episode rett etter hverandre er jo selvfølgelig veldig sløvt, men det er vel nesten ikke noe annet å forvente av en tv-kanal det knapt satses noe på. Alt dette blir jo styrt automatisk, så det er vel en fyr som var keen på å komme seg raskt hjem fra jobb kvelden før som klarte å rote det til i spillelista. 

Så lenge man har brukbart internett i heimen og er under 50 år gammel så har jeg vanskeligheter med å forstå hvorfor man i det hele tatt gidder å ha en tradisjonell tv-pakke. Streaming er kommet for å bli, det er fremtiden. Man slipper all reklamen, den totale prisen er billigere, man kan følge sin egen timeplan og ikke minst vil man ha mye større utvalg med mer valgfrihet.

JackNapier
JackNapierInnlegg: 3156
02.05.18 11:28

Ser folk på lineær-TV altså?

Karten67
Karten67Innlegg: 4409
12.05.18 15:58
JackNapier: Ser folk på lineær-TV altså?

Finner du det rart når de fleste TV medier er lineære?

JackNapier
JackNapierInnlegg: 3156
12.05.18 16:56

Nett-TV?

Karten67
Karten67Innlegg: 4409
12.05.18 18:08
JackNapier: Nett-TV?

Du mener flere og flere går over til å se  TV 2 Sumo/ VGTV  og Netflix. o.l?

Ja mulig, det er jo noe som er voksende, må innrømma at jeg selv ser litt på HBO:)

Men enn så lenge er nok lineære sendinger i flertall. 

Synes videre at det er ett fremskritt at en selv kan velge TV tilbud utover "grunnpakken", slik som en f.eks kan gjøre hos Get

tucan
tucanInnlegg: 20073
12.05.18 18:13

Ikke bare fem som roter. Begynte å se 24 på tv3 i fjor.

gikk på torsdagen. Men gikk ut pga. Landskamp. Så fortsatte de ned neste episode uken etter. Henviste oss til nett for å se den manglende episoden

grds
grdsInnlegg: 2186
13.05.18 12:10

Episoder spilles vel av i tilfeldig rekkefølge. Når de velger fra et lite utvalg av episoder så tror jeg det har med rettigheter å gjøre, at de betaler for å "leie" en andel av episodene i en serie.

Rundt fem år siden hendte det at jeg skrudde på MTV for å se et par episoder av South Park. Hver kveld på ukedagene sendte de to episoder etter hverandre. Etter hvert skjønte jeg at de roterte mellom omtrent 15 forskjellige episoder! Jeg kvittet meg med lineær TV kort tid etterpå.

jonas
jonasInnlegg: 29715
13.05.18 12:28

Men apropos repriser, noen som vet hvor mange runder av Friends og Seinfeld norsk tv har rukket nå? 

Seinfeld hadde 180 episoder mellom 1990-98. Har vel gått i nesten kontinuerlig loop på en eller annen kanal siden da.

(Innlegget ble redigert 13.05.18 12:30)

vadefugl
vadefuglInnlegg: 40516
17.05.18 03:19

YouTube er bedre. Riktignok reklame, men bruker en fantasien og søker på nye ting hver dag, så finner man det utrolige.

perchri
perchriInnlegg: 8155
02.06.18 09:42
KansjeD: Kan jeg anbefale den røde knappen oppe i hjørnet på fjernkontrollen? Den løser de fleste TV-relaterte problemer...

Ja, men synes det ligger på kanten mot svindel. Riks TV og Canal digitals sine repriser omat og omat...koster tross allt noen kroner pr mnd. Det fine med riks TV er at en kan få gratis NRK og noen til, og det holder så det rekker.  Men vi finner oss tydeligvis i dette lurendreieriet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg