Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snøfnugg i media

NYTT TEMA
morsomte

morsomte
22.09.20 16:46

Jeg synes det er rart at fakultetet var så lite fleksibelt. Universitetet vil jo studenter sitt beste, og man vil jo at folk skal fortsette på programmet de har begynt på. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor man vil gjøre et dårlig inntrykk, sier sosiologistudent Hanneline Mjåland (21).

Hennes første møte med Universitetet i Oslo (UiO) ble plutselig litt annerledes da hun oppdaget at hun ikke hadde rukket påmeldingen til årets fadderuke. Dette semesteret krevde nemlig Det samfunnsvitenskapelig fakultet (SV) for første gang påmelding én uke innen fadderuken startet.

Mjåland er kritisk til at fakultetet ikke planla for at alle nye studenter ved fakultetet skulle få være med på fadderopplegget. Hun er uenig i at påmelding på forhånd var den eneste måten man kunne organisere studiestart under pandemien på.

–⁠ Jeg tenker at det er rart å skylde på pandemien. Det kunne man unngått ved å tildele alle studenter en faddergruppe på forhånd. Jeg håper at de kan ta lærdom av fadderuken, så ingen studenter trenger å få like dårlig førsteinntrykk som meg.

https://universitas.no/nyheter/67386/rakk-ikke-pamelding-til-fadderuken-universitetet-b/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg