Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nyhetsvarsel og Maskorama

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
14.12.20 15:02

Her var det mye herlig kritikk på en gang...

https://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-maskorama-promotering-nrk-skjerp-dere/s/12-95-3424061302

Men man kan jo lure på hva folk skal med nyhetsvarsel. Selv jobber jeg i bransjen og synes nyhetene kommer mer enn fort nok til meg...

... at NRK likevel bruker det til å varsle om Maskorama sier jo virkelig hvor lav terskelen er. For egen del hadde varsler om en stor katastrofe eller kongens alvorlige sykdom eller død vært det eneste varsleverdige.

Synes selv programmet er dølt. Jeg synes også det er kritikkverdig at NRK bruker "kjendiser" av typen Jon Thomas.

Ellers har jo faktisk TV2 hatt flere innslag om NRK-programmet, så generelt er vel NRK ikke helt på viddene når de nevner sendingen i Lørdagsrevyen.

timy3

timy3
15.12.20 12:41
DrSchwei: Ellers har jo faktisk TV2 hatt flere innslag om NRK-programmet, så generelt er vel NRK ikke helt på viddene når de nevner sendingen i Lørdagsrevyen.

Mediebransjen er en bransje som "klør hverandre på ryggen".

Hva har vel, eller er, vel Maskorama vært uten den egenreklamen media gir den, sentrum i en smultring spør du meg.

kansas00

kansas00
15.12.20 19:53
DrSchwei: https://www.nettavisen.no/nyheter/reagerer-pa-maskorama-promotering-nrk-skjerp-dere/s/12-95-3424061302

Litt artig utsagn i artikkelen der..

Nettavisen har snakket med ekspert på markedsføring, Trond Blindheim:

- Dette er barne-TV for voksne. Jeg har sett litt på dette, og begriper det ikke. Jeg forstår ikke at voksne ser på det, det er ubegripelig, sier han til Nettavisen - og legger til:

Interessant at en som blir presentert som ekspert og ofte er på tv og uttaler seg om saker og ting sauser sammen  ekspertisen sin, med sine private meninger. Man kan sikkert mene hva man vil om selve programmet, men kommer ikke vekk fra at uansett hva nrk ville hatt på sendeskjemaet en lørdagskveld ville det trukket mange seere, og har nå sett lignende eller enda verre før hvor man har lurt på hvorfor så mange seer på. Om han skulle uttrykke sin private mening fikk han heller la seg presentere som meningmann og ingen ekspert. Jeg kan iallefall ikke fatte at en såkalt ekspert ikke forstår mekanismene som styrer tv-tittingen til folk på lørdagskvelden.

(Innlegget ble redigert 15.12.20 19:54)

jonas

jonas
15.12.20 20:09
DrSchwei: Jeg synes også det er kritikkverdig at NRK

Er det i det hele tatt noe som helst ved NRK du ikke synes er kritikkverdig? 

DrSchwei

DrSchwei
16.12.20 14:06
kansas00: Litt artig utsagn i artikkelen der.. Nettavisen har snakket med ekspert på markedsføring, Trond Blindheim: - Dette er barne-TV for voksne. Jeg har sett litt på dette, og begriper det ikke. Jeg forstår ikke at voksne ser på det, det er ubegripelig, sier han til Nettavisen - og legger til: Interessant at en som blir presentert som ekspert og ofte er på tv og uttaler seg om saker og ting sauser sammen ekspertisen sin, med sine private meninger. Man kan sikkert mene hva man vil om selve programmet, men kommer ikke vekk fra at uansett hva nrk ville hatt på sendeskjemaet en lørdagskveld ville det trukket mange seere, og har nå sett lignende eller enda verre før hvor man har lurt på hvorfor så mange seer på. Om han skulle uttrykke sin private mening fikk han heller la seg presentere som meningmann og ingen ekspert. Jeg kan iallefall ikke fatte at en såkalt ekspert ikke forstår mekanismene som styrer tv-tittingen til folk på lørdagskvelden.

Ja, prinsippet blir jo litt håpløst. Men jeg tror nesten man må ha barn i familien for å se på dette, rett og slett. Og Trond er vel over den alderen, vil jeg tro...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg