Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD og sensur

NYTT TEMA
serk

serk
26.10.20 20:47

Jeg ønsker en lesbar og god kvalitet på det som kommer inn på VGD. Dermed må jeg godta sensur.

Ord og formuleringer, tema og innhold, samt struktur og respekt for regler i forumet, vil være faktorer som må vurderes hos de som sender inn tekster. Det er en lettelse for de som ønsker å lese gode og meningsfulle tekster med et ærlig og godt innhold - gjerne utfordrende og provoserende og motkulturelt - at VGD redigeres.

Jeg blir alltid liten og skamfull, hver gang en av mine tekster forsvinner fra VGD. For da er det ikke ytringsfriheten som har blitt avskåret. Det er snarere min mangel på evne til å se begrensningene i min tekst. Selv om den er åpenbar!

serk

serk
26.10.20 21:48

Mitt hovedpoeng: VGD må redigere, moderere og sensurere. Det setter alle lesere av forumet pris på. Men personlig: Den dagen jeg sier noe essensielt, unikt og originalt, men som er upassende etter dagsorden. Og VG sensurerer. Da får VG med meg å gjøre. Da er min tålmodighet slutt! Men så langt har VGD vært søt og fin!

timy3

timy3
28.10.20 13:19
serk: Men personlig: Den dagen jeg sier noe essensielt, unikt og originalt, men som er upassende etter dagsorden. Og VG sensurerer. Da får VG med meg å gjøre. Da er min tålmodighet slutt! Men så langt har VGD vært søt og fin!

Det var serk sin program erklæring.

Jeg ønsker at vi skal ha frihet til å si det vi vil i dette landet, så innser jeg at VG eier denne plattformen og kan gjøre hva de vil med den, men jeg synes ikke at det er rimelig at det er hva du eier som avgjøre hva du kan si.

timy3

timy3
28.10.20 13:21

Det var serk sin program erklæring.

Jeg ønsker at vi skal ha frihet til å si det vi vil i dette landet, så innser jeg at VG eier denne plattformen og kan gjøre hva de vil med den, men jeg synes ikke at det er rimelig at det er hva du eier som avgjøre hva du kan si.

serk

serk
28.10.20 19:29

Jeg tror vel at VGD følger redaksjonsplakaten - kjørereglene for redaksjonelle utgivelser i Norge. Men VGD er vel Det Magnus Carlsen opplever i lyn-sjakk: Svært kort tid på å tenke ut neste trekk. Og går det fort i svingene er det lett å gjøre feil. Men jeg er imponért! De fleste av mine ubetenksomme og uleselige innlegg her i VGD, er slettet. Og det er jeg glad for!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg