Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Resett.no

NYTT TEMA
aIseboy
aIseboyInnlegg: 6702
07.03.19 23:16
Corvus: Samtidig som at de som mener at Resett bare er tull, er overbevist om at Aftenposten forteller den objektive sannhet.

100% objektiv er helt umulig, og ingen seriøs person påstår det.

Men det er fullt mulig å være mer eller mindre balansert. Aftennposten (blant flere) er det.

Resett er ikke i nærheten. Hadde de sluppet til meningene til KrF, Venstre, AP eller SV i spaltene sine, så hadde de mistet alt for mange lesere. 

fazz
fazzInnlegg: 23515
07.03.19 23:26
VivaLV: Sjekker innom for å se hva de skriver om. Men har de (om mulig) blitt enda værre andre halvår 2018?

>>> Ja, de har blitt mer "ekstreme" i sin ensformighet. De har funnet sin nisje og tigger penger for harde livet av disse. Som jeg har skrevet tidligere så tviler jeg på at Resett kommer til å bestå om 2-3 år, men jeg tviler ikke på at eierne/driverne vil ha tjent godt før nedturen. Det hele minner meg om noe Jan Hanevold kunne ha stått bak.

(Innlegget ble redigert 07.03.19 23:27)

Corvus
CorvusInnlegg: 23774
08.03.19 00:19
aIseboy: Men det er fullt mulig å være mer eller mindre balansert. Aftennposten (blant flere) er det.

Aftenposten er ikke balansert, bare en på venstresiden vil hevde det. Og der står man..

Arggg
ArgggInnlegg: 1743
08.03.19 15:06
Corvus: Aftenposten er ikke balansert, bare en på venstresiden vil hevde det. Og der står man..

Hvorfor er dette noe bare en på venstresiden vil hevde? Aftenposten er ikke en venstresideavis.

Mister_Bister
Mister_BisterInnlegg: 1818
08.03.19 15:20
Corvus: Aftenposten er ikke balansert, bare en på venstresiden vil hevde det. Og der står man..

I forhold til Resett blir dog det meste balansert. Resett vinner vel først og fremst premie i kategoriene "Pompøs" og "Selvhøytidelig". Litt synd i grunnen. Det hadde vært fint med et seriøst alternativ til Akersgata. 

Corvus
08.03.19 22:53
Mister_Bister: I forhold til Resett blir dog det meste balansert. Resett vinner vel først og fremst premie i kategoriene "Pompøs" og "Selvhøytidelig". Litt synd i grunnen. Det hadde vært fint med et seriøst alternativ til Akersgata.

Snakker man om selvhøytidelighet så kommer man ikke utenom Dagbladet og radikale meningsytrere som Marie Simonsen. Som vet best om alt. Dagbladet og Aftenposten er slett ikke balanserte, selv om de er mer balansert enn f.eks Resett.

Mister_Bister
08.03.19 23:22
Corvus: Snakker man om selvhøytidelighet så kommer man ikke utenom Dagbladet og radikale meningsytrere som Marie Simonsen.

Jeg er ikke uenig i det, men å toppe Helge Lurås på den fronten er uoverkommelig for de fleste dødelige. 

Corvus
09.03.19 19:19
Mister_Bister: Jeg er ikke uenig i det, men å toppe Helge Lurås på den fronten er uoverkommelig for de fleste dødelige.

Enig i det. Men Marie Simonsen legger seg i selen for å nærme seg.

Morra-DI-2
Morra-DI-2Innlegg: 5432
11.03.19 21:18

Ja, men de prøver tidvis. Det er jo helt tydelig at de er inspirert av Klassekampens "elite-serie". Der fikk de noe å tenke på, for de har hatt en rekke interessante artikler i det siste. 

Kvinnedagen- der intervjuet de kun arbeiderkvinner som fortalte om hvordan de opplevde kvinnedagen og hvorfor den ikke angikk dem. 

De skjønner jo liksom litt selv at de kanskje ikke helt er på bølgelengde.

Jeg var to sekunder fra å si opp abonnementet, men har valgt å beholde det. Jeg sa opp VG + (jaaa...hadde det) og har tenkt å støtte Resett. Hvorfor? Pga ACER-saken. Der var de på banen, FNs migrasjonsavtale, der ropte de høyt mens alle andre var stille. De avslører hyklere blant de andre medier som kanskje holder litt mer sammen. Vi trenger dem. Vi trenger noen som er mot globalisering. 

Siste jeg har tenkt å støtte er Klassekampen. Fordi de fortjener det og har en egen ryggrad. 

Corvus
11.03.19 22:26
Morra-DI-2: Jeg var to sekunder fra å si opp abonnementet, men har valgt å beholde det. Jeg sa opp VG + (jaaa...hadde det) og har tenkt å støtte Resett. Hvorfor? Pga ACER-saken. Der var de på banen, FNs migrasjonsavtale, der ropte de høyt mens alle andre var stille. De avslører hyklere blant de andre medier som kanskje holder litt mer sammen. Vi trenger dem. Vi trenger noen som er mot globalisering.

Man trenger selvsagt medier fra hele spekteret. Selv om en del krefter på venstresiden slett ikke ønsker dette.

aIseboy
12.03.19 20:32

Er man langt nok ute på høyresiden, så vil naturligvis alt fortone seg som "venstrevridd".

Spør jeg speilbildet av deg, en som er med i "Tjen Folket", så vil han hevde at norsk media, muligens med unntak av "Friheten", er ekstremt høyrevridd.

Derfor er det aldri noen god ide å ta imot råd fra verken venstreradikale eller høyreradikale. 

Corvus
13.03.19 02:52
aIseboy: Spør jeg speilbildet av deg, en som er med i "Tjen Folket", så vil han hevde at norsk media, muligens med unntak av "Friheten", er ekstremt høyrevridd.Derfor er det aldri noen god ide å ta imot råd fra verken venstreradikale eller høyreradikale.

Nå er du, som er som en i "tjen folket", ikke den rette for å bedømme. Men det viktigste er at man må ha hele spekteret av medier, selv om ytre venstre slett ikke ønsker det.

aIseboy
13.03.19 15:56
Corvus: Nå er du, som er som en i "tjen folket", ikke den rette for å bedømme.

Hva er egentlig "som en i tjen folket" for noe?

Er det, som jeg naturligvis må anta, nok at vedkommende veksler mellom å stemme på partiene Høyre og Venstre ved Stortingsvalg? 

Når du daglig hetser konservative og borgerlig anlagte mennesker som "venstrevridde" eller "venstreekstreme", så kan du ikke samtidig klage på at du blir omtalt som høyreradikal. For det er nettopp det du er når du ser på høyrefolk som venstrevridde. 

(Innlegget ble redigert 13.03.19 15:58)

Corvus
13.03.19 16:32
aIseboy: Hva er egentlig "som en i tjen folket" for noe?
Er det, som jeg naturligvis må anta, nok at vedkommende veksler mellom å stemme på partiene Høyre og Venstre ved Stortingsvalg?

Når du daglig hetser konservative og borgerlig anlagte mennesker som "venstrevridde" eller "venstreekstreme", så kan du ikke samtidig klage på at du blir omtalt som høyreradikal. For det er nettopp det du er når du ser på høyrefolk som venstrevridde.

Tjen folket er ytterste venstre, radikale, gjerne kommunister.

aIseboy
13.03.19 17:27
Corvus: Tjen folket er ytterste venstre, radikale, gjerne kommunister.

Hva Tjen Folket er vet jeg, og derfor ikke det jeg spurte om. 

Antageligvis er det slik i din verden, så må man nasjonalist og mot internasjonalt samarbeid og negativ til folk som flytter mellom land for å tilhøre høyresiden.

Og følgelig så plasserer du alle som mener noe annet enn deg, på venstresiden. Men prøv å husk at dine holdninger og meninger er rimelig marginale, og utgjør en bitteliten del av høyresiden. På samme vis som ditt speilbilde på venstresiden, Tjen Folket, utgjør en bitteliten del av venstresiden. 

(Innlegget ble redigert 13.03.19 17:32)

Corvus
13.03.19 17:31
aIseboy: Hva Tjen Folket er vet jeg, og derfor ikke det jeg spurte om.

Hva var det da du spurte om?

Jeg skriver at de som sympatiserer med slike som Tjen folket er folk som er venstrevridde, ikke folk som stemmer f.eks Høyre. Hvor har du det fra at jeg ser på Høyrefolk som venstrevridde. Det gjør jeg selvsagt ikke.

Mister_Bister
Mister_Bister
14.03.19 21:39

Interresant skue i dag når både Maria og Helge må rykke ut med krigstypene - bare for å gi venstreekstremitene og annet grums skylden for at samboeren til Wara skriver brev og leker ned fyrstikker ...

(Innlegget ble redigert 14.03.19 21:40)

aIseboy
15.03.19 00:25
Mister_Bister: Kenneth holder koken ...

Kommentarfeltet til Resett gir i det minste en større forståelse for hvorfor det er et marked for sko med borrelås i voksenstørrelser. 

Mister_Bister
15.03.19 07:19
aIseboy: Kommentarfeltet til Resett gir i det minste en større forståelse for hvorfor det er et marked for sko med borrelås i voksenstørrelser.

I dag er fellesprosjektet til de skarpeste "selvtenkerne" å unnskylde og forklare massakren på New Zeeland.

Som "Stolt Viking" så stolt og vikingsk sier:

Når man importerer exstremister [sic] vil borgere i samme land reagere med exstremistiske [sic] handlinger mot det de ser som fiender. Dette kommer vi bare til og se øke markant i antall både mot muslimer og fra muslimer. Dette er veien som lederne har valgt, og dette er konsekvensene. Også i Norge kommer dette til og bli normalen intil [sic] vi får en borgerkrig. Våre ledere har valgt dette for oss, men de ser/forstår ikke konsekvensene. Heldighvis [sic] er det mange land dette fortsatt kan unngås inkl Norge hvis vi endrer den politiske veien som nå er.

(Innlegget ble redigert 15.03.19 07:19)

jonas
jonasInnlegg: 32140
15.03.19 11:25
Mister_Bister: Interresant skue i dag når både Maria og Helge må rykke ut med krigstypene - bare for å gi venstreekstremitene og annet grums skylden for at samboeren til Wara skriver brev og leker ned fyrstikker ...

I går var Luråsen snar med å hinte om at Resett visste tidlig at det var hun samboeren som hadde gjort det. Når hun ble løslatt var det derimot PST han skylder på.

Kommentarfeltet i denne artikkelen er jo en drøm eller et mareritt. Det er nesten full enighet om at samboeren er uskyldig og at PST pågrep henne for å tvinge Wara ut av ministerstolen.

Mister_Bister
Mister_Bister
Tordenskjold3
Tordenskjold3Innlegg: 15998
15.03.19 20:36
Morra-DI-2: har tenkt å støtte Resett. Hvorfor? Pga ACER-saken. Der var de på banen, FNs migrasjonsavtale, der ropte de høyt mens alle andre var stille. De avslører hyklere blant de andre medier som kanskje holder litt mer sammen. Vi trenger dem. Vi trenger noen som er mot globalisering.

Trenger Resett? Trenger noen som er i mot globalisering og innvandring?  Du synes det er vanskelig å finne innvanringskritiske innlegg på internett? At om det ikke var for Resett så hadde du ikke funnet noen som kritiserte innvandring og globalisering?

Resett tilbyr bare det samme som det finnes enormt av på internett fra før.

Er for øvrig spesielt hvor kritisk Resett er til de etablerte mediene samtidig som omtrent samtlige av nyhetene til Resett er sitater fra NTB.

jonas
15.03.19 21:12

Resett slutter aldri å levere komikk. NRK Satiriks har altså skapt en falsk bruker og publisert Anders Behring Breivik-sitater som kommentarer til Resett-artikler. Og disse har glidd fint inn blant de andre innleggene der. Lurås er snurt. Nrk er slemme gitt.

Humor er visst bare morsomt når det er andre det tulles med.

Morra-DI-2
Morra-DI-2Innlegg: 5432
16.03.19 01:36
jonas: Resett slutter aldri å levere komikk. NRK Satiriks har altså skapt en falsk bruker og publisert Anders Behring Breivik-sitater som kommentarer til Resett-artikler. Og disse har glidd fint inn blant de andre innleggene der. Lurås er snurt. Nrk er slemme gitt.
Humor er visst bare morsomt når det er andre det tulles med.

Det er jo ikke så mange som tuller om Breivik...heldigvis, eller sprer manifestet hans. Jeg vet ikke hvor mange som egentlig synes dette er morsomt? Jeg synes det er usmakelig å ta enkelte setninger for å liksom assosiere Resett med ABB. Det er et slag under beltestedet og det er dessuten farlig med tanke på ytringsfrihet. Kanskje mange av de verste innleggene slett ikke er fra høyresiden? Det kan jo være NRK som er ute og sniker inn Breivik sitt manifest...

Hvordan komme på dette? Satirisk er en uten tvil en politisk aktør iallefall. Det tror jeg ikke noen i Norge tviler på. 

(Innlegget ble redigert 16.03.19 01:37)

Mister_Bister
16.03.19 07:07

(Innlegget ble redigert 16.03.19 07:07)

jonas
16.03.19 10:12
Morra-DI-2: Jeg synes det er usmakelig å ta enkelte setninger for å liksom assosiere Resett med ABB.

Det er ikke det de gjør. Men det er sånn snurte-Lurås forsøker vinkle det.

Poenget til Satiriks er vel å vise at meningene som flyter fritt i Resetts kommentarfelt er ganske like meningene ABB skrev i manifestet sitt. Sitatene de la inn som meninger er langt fra det groveste som er skrevet der.

Og i dag er Lurås ute og forsøker skryte av at de avslørte NRK. Sannheten er jo at NRK avslørte dette selv. Lurås er en klovn.

Mister_Bister
Mister_Bister
18.03.19 14:48
Mister_Bister: Kunnskaps- og integreringsministeren har påkalt de rettroendes vrede ...

(Innlegget ble redigert 18.03.19 14:49)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg