Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Toppnyheter i VG

NYTT TEMA
Hyrro
HyrroInnlegg: 20600
10.12.18 13:39

VG skal ha skryt for å være en gratisavis på nett, men skal det bety at utvalget er under en hver kritikk. Her blir man foret med giftemål, skilsmisser, babyer m.m. om folk man ikke engang kjenner igjen på bildet, eller vet hvem er. Slankestoff, sexråd og annet tull. 

Det er blitt mer et ukeblad enn en avis. Men jeg synes det likevel topper seg i disse tider hvor Paris har satt fokus på det opprøret som spres seg i Europa. Snevert kommentert som en sak om bensinpriser, mens det dreier seg så mye som 40 punktvise krav som vi blir forskånet å høre noe om. 

Hva får vi isteden som toppnyhet, både i går og idag: Jo internkrangel i Farmen! 

Marchionni
MarchionniInnlegg: 7158
10.12.18 19:20
Hyrro: Hva får vi isteden som toppnyhet, både i går og idag: Jo internkrangel i Farmen!

Dette var jo også på forsiden av papiravisen til både VG og Dagbladet i dag. Jeg blir oppriktig trist og svært pessimistisk når jeg tenker på hva folk flest er opptatte av.

bjoro33
bjoro33Innlegg: 4114
10.12.18 21:02
Hyrro: Det er blitt mer et ukeblad enn en avis

Vg hadde også høyt oppe "Mitt liv med stor penis" Men den s(t)aken må du betale for å se. Rett nok ingen stiv pris. Og saken er vel full av harde fakts.

(forsøker meg bare på litt vg-språk)

(Innlegget ble redigert 10.12.18 21:06)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49315
10.12.18 22:09
Hyrro: : Jo internkrangel i Farmen

Nytter nok ikke å protestere mot dette. Har aldri sett Farmen og har ingen interesse av dette, og det er til og med mindre interessant enn at "Johaug leder med 21 sekunder" for min del.

Eivinder
EivinderInnlegg: 1351
25.12.18 16:34

Ingen toppnyhet, men VG hyller i dag kjendiser som gikk bort i 2018.

Vibeke Skofterud, Vera Micaelsen, Ingrid Espelid, Thorvald Stoltenberg.

...og innbruddstyven Terje Larsen. Flott hyllest til en kriminell.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5876
25.12.18 16:40

Avisene retter seg etter det som gir klikk, enkelt og greit. Har aldri sett behovet for vg+. 

sveibjar
sveibjarInnlegg: 3184
25.12.18 16:44
Eivinder: Terje Larsen.

fint selskap "vandreren" ble hyllet med i dagens VG, en stor takk til VG fra hyttefolket i fjellheimen .. :)

Blekkpenn
BlekkpennInnlegg: 1258
26.12.18 15:02

Å servere søppel til folket fra en ledene avis er sentralstyrt. Men hvorfor holdes kritisk og sannferdig journalistikk skjult for sivil borgeren ? Hvorfor skal alle hjernevaskes med helt uinteressant materie ?

Jo det kalles globalisering og sivil borgeren skal ikke vite. Trump har rett, media er fake. De er samkjørte med global-ister. Men han truer med sin politikk globalistens drøm om en sentralstyrte verdensorden med hovedkontor i FN. Og her bedriver de bla. med eierstyrt utvikling.

Men hva i all verden er det ?  et sammensatt spørsmål men poenget er at du ikke skal vite, enkelt kan det sies å være et av av mange verktøy globalister bruker for og gjøre deg liten, seg selv allmektig.

Trump henter tilbake bedrifter og satser på sine.  Men i Norge skal alt forbli stort og sentralstyrt. Selger alt fra bedrifter, gruvedrift, land vann og hav rettigheter. Men å være Norsk er å trives med det som er lite nært og kjært. Vi er ikke skapt for å være store.

Gro Harlem Brundtland var arkitekten bak noe som heter Agenda 21 og Ickley som nå eies av FN og ble vedtatt som en plan for globalisten i Rio i 1992.

Norge gir Clinton foundation 100 vis av millioner av folkets skattepenger for støtte globalist Hillary i den Amerikanske valgkampen. Og så snakkes det om Putin. Fei egen dør vil nå jeg si.

Og i Norge er nesten alle på tinget globalister. I posisjon benytter de folkets midler til å kjøpe seg inn FN vedtatte satsingsområder i bedrifter de selv har holdingselskaper i. Insidehandel kalles det. Det er en grunn for at politiker blir søkkrike uten å nevne navn. Dere kjenner dem alle som en. Du og jeg må betale med skyhøye skatter og avgifter.

Trumps politikk vil ødelegge dette systemet. Derfor hater politikere Trump. Derfor hater mediene Trump, de har og fått beskjed av FN og forkynne globalisering. Og det gjør dem.

Derfor får du og jeg servert søppel og fake news det gagner ikke globalister at menigmann skal bli opplyst.

Lær din Snorre ,kjenn din historie, alt som har skjedd de siste 40 år er så langt unna Norsk kulturarv som råd er, Europa vil aldri slutte med å få tak i Norge. De lager U Lov og det som er rett kalles urett og det som er urett kalles rett. Verst av alt er at de nå er i ferd med å lykkes. Til nå har det tatt over 1000 år.

Som Romerne bruker også dagens agenda idrett som næring til idioten så så ingen får greie på hva som skjer ellers. Dette da som et bakteppe for hvorfor media er så dårlige som de er. Velg alternativt vil nå jeg anbefale. 

Lær din historie, VÅKN OPP!!!!!!

Hyrro
28.12.18 14:53
Blekkpenn: Selger alt fra bedrifter, gruvedrift, land vann og hav rettigheter.

Et meget godt innlegg, som jeg stort sett er enig i. 

Men i sakens anledning kan også nevnes at Statskog er på vei til å selge resten av folkets eiendom til private, og det i tillegg til at Norge er på topp i Europa med nesten 80 % privat eiendom til skog og mark, og enda nesten dobbelt av USA.  Dette viktige punktet var det Giske ville ta opp på det omtalte møtet i Trondheim for en tid tilbake, men hva var det vi fikk høre om i media? 

Jo, det at det var alt for tidlig for denne MeToo-anklagede å stille på et møte, og det enda han ikke har forbrutt seg mot norsk lov. Her er det viktigere å utestenge en ganske grei politiker enn det at mektige landbaroner skal eie jorda vår. 

perchri
perchriInnlegg: 10199
05.01.19 09:08
Hyrro: VG skal ha skryt for å være en gratisavis på nett, men skal det bety at utvalget er under en hver kritikk. Her blir man foret med giftemål, skilsmisser, babyer m.m. om folk man ikke engang kjenner igjen på bildet, eller vet hvem er. Slankestoff, sexråd og annet tull.  Det er blitt mer et ukeblad enn en avis. Men jeg synes det likevel topper seg i disse tider hvor Paris har satt fokus på det opprøret som spres seg i Europa. Snevert kommentert som en sak om bensinpriser, mens det dreier seg så mye som 40 punktvise krav som vi blir forskånet å høre noe om.  Hva får vi isteden som toppnyhet, både i går og idag: Jo internkrangel i Farmen!

Rett ut sagt, vi trenger flere journalister med baller, intet annet. Har man ikke baller blir det hele ala Se og Hør. Det hører naturen til.....

VG ,da?  Form nettavisen anderledes. Gjør så den minner om en avis. Overlat " Her blir man foret med giftemål, skilsmisser, babyer m.m. om folk man ikke engang kjenner igjen på bildet, eller vet hvem er. Slankestoff, sexråd og annet tull. " til sosiale medier.

Hyrro
06.01.19 02:33
perchri: Rett ut sagt, vi trenger flere journalister med baller, intet annet. Har man ikke baller blir det hele ala Se og Hør. Det hører naturen til..... VG ,da?  Form nettavisen anderledes. Gjør så den minner om en avis. Overlat " Her blir man foret med giftemål, skilsmisser, babyer m.m. om folk man ikke engang kjenner igjen på bildet, eller vet hvem er. Slankestoff, sexråd og annet tull. " til sosiale medier.

Jeg tror nok jeg har baller nok, selv om jeg er kvinnfolk. Men det betyr da også lite eller intet betalt for den jobben jeg gjør. Sånn er bare livet i denne ytringsfrihetens høyborg. 

Men, likevel, skyld ikke på sosiale media. Det er hva du gjør det til, og all utskjellingen av Facebook, bør stille spørsmålet "Hvorfor?"

Jeg har min venneliste (ganske internasjonal) og gruppetilhørighet, og det er akkurat der jeg har hentet de tema som ikke de etablerte media vil at jeg skal vite noe om. 

La ukebladene ta seg av alt kjendisstoffet, og la talkshow være forbeholdt TV, ikke Dagsrevyen. Opprett på nytt den gamle Kriminaljournalen, så de som vil dypdykke i mord og tragedier kan gjøre dette uten at vi alle skal  oppdateres i ukevis for alle detaljer og det politiet ikke kan si noe om likevel. 

Jeg mener ikke at media skal hoppe over drap, store kjendisbegivenheter eller siste nytt på kulturfronten. Men gi oss korte smakebiter, ikke som hovedtema som ikke stopper før man sovner utmattet over at det viktige som skjer hjemme og ute  man har ventet på uteblir. 

Egentlig er det hele tragisk og fordummende. Respektløst overfor det norske folket, vil jeg si. 

Fjøsbonden
FjøsbondenInnlegg: 30931
06.01.19 02:37
Hyrro: Jeg tror nok jeg har baller nok, selv om jeg er kvinnfolk.

Dette er svært skremmende med tanke på at De tilhører en internasjonal kommunistisk bevegelse, som kjemper for størst mulig likhet.

Åpenbart også mellom kjønnene.

For navnet på bevegelsen var ?

(Innlegget ble redigert 06.01.19 02:41)

DrSchwei
22.01.19 16:58

Forsvunnet baby i Gøteborg. Javel, men så funnet igjen. At noen roterbort en barnevogn med baby eller noen finner på noe tull i Sverige er vel knapt nok grunn for nordmenn til å holde seg oppdatert om dette fra minutt til minutt+??

tinnyme
tinnymeInnlegg: 12783
04.02.19 21:38
Hyrro: VG skal ha skryt for å være en gratisavis på nett, men skal det bety at utvalget er under en hver kritikk.

I dagens avis fronter da VG en uinteressant bloggedame ved navn Sophie Elise og det er for å si det mildt helt under pari.

Tror virkelig VG at de småjentene som leser bloggen hennes også leser VG?

Detspørs
DetspørsInnlegg: 484
27.03.19 09:52

VG Netts forside nå: DØDT LØP FØR VALGTHRILLER med krigstyper. Skulle tro det var Trumps arvtager som skulle velges, men neida. Det er nestleder i mini dustepartiet SV det dreier seg om. Forståelig at VG-journalistene er opptatt av kameratene sine, men det går kanskje an å vurdere hvor stor interesse dette har for oss andre.

DrSchwei
27.03.19 19:47

Det var tråden - skulle legge inn en kommentar forrige fredag. Mens situasjonen var uavklart med "Viking Sky" lå det lenge på topp at et helikopter hadde styrtet....

To skadde i et privat helikopter - vs over 1.000 mennesker i ytterste fare. Godt mulig det bare var en teknisk feil, for varte ganske lenge.

perchri
03.06.19 18:34
Hyrro: VG skal ha skryt for å være en gratisavis på nett, men skal det bety at utvalget er under en hver kritikk. Her blir man foret med giftemål, skilsmisser, babyer m.m. om folk man ikke engang kjenner igjen på bildet, eller vet hvem er. Slankestoff, sexråd og annet tull.  Det er blitt mer et ukeblad enn en avis. Men jeg synes det likevel topper seg i disse tider hvor Paris har satt fokus på det opprøret som spres seg i Europa. Snevert kommentert som en sak om bensinpriser, mens det dreier seg så mye som 40 punktvise krav som vi blir forskånet å høre noe om.  Hva får vi isteden som toppnyhet, både i går og idag: Jo internkrangel i Farmen!

ååååå...jeg leser gamle VG aviser fra 60 tallet. Det er noe annet, en i dag. Da var det virkelig aviser. Intet om fru Johnsen og Sebastian, som giftet seg, men spalter om verdens hendelser...rimlig sakelig. Sammenlignet er det i dag SE og Hør mentalitet . Akk,ve, det enneste som blir feil er at nyhetene er nærmere 60 år gamle. Faderen tok vare på aftenposten og VG og stampet dem sammen i store esker. Men det viser hvor vi går i tiden..........skremmende?

PEF_1973
PEF_1973Innlegg: 2642
05.06.19 17:14

Ikke er dette en toppsak og ikke har jeg VG+
Men slike tullesaker, ispedd kjendissladder og pikk-forlenging/-reduksjon er jo rett og slett tragisk.

Har arkiv-tjeneste hos både VG, Aftenposten og Dagblader, mest for å lese gamle fotballreferater, men ender ofte opp med å skumme gjennom hele aviser

Eneste som er likt slik VG var på 60-80-tallet er de illsinte leserinnleggene på debattsidene.

Og la meg ikke starte på hvordan Aftenposten har gått fra en noe sirumpet, men seriøs avis, til å bli VG sin ukjente tvilling, og nesten like feministisk som Dagbladet.

(Innlegget ble redigert 05.06.19 17:21)

hillebillys
hillebillysInnlegg: 9951
08.06.19 10:36
Hyrro: Det er blitt mer et ukeblad enn en avis

Jeg syntes da før nett var "stort" så var VG litt ukeblad aktig da også.

VG er vel en av verstingene med tanke på reklame.
Og jo, jeg forstår att inntekter trengs. Og reklame er endel av det.

Men overbruken av reklame er det jo som gjør att tilleggsprogrammer mot reklame blir installert. 

En nedtoning og fading av reklame hadde nok gjort ting bedre, både for avis/nettsted og brukere. Kanskje folk til og med hadde klikket og handlet via VG reklame da...

Betal sidene ser ut til i hovedsak handle om nakenhet, og hun / han, Dem / de bor 1 uke i hage, solgte hus for å bo i skogen, slik lever .... og div annet svada...

(Innlegget ble redigert 08.06.19 10:36)

kansas00
kansas00Innlegg: 22266
10.06.19 08:49

Må si vg synker dypt for å få klikk når de presenterer overskriften totenham-legende død og bilde man klistrer på forsinden er et bilde hvor paul gascoigne er i sentrum av bildet.. så viser det seg at det er en annen totenham-spiller som har gått bort.

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2822
11.06.19 18:17

Siste nytt var vel at foreldrene til Nortug skulle skilles idag så jeg i morges

Langorm
LangormInnlegg: 9566
05.07.19 18:27
PEF_1973: like feministisk

Eller homonistisk? Måtte bare! :-D

perchri
08.07.19 20:17

Så sant som det er sagt. Kort kaller jeg det konkurrent til "Se og Hør"

Du vet, det gjelder å få fyllt opp med så mye som mulig, uansett verdien av stoffet. Værre er det med all Videoen som starter av seg sjøl, samt en porson musikk vedheftende stoff. Det er ikke sirkus dette, eller?

DrSchwei
29.07.19 14:22

"Ett år etter" - Skofterud i dag tidlig...

cruisecontrol
29.07.19 16:58

Og for å få litt mer oppmerksomhet så drar vi rasist kortet og VG biter på med agn og krok...Sukk

https://www.vg.no/rampelys/i/LAmda9/durek-verrett-hevder-han-er-utsatt-for-rasisme?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

borbje
borbjeInnlegg: 10723
31.07.19 19:09

I dag en kjempespennende art om et paradise par..

Vg synker kjapt

kansas00
kansas00Innlegg: 22266
31.07.19 19:20

Sommern er tydeligvis over. Dag hvor vg ikke har vært klistret ned om hetebølger som skal komme, krangler om varmerekorder, vær som bommer på norge, beskjeder om å smøre seg og drikke nok vann osv..

DrSchwei
05.08.19 15:32

Ikke nok med at pressekonferanser er blitt saker i seg selv, gjerne direkte overført. Nå er toppsaken på VG at politiet innkaller til en pressekonferanse i morgen!! Trodde i utgangspunktet at pressekonferanser av for pressen, det ligger i navnet, at innkalling til pressekonferanse nå er blitt en nyhet - sier litt om jaget etter å være først...

cruisecontrol
05.08.19 19:58

Det som er mest tragisk er at vg er så opptatt av og tjene penger at selv de mest tragiske videoer må ha reklame fra rema1000

peacock
peacockInnlegg: 6620
06.08.19 09:37

Ja, tenk det, en bedrift som vil tjene penger. Fysj!

Klikk for å gå tilbake til toppen