Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Breaking news fra NRK

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
17.11.20 13:53

Jøss - til Ålesund?

https://www.nrk.no/mr/brev-fra-tyskland-til-alesund-inneheldt-lsd-1.15247843

Det er Tolletaten som melder dette på Twitter.

NRK kommer tilbake med mer....

jonas

jonas
18.11.20 12:21

Og hva er problemet her?

DrSchwei

DrSchwei
18.11.20 12:36
jonas: Og hva er problemet her?

Hovedoppslag på NRK MR - fordi NTB bringer videre en Twitter-melding fra Tolletaten om et ganske rutinepreget beslag av en postsending.

Twitter-meldingen fra den opprinnelige artikkelen er nå fjernet. Antakelig fordi man innser at det ikke er spesielt god eller nyttig journalistikk at statskanalens ansatte sitter å skriver av saker fra Tolletaten.

Saken hadde også som øverste linje med "kommer tilbake med mer.... "

Som om det er en stor og viktig sak som det er viktig for NRK Møre og Romsdal å få ut. Det er jo det åpenbart ikke.

Det føyer seg inn i rekken av mer og mer lite styrt og gjennomtenkt journalistikk fra NRKs distriktskontorert. Det som før var bastioner innen lokal nyhets- og kultuformidling, er blitt klikkanstaler med lettvint kopiering fra Twitter og NTB.

Jeg forstår at det ikke kommer fram i første innslag, men det er altså kombinasjonen jeg reagerer på her. Og det tilsnittet av sensasjon med "vi kommer tilbake med mer.... ".

jonas

jonas
18.11.20 13:39
DrSchwei: Hovedoppslag på NRK MR

Hovedoppslag rullerer ganske fort i disse digitale tider. Og det er en informasjonssak om narkosmugling. Jeg ser virkelig ikke problemet med at NRK skriver om dette.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg