Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Agurksesongen 2018

NYTT TEMA
fargerik
fargerikInnlegg: 55293
27.06.18 15:06

Sommer og sol (i hvertfall her sørpå) og det er igjen tid for de store sakene.

Riksdekkende presse har i noen dager varslet om at Europa mangler CO2 til ølet og brusen.

Heldigvis kan Petter Nome berolige oss med at det kommer til å ordne seg. Alle skal få. Ihvertfall i to uker til.

Langorm
LangormInnlegg: 8212
27.06.18 19:09

Hadde nå denne riksdekkende homogladheten vært en agurk. Jeg er for min del luta lei, av denne pådyttende såkalte normalen. Jeg har for lenge siden sluttet å kjøpe "paranoide negertær" til jul. I går så jeg på tv, en fotballspiller som hadde navnet "Musa" på drakten. Men de overbeviste reporterne, brukte standhaftig ordet "Mosa". :-) 

timy3
timy3Innlegg: 5025
27.06.18 19:55
fargerik: Riksdekkende presse har i noen dager varslet om at Europa mangler CO2 til ølet og brusen.

Du får skrote sykkelen og kjøre mere bil, slik at vi får mere CO2. Litt må du da bidra med til samfunnet.:-)

fargerik
29.06.18 17:31

Det er øl i hyllene fremdeles.

Men jeg leste i nettavisen (tror jeg det var) i går at Sophie Elise har solgt leiligheten sin.

Men det kvalifiserer kanskje ikke til å være en agurk....

Men hva med denne :

Ketil Solvik Olsen har vært på Fedje og lovet å heve ubåten ( ! )

Valgkamp eller agurk?

tinnyme
tinnymeInnlegg: 11782
29.06.18 19:40

Men gladnyheten i dag er da at en dopingdømt langrennsstjerne, eller hva det er de kaller slike, skal vises frem på fredags TV for det norske folk. 

Blir bare såååå kochelig atte... snart renner nok pengene inn i kassa igjen.

kansas00
kansas00Innlegg: 20637
29.06.18 20:32

Begynner å bli vel mange agurker nå om at det er fint og varmt vær i norge nå. TV2 drar det langt med å sende ut reportere til stedene som fighter/krangler om en mulig ny rekord for juni. Var til og med tvil om rekord var gyldig fordi målestasjon ikke var gyldig. Helt klart nyheter som engasjer..Selvfølgelig blir alt krydret med en duell mellom nord-norge og sør-norge, der sør-norge selvsagt har vunnet. Hva passer vel bedre da en at tv2s værmelder melder været fra gaustadtoppen ?

(Innlegget ble redigert 29.06.18 20:34)

kansas00
02.07.18 20:36

Plukker jordbær uten å vaske hendene etter dobesøk

Det er noe som heter at det man ikke veit, har man ikke vondt av... Hvor mange sessonger/år tror man egentlig slikt har foregått ? Er det plutselig nytt av året at jordbærplukkerne ikke har gode sanitære forhold ? Greit nok å melde om dette som en nyhetsnotis, men å prøve å skape overskrifter/sjokkere med dette må jo være litt agurk. Kan være rimelig sikker på at du sannsynligvis igjennom årenes løp har spist mange jordbær plukket av arbeidere som ikke har vasket hendene sine.

(Innlegget ble redigert 02.07.18 20:36)

fargerik
04.07.18 06:32

hehehehe....men nå begynner vi å snakke :

NRK kan melde om at 3 kalver rautet veldig høyt, vekket folk og spiste av rosebuskene.

Den var søt. Det mest oppsiktsvekkende er dog at politiet faktisk rykket ut!

Ketil Solvik Olsen har på sin side lovet å innføre internett på hele østfoldbanen neste år. (usikker på om det er lokalvalg-flesk eller agurk?)

(Innlegget ble redigert 04.07.18 06:40)

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12412
04.07.18 07:39

(Innlegget ble redigert 04.07.18 07:41)

JudasT
JudasTInnlegg: 5605
06.07.18 12:21

Du verden. Du mener altså at ulveobservasjoner er så dagligdagse på Hadeland at de ingenting i avisa har å gjøre?

FrannyLee
FrannyLeeInnlegg: 12412
06.07.18 13:42
JudasT: Du verden. Du mener altså at ulveobservasjoner er så dagligdagse på Hadeland at de ingenting i avisa har å gjøre?

Sorry Judas. Skulle lime inn en artikkel om mannen som møtte en ulv på sykkel , men enten har ulven punktert eller falt av sykkelen eller så er min kompetanse i innlimings, legge ved lenkebransjen for dårlig og det oppsto ett crash.

Og da ikke på sykkel :-)

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2309
11.07.18 11:57

ta-agurk

Står i dagens TA. Bildet er rett nok fra 2007, så det er jo forholdsvis nyhet da

Fra artikkel om steinen:Vidar Lien fra Tønsberg forteller at han og kona kjørte forbi steinen i september i 1977

(Innlegget ble redigert 11.07.18 11:59)

fargerik
12.07.18 16:54

Nettavisen melder at en instagram-blogger ble bitt av en fisk når hun ryggsvømte i bikini i en fotosession for å knipse bilder til instagrambloggen.

kansas00
13.07.18 16:54

Ku gikk inn i kulturhuset på Fitjar, dreit og gikk ut igjen...Kanskje ikke direkte en agurk, for den stammer jo fra en lokalavis som sikkert er fylt med slike nyheter... Uansett en glad-agurk.. En av de beste i 2018.

(Innlegget ble redigert 13.07.18 16:55)

timy3
13.07.18 19:10

I motsettning til "kansas00" så vet  Journalisten Elise Angell i Fitjar forskjellen på ku og okse.

timy3
13.07.18 19:12
fargerik: Nettavisen melder at en instagram-blogger ble bitt av en fisk når hun ryggsvømte i bikini i en fotosession for å knipse bilder til instagrambloggen.

Da kan man si at fisken biter.

kansas00
13.07.18 20:09
timy3: I motsettning til "kansas00" så vet Journalisten Elise Angell i Fitjar forskjellen på ku og okse.

Hadde det noen betydning for saken ? Mulig jeg ble blendet av bokstavene "ku" som er brukt 19 ganger i artiklen med henspeiling på KUlturhuset... Så hvis hun viste forskjell på okse og ku, er det merklig hvor opptatt hun er av KUlturhuset..

(Innlegget ble redigert 13.07.18 20:18)

timy3
13.07.18 21:30

Det er på KUlturhuset du får KUlturmelk.

fargerik
timy3
18.07.18 10:20

NRK P1 meldte i dag kl. 10.00 på nyhetene at kl. var 11.00

Er dette standaren for riktigheten av nyhetene?

goggen47
goggen47Innlegg: 478
18.07.18 12:34

https://www.vg.no/rampelys/i/p6kooW/carolas-katt-tok-fyr

At halen til Carola tok fyr er jo store saker?

fargerik
18.07.18 17:12
goggen47: https://www.vg.no/rampelys/i/p6kooW/carolas-katt-tok-fyr At halen til Carola tok fyr er jo store saker?

Nå snakker vi agurk!!!

Edit : det var jo ikke Carolas hale, men kattens hale, da...sånn for ordens skyld.

(Innlegget ble redigert 18.07.18 17:13)

timy3
18.07.18 20:35
goggen47: At halen til Carola tok fyr er jo store saker?

Bra det var Carolas katt og ikke mus som tok fyr.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 45797
18.07.18 21:59
timy3: Bra det var Carolas katt og ikke mus som tok fyr.

Har hun mus også?

timy3
19.07.18 13:45
DrSchwei: Har hun mus også?

For å være helt ærlig så har jeg ikke skjekka det.

kansas00
20.07.18 16:00

Chuck Norris kommer til Norge i 2019...

Fint folk varsler selvfølgelig sin ankomst lang tid i forveien.

(Innlegget ble redigert 20.07.18 16:00)

kansas00
20.07.18 17:23

https://www.nettavisen.no/nyheter/reager-pa-alkoholstunt-pa-guns-n%27-roses-konsert/3423516181.html

Sannsynligvis en nyhet som kunne nådd mediene når som helst på året. I så måte kanksje ikke en agurk, men like fult litt underholdende. Noen som tydeligvis har gått med seg en liten jägermeisterlogo på et bilpanser som er en del av scenedekaorasjonen guns'n roses hadde med seg på en konsert i oslo nylig..

– Kjendiser burde ikke reklamere for et produkt som fører til tusenvis av ødelagte liv hvert år, sier rusorganisasjon.

Tusenvis som ødelegger livet sitt på jägermeister hvert år.. Er vel litt hardt å ta i ved å legge byrden til et helt liv. Tror for de som har problemer med alkohol gjelder vel det i stor grad andre typer. Og hvem klarer å se den logoen med mindre man står nærmest scenen ? Dette må vel kalle en av mange ting som gjøres for at et budskap ikke skal taes seriøst..

Hyrro
HyrroInnlegg: 19418
21.07.18 11:51

Jeg er riktignok 71 år, men føler meg verken utdatert eller bitter, som noen her later til å tro, fordi ungdommen er historie. Men fortsatt kan jeg glede meg over nye klær og uteliv. Bidrar fortsatt med noe jobb og er interessert i å lære noe nytt. Men når jeg åpner VG-nett så er det ikke slike som meg de henvender seg til. 

Jeg har hatt et liv som alle andre. Kjærlighetsforhold, samboerskap (fortsatt) og barn. Noe de aller fleste har opplevd i sitt liv. Men hva er så spesielt med akkurat det, fordi noen kjendiser opplever akkurat det samme. Eller er det slik at alt som skjer skal dreie seg om unge  mennesker som passer inn i skjønnhetidealet. Sex, nakenhet og utseende? Selv de som påstår å ikke følge kroppspresset, er så slanke og veldreide at det må føles enda mer deprimerende for alle de som sliter med eget selvbilde. 

Se bare på MeToo-ofrene. Ikke en av dem sitter bak et kassaapparat med kviser og fettvalker rundt midjen. Så jeg spør, hvem er det egentlig media henvender seg til? 

Hva er så VG-nett? Et eneste stort sammensurium av kjendisliv som bare de færreste kan identifisere seg med. Dette ispedd noen tragedier og overfokusering på kriminalitet begått av noen få. Ikke for å nevne sporten, som nå overgår alt annet av nyheter. 

Verden rundt oss er i endring. Både innenlands og i den verden vi er en del av. Det trygge og forutsigbare landet vi levde i inntil 80-årene finnes ikke lenger, og forandringene renner som en flod gjennom det samfunnet vi tror vi kjenner. Det er ganske alvorlige saker også, som forslag til nye beredskapslover og salg av jorda vi går på. Men finnes det et sted i media, så drukner det i vås som egentlig angår de aller færreste av oss. 

Vi har da magasiner nok for de spesielt interesserte, dameblader, moteblader, sportsblader, Le og Rør m. flere. Pluss rosabloggere. Må avisene absolutt ta opp det samme tullet for å selge? Må de som bryr seg tråle nettet for å sette seg inn i alt det avisene ikke skriver om? 

Min konklusjon er at vi har agurknyheter hele året. 

(Innlegget ble redigert 21.07.18 11:53)

Strandereng
StranderengInnlegg: 7680
21.07.18 15:26
Hyrro: Min konklusjon er at vi har agurknyheter hele året.

Kunne ikke vært mer enig. 
Et meget godt og reflektert innlegg, Hyrro.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester