Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettavisen+

NYTT TEMA
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49315
13.09.19 14:19

Underlig denne Nettavisen. Som en typisk gratisavis i alle år prøver de seg nå på å få folk til å betale. Må si det er de merkeligste ting som legges ut som betalingssaker, ofte artikler som har vært publisert andre steder.

De prøver seg med i dag med "Sjekk hvordan naboene dine stemte", med bilde av et bydelskart over Oslo. Dette er jo fritt tilgjengelig info om man gidder søke opp...

Karten67
Karten67Innlegg: 6031
14.09.19 14:39
DrSchwei: Underlig denne Nettavisen. Som en typisk gratisavis i alle år prøver de seg nå på å få folk til å betale. Må si det er de merkeligste ting som legges ut som betalingssaker, ofte artikler som har vært publisert andre steder. De prøver seg med i dag med "Sjekk hvordan naboene dine stemte", med bilde av et bydelskart over Oslo. Dette er jo fritt tilgjengelig info om man gidder søke opp...

Nettavisen som jeg selv brukte ofte brukte før ble vel solgt til A-media, og straks etter det ble diskusjonsforumet stengt.

100 kanskje på 1000 vis av brukere mistet de på dette, nettavisen som før var ganske så nøytralt vil jeg påstå opplever vel samme skjebne som resten av venstre pressen....nedgang.

Resett.no derimot uten statsstøtte eller storemedienes rygg har hatt en oppsving i brukere-antall siden oppstart, selv om de også strever litt økonomisk mener de selv at de vil klare seg.

ehall
ehallInnlegg: 21496
14.09.19 23:07

A-media klarte veldig fort å drepe avisen. Til å være en intressant nøytral avis har den blitt en del av MSM, bak betalingsmur og uten kommentarfelt. Betale for å lese intetsigende artikler i MSM er ikke akkurat mitt valg for bruk av penger.

borbje
borbjeInnlegg: 10722
14.09.19 23:09

Alle avisene har såkalte pluss art nå, ene dummere enn den andre..

Aldri betalt for dette og kommer aldri til å gjøre

DrSchwei
01.10.19 19:27

Maria Høgli får ikke solgt "luksusvilla" (vil vel heller kalle det "harryslott") og andre problemer er +artikkel. Jadda.

DrSchwei
23.10.19 21:45

Kjøper du et +abonnement på Nettavisen nå, kan du få lest toppsaken merket i heftig gult - en sak de har hentet fra NRK Dagsrevyen i dag, som at svindler(e) går etter damer med gamle navn, spesielt "Olga"....

....eller du kan lese en veldig spennende sak om hva som irriterer folk mest på flyplasser.

Dette er altså ting Nettavisen mener leserne er dumme nok til å betale for.

(Innlegget ble redigert 23.10.19 21:46)

DrSchwei
16.12.19 22:10

Kjøper man seg plussabonnement hos Nettavisen kan man nå lese artikkelen om åpningstidene til kjøpesentrene i Oslo. To har åpent til midnatt.

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 18613
16.12.19 22:13
Karten67: Nettavisen som jeg selv brukte ofte brukte før ble vel solgt til A-media, og straks etter det ble diskusjonsforumet stengt.

Plutselig begynte det å poppe opp anti-israel artikler også. Jeg sendte faktisk inn klager på dette. Tipper jeg ikke var den eneste for de begynte for en stund siden med artikler som belyste Israel sin side av saken plutselig.

DrSchwei
26.01.20 17:36

Det er fullt på toget mellom Geilo og Bergen nå. Det kan man lese om man betaler for Nettavisen Pluss. Alternativt kan man gå til NRK.no og lese saken der.

Det er vel det viktigste som skjer i dag i verden.

(Innlegget ble redigert 26.01.20 17:36)

perchri
perchriInnlegg: 10199
28.01.20 09:03
DrSchwei: Maria Høgli får ikke solgt "luksusvilla" (vil vel heller kalle det "harryslott") og andre problemer er +artikkel. Jadda.

I forhold til andre land synes nå jeg at avisene i dag, ser ut som Se og Hør relatert layout. England og Tyskland har aviser ,layoutmessig, slik man forventer en forside i allefall. Man kan kalle det konservativt/gammeldags, ja, men veldig mye konservativt er bra, da allt nytt ikke kan konkurere. Innholdet er jo som beskrevet, hva har all denne pesonifiseringen , om unger, personer få har hørt om og giftemål som går i dass? Hvem bryr seg, iallefall ikke jeg. Får å si det kort, når forventer vi og se nybygg hvor kjelleren er støpt på toppen.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 41549
31.01.20 19:10

Man får da sett sport i denne avisen

Klikk for å gå tilbake til toppen