Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hetsing av Birgit Skarstein!?!

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
17.09.20 19:19

Nå er det nok - nå har vi blitt tytt ørene fulle av Skal vi danse i flere uker. Aftenposten var først ute og så kommer den ene etter den andre. Nå er det Dagsrevyen som kommmer med dette, at dansepartner tar avstand fra hetsen og kommentare om at en rullestolbruker ikke har noe i Skal vi danse å gjøre.

Men - hvor mange er disse meldingene? Hvor fremsettes de? Hvilket innhold har de? Er det fem personer som har ytret dette. Er det en reell hets?

Eller det et PR-bryrå som står bak for å få omtalte av Skal vi danse? Eller det dette rett og slett bare hausset kraftig opp for at noen skal komme i et godt lys ved å si at de tar avstand fra hetsen.

Det er i  alle fall nok omtale av dette programmet nå. Og for så vidt også om hovedpersonen.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 19:20)

Art-Vandelay

Art-Vandelay
17.09.20 19:22

Jeg har ikke sett denne hetsen, så antar det må være på Facebook. Der er det visstnok utrolig mange rare folk med ekstremt rare meninger.

arkles

arkles
17.09.20 19:25

Ser poenget ditt. Det er i for seg skremmende (hvis det skjer) at folk sitter og trakasserer et voksent oppegående menneske for å konkurrere i dans, men ingenting overrasker lenger.

Når det er sagt, så tror jeg dessverre at alle som opptrår i media (om det er asfaltering av en veistubb eller en ny is tiltrekker seg mindre smarte folk).

Det interessante hadde vært å sett omfanget/graden kontra andre, for dette fremstår dessverre som litt PR-pushing/melking av TV2

DrSchwei

DrSchwei
17.09.20 19:26
Art-Vandelay: Jeg har ikke sett denne hetsen, så antar det må være på Facebook. Der er det visstnok utrolig mange rare folk med ekstremt rare meninger.

Nettopp - det er bare påstander. Dagsrevyen gjentar at det er "mye hets"....

Så viser Dagsrevyen klipp fra Lindmo. Og så er det altså et intervju med danseren nå. Hva i all verden?! Han har fått respons på et leserinnlegg.

"Rullesolbrukere kan ikke danse" er det hets av Skarstein?

De fleste mener vel at det ikke blir riktig, fordi det er vanskelig å dømme en rullesoldanser opp mot en danser som faktisk kan bruker beina. Det får da være måte på til sårhet.

(Innlegget ble redigert 17.09.20 19:28)

timy3

timy3
20.09.20 12:51
DrSchwei: Men - hvor mange er disse meldingene? Hvor fremsettes de? Hvilket innhold har de? Er det fem personer som har ytret dette. Er det en reell hets?

Det virker som det er et godt fundert stønt, fra et pr-byrå som er tenkt for å promotere Skarstein og skal vi danse.
Vi ser oftere og oftere at denne krenkelse metoden brukes i forskjellige sammenhenger, er vi inn i en krenkelse tid? 

amore

amore
22.09.20 14:54

Synes det er direkte skammelig at folk hetser Skartstein bare fordi hun sitter i rullestol.

Vi lever i Norge 2020. Da er det vel helt ok at også folk med handicap også kan være med på alle de tingene som vi andre tar for gitt.

Jeg synes dansepartneren hennes sa det helt riktige.

Han har blitt en bedre danser etter at han har danset med Skarstein. For da må han tenke litt annerledes enn han ellers ville gjort.

Hvorfor må folk være så innmari slemme mot hverandre?, og hetse andre mennesker som ikke er akkuarat som dem selv.

DrSchwei

DrSchwei
22.09.20 22:06
amore: Synes det er direkte skammelig at folk hetser Skartstein bare fordi hun sitter i rullestol.

Det er vel alle enige om, men dette er tema Media. Og det jeg var kritisk til var altså manglende dokumentasjon på det som kalles "mye hets" av Dagsrevyen. Det er veldig lett å skap et bilde av at man er utsatt for hets, men hets er også subjektivt. Hvis noen mener at hun ikke burde få være med i Skal vi danse, fordi en som sitter i rullestol ikke er med på samme nivå, så er ikke det hets. Men det kan kanskje oppfattes slik, jeg vet ikke. Uansett er det ikke presisert hva som regnes som hets eller hva som er "mye".

perchri

perchri
03.10.20 09:02
amore: Synes det er direkte skammelig at folk hetser Skartstein bare fordi hun sitter i rullestol.

Hetse noen er ikke pent. Men å kunne si at personen ikke hadde noe der å gjøre,er da ikke hetsing? Er man blitt syk på sinnet?

Et biløp med bare Opel biler, stiller man ikke opp med en zuzuki...eller? Samme ville bli sagt:Hva har den bilen der å gjøre?

Man får snart ta seg sammen, men det er vel facebook og andre nixemedier, som er såre og kverulante, tenker jeg.

Jeg tror verden har for lite å ta seg til.  

kansas00

kansas00
03.10.20 09:10
perchri: Et biløp med bare Opel biler, stiller man ikke opp med en zuzuki...eller? Samme ville bli sagt:Hva har den bilen der å gjøre?

Hmm om man ikke har nok kjente personer i rullestol, så er nå dette deres eneste mulighet til å få stille i dette programet. Det finnes nok av suzukier og opeler til å lage egne løp for hver av disse... kjente personer i rullestol derimot.. kan du nevne 10 ?

Til sist er dette først og fremst et underholdningsprogram, og det må man vel nesten ikke glemme.

(Innlegget ble redigert 03.10.20 09:11)

Columbus_3

Columbus_3
03.10.20 09:17
kansas00: Til sist er dette først og fremst et underholdningsprogram, og det må man vel nesten ikke glemme.

Det er dette folk glemmer. Ren underholdning.
En "konkurranse" hvor utfallet avgjøres like mye, eller helst mer av andre faktorer enn danseferdigheter.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg