Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Uinteressant meningsmåling for NRK?

NYTT TEMA
nostalgikern

nostalgikern
30.09.20 21:32

Ref. linken. En form for neddyssing kanskje at  en slik måling ikke blir nevnt i dagens Dagsrevy, eller hva kan det skyldes?   Pleier jo å være ganske sikre innslag slike måneds-målinger,  og ikke minst med såkalte politiske kommentatorer på plass til å analysere for oss seerne, osv. osv. 

Hm - det skulle vel ikke tilfeldigvis skyldes at et visst parti har en betydelig fremgang denne gangen vel? (og i tillegg at et visst annet parti en betydelig tilbakegang, forresten ikke det partiet som nevnes i link-headingen jeg tenker på da)...  Blir jo i tilfelle dette stemmer bare spekulasjoner, men jeg mener at når NRK da koster på å få laget en slik velgerundersøkelse, så virker det jo høyst påfallende at dette ikke blir presentert i sin egen viktigste nyhetssending, nemlig Dagsrevyen vel?.  (Overså jeg et innslag om dette, så skal jeg beklage dette "klage-skriftet" her, men det tror jeg ikke.  Noen andre som så noe om dette i nevnte nyhetssending kanskje??).

https://www.nrk.no/norge/fersk-maling_-hoyre-gar-kraftigst-tilbake__-1.15180196

(Innlegget ble redigert 30.09.20 21:37)

cruisecontrol

cruisecontrol
01.10.20 19:02

Eneste som skremmer er at folk stemmer på kommunistene i Rødt og MDG

nostalgikern

nostalgikern
01.10.20 20:28
cruisecontrol: Eneste som skremmer er at folk stemmer på kommunistene i Rødt og MDG

Mitt innlegg handlet ikke om noe som var skremmende osv.  Hva folk stemmer får nå bli opp til dem, vi lever jo i et demokrati, men det jeg stusset veldig på, og som foranlediget tråden.., var at jeg aldri har observert at ikke en slik gallup-undersøkelse, som attpåtil er bestilt av NRK, ikke ble presentert i Dagsrevyen (kun en kort melding i radionyhetene på morgenkvisten den dagen, samt på nettsiden som da linken er hentet fra). 

Altså, FrP hadde en markant fremgang på akkurat denne målingen (og Ap en rekordlav oppslutning på denne forresten).  Det jeg funderte på, var om "forklaringen" på at den meningsmålingen, som da gjaldt for september måned og altså  ikke ble nevnt overhodet i NRKs hovednyhetsformidler-programpost, kanskje kunne ha noe å gjøre med det nevnte partiets betydelige fremgang...  Fremgangen kanskje et engangstilfelle denne høsten, vanskelig å si, men. 

Det var forresten en valgforsker som en gang uttalte at hvis et parti opplevde over litt tid gode meningsmålinger, så ville dette av enkelte litt sånn ubevisst være "en greie" de selv også ville hoppe på osv., og dermed stadig økt oppslutning, iallfall en periode, for det aktuelle partiet som meningsmålingene vist fremgang for.

Ikke noen "fare" for denslags i dette tilfellet da ihvertfall...

farout05

farout05
06.10.20 09:08

NRK er en sterk meningsdanner.

Det kan ha noe å gjøre med det fraværet du etterlyser?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg